Alle lanceerstandaards vuurpijlen afgekeurd, verkoop aan consumenten in gevaar

Net nog bij loots de knal pijlen gehaald en bij zena de Philippine pijlen en biem rockets, en ook nog even langs pyroshop voor de crackeling bottle rockets

Vrijdag worden er nog wat getest, waaronder deze hieronder, die is al "optisch goedgekeurd", maar ze moeten er nog een laatste test mee doen.

pijlenstandaard_x.jpg

Vanmorgen zijn er bij het ILT en het NFI een heleboel soorten aangeboden ter beoordeling. Er kwamen veel bijzondere, ingenieuze en aparte modellen voorbij, dus de keuze is reuze. Welke er een positief rapport krijgen en van wie deze dan zijn moeten we afwachten.

De klem voor kleine cakes mag van mij ook verplicht worden. Ik zie vaak kleine potjes over straat schieten.

Goed nieuws! Ook de standaard van Broekhoff is goedgekeurd. Deze worden bij de vuurwerkexpert dealers GRATIS verstrekt aan consumenten bij orders waar pijlen in zitten. Dus geen statiegeld, geen verplichte aankoop van de standaard, maar helemaal voor niets.

Voor wie vuurpijlen nog steeds vanuit een een champagne / wijnfles afsteekt: from which planet are you? Sla of druk gewoon een buis in de grond en klaar is kees. Please.

Overigens is zo'n verplaatsbare pijlenstandaard wel ideaal. Moet wel wat gewicht hebben en stevig zijn. Die op de foto lijkt mij perfect. Welk merk gaat deze leveren? Is er een lijst van standaards per merk of iets dergelijks beschikbaar?

De klem voor kleine cakes mag van mij ook verplicht worden. Ik zie vaak kleine potjes over straat schieten.
Nou en of!
Of desnoods een soort kistje met zware bodem, waarin je kleine cakes kunt plaatsen. Maar zo'n klem is mss nog wel handiger.

Een minimale afmeting voor cakes is een andere optie. Deze zal al snel richting de 20 euro gaan wat ook zal zorgen voor afname van misbruik. 2 vliegen in 1 klap.

Ik heb zelf een pijlenstandaard gebouwd waarvan ik zeker ben dat deze niet omvalt. Aan 1 kant heb ik een afgeschuinde lat gelijmd waardoor de pijlen dezelfde richting op staan.

pijlenstandaard.jpg

Als er een buisje beschadigd raakt kan ik deze makkelijk vervangen.

Dit zijn de nieuwe standaarden van Rubro vuurwerk, een 2-in-1 constructie voor zowel pijlen als kleine tot middelgrote cakes.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

Back
Bovenaan