Alles over de opleiding vuurwerkdeskundige

Moet ik het dan maar doen voor ons allemaal?? :D
Ikzie het toch nog steeds wil zitten aan het ontwerpen zal het waarschijnlijk niet liggen heb genoeg fantasie en kennis van vuurwerk al zeg ik het zelf...:rolleyes:
Duits is niet mijn lievelingstaaltje maja zal wel is gaan zoeken daar...
Waar precies zou ik info kunnen vinden op feuerwerk.net dan want zit nu beetje naar die site te staren hehehhe
:bye:

kun je geen Duits dan? Beter leren jongen!

Gelukkig bestaan er vertaalcomputers voor jou!
http://babelfish.altavista.com/babelfish/trurl_pagecontent?lp=de_en&url=http%3A%2F%2Fwww.feuerwerk-homepage.de%2Finfos_2%2F_mainor_infos_2.htm

Laatst bewerkt:
Hehehe kan wel duits maar wij hebben nou niet echt uitgebreid duits bij ons op school af en toe woordjes leren houdt het toch wel mee op...slecht ik weet et maja
En ik zou er wel uitkomen maar beetje hulp kan nooit kwaad :rolleyes:
Bedankt :wink:

Hehehe kan wel duits maar wij hebben nou niet echt uitgebreid duits bij ons op school af en toe woordjes leren houdt het toch wel mee op...slecht ik weet et maja

En jij doet VWO "schaam" je :wink:

Dan zal ik dat toch maar gaan leren als je de opleiding in Duitsland wilt gaan doen.
Want anders kom je er echt niet want de hele opleiding wordt in Duits gegeven wat ook logisch is, en dan moet je wel een aardig staaltje Duiste taal kennen.

Ik zei alweer back on topic maja nog even dan :rolleyes:
Het praten/luisteren gaat me beter af dan het lezen... en daarnaast als ik ff me best er voor doe dan lukt et wel...
ONTOPIC

De Volledige opleiding Groot Vuurwerk gaat binnenkort weer van start.
Dit is een volledige opleiding Groot Vuurwerk (GV) met afsluitend een theorie- en praktijkgericht examen in het kader van de certificeringregeling vuurwerkdeskundige.

Deze opleiding en het examen zijn door KIWA erkend en voldoen aan de wettelijk voorgeschreven eindtermen**. De cursisten zijn verplicht alle voorgeschreven lesuren aanwezig te zijn, om aan het examen te mogen deelnemen. Het is niet mogelijk om deze opleiding schriftelijk te volgen.

Met het getuigschrift van het behaalde examen kunt u een aanvraag voor een certificaat vuurwerkdeskundige GV indienen bij de certificerende instantie KIWA. Zij beoordeelt vervolgens of u voldoet aan ALLE eisen die gesteld worden.

Een vooropleiding is officieel niet vereist voor het volgen van de opleiding voor professioneel vuurwerk. (Maar we adviseren HAVO-niveau en enige werkervaring om uw slagingskansen te vergroten. )

Kosten opleiding
De opleiding is 8 dagdelen en het examen is 2 dagdelen.

De kosten voor de volledig verzorgde opleiding en examen GV bedragen € 2.795, = inclusief het benodigde cursusboek en verfrissingen. Een lunch wordt geserveerd indien de lessen overdag plaatsvinden.

de nieuwe cursus is woensdag 27, donderdag 28, vrijdag 29 juni en maandag 2 juli 2007. het Examen is woensdag 4 juli 2007.

Deelname is mogelijk indien twee weken voor aanvang van de opleiding een volledig ingevuld aanmeldingsformulier voor opleiding en examen plus betaling van het verschuldigde bedrag zijn ontvangen.

Overige informatie:

http://www.to4see.nl/opleiding_gv.htm

Laatst bewerkt door een moderator:
Vuurwerk cursus D&I

Om duidelijkheid te verschaffen in de vaak complexe regelgeving heeft D&I van deze vier onderdelen aparte modules ontwikkeld. Aan de hand van veel praktijk voorbeelden zal de theorie worden besproken met als doel inzicht krijgen in deze complexe materie om deze vervolgens toe te kunnen passen in de praktijk.

De modules zijn voornamelijk bestemd voor toezichthoudende ambtenaren van gemeenten en/of provincies en opsporingsdiensten die in het werk te maken kunnen krijgen met vuurwerk.
Daarnaast is de module opslag van vuurwerk voor consumenten interessant voor detaillisten die voornemens zijn om vuurwerk te gaan opslaan en/of verkopen. De modules zullen worden begeleid door vakdocenten uit de praktijk die reeds jaren voor diverse opsporingsdiensten en toezichthoudende instanties vuurwerk cursussen hebben verzorgd.

Deelnemers ontvangen een cursusmap en elke module zal worden afgesloten met een mondeling examen.

Bij een voldoende resultaat zal aan de cursist een certificaat worden uitgereikt.

Informatie:

http://www.deni-opleidingen.nl/index-12.html

Dat zou het wel eens kunnen zijn.
Vindt de opleiding trouwens veel geld. Red Baron had het over 2700-2800 box
Niet dat ik pyrotechnicus zou willen worden hoor, maar aleen als assistentje wil fungeren en wat meer over vuurwerk te weten komen.
:cool: :cool:

Daar hoef je niet voor naar duitsland hoor Fred.
Geduld en je kan je lol op, en.... je leerd ook nog wat bij.
:D
Giron

Als je alleen assistentje wil zijn dan kun je ook wel gewoon meehelpen aan een show hoor (onder toezicht van de pyrotechnicus), daar hoef je echt niet perse een diploma voor te hebben (althans weet niet hoe het in NL zit, maar in Duitsland en België heb ik al eens aan een show meegeholpen zonder problemen).

In nederland is wel mogelijk maar je dient alles op papier hebben te staan als pyrotechnicus. Als bijv controle komt moet het bedrijf op paier hebben staan dat jij meehelpt en wie er allemaal zijn. Zolang de schieter maar de juiste papieren heeft mag het dan zover ik weet.

De reactie van Giron was op een post van mij van meer dan een jaar geleden.
Inmiddels zijn we een jaar verder en heb ik ervaring opgedaan met het meehelpen tijdens de opbouw van een show. :bye:
Ik heb dus mee kunnen proeven.!!!

Als je alleen assistentje wil zijn dan kun je ook wel gewoon meehelpen aan een show hoor (onder toezicht van de pyrotechnicus), daar hoef je echt niet perse een diploma voor te hebben (althans weet niet hoe het in NL zit, maar in Duitsland en België heb ik al eens aan een show meegeholpen zonder problemen).

Daar wil ik ook nog wel even antwoord op geven.
Nu kan je als liefhebber hier in NL onder toeziend ook van een PT inderdaat mee helpen.
Maar ik heb mij laten vertellen dat dat eerdaags wel eens afgelopen zou kunnen zijn en deze liefhebbers/helpers ook de schoolbanken in moeten :bonk:
En wat ik ook gehoord heb is dat er ook wat voor meehelpend winkelpersoneel zou kunnen gaan veranderen.
Ik denk als het zover is dan horen we dat vanzelf wel.
Maar leuk vind ik dit niet als dat allemaal door gaat.
Giron

Back
Bovenaan