Alle lanceerstandaards vuurpijlen afgekeurd, verkoop aan consumenten in gevaar

Als je kunt aantonen dat je een goedgekeurde standaard in bezit hebt, hoef je bij een andere winkel geen nieuwe standaard aan te schaffen:biertje:

Het zit 'm in "goedgekeurd" want op dit moment zijn ze allemaal afgekeurd... :bonk:

Achter de schermen vindt er druk overleg plaats met de Overheid, hopelijk krijgen we binnenkort meer duidelijkheid!

Laat dat foto maken maar weg, gewoon de echte standaard meenemen.

Waar kan ik mijn gietijzeren parasolvoet goed laten keuren? :p Wordt wel wat gedoe om die naar elke winkel mee te sjouwen trouwens :rolleyes:

Maar zou mooi zijn als het op deze manier kan ja. Dan heb je niet over een paar jaar 30 vuurpijlenstandaard thuis staan :bonk:

Goed om te horen dat er druk aan een oplossing gezocht wordt. Bedankt voor die info.

Ook Broekie bedankt voor wat achtergrondinformatie.

Geen commentaar verder hoor, meer een gedachte: een standaard die meerdere jaren meegaat heb je in de praktijk ook niet zo veel aan. Want als je het volgende jaar weer pijlen koopt zal je er toch weer zo'n standaard bij moeten krijgen. Of je moet je standaard van vorig jaar meenemen naar de winkel om aan te tonen dat je er nog eentje hebt...

Als je je goedgekeurde standaard fysiek meeneemt naar de winkel, hoef je er geen aan te schaffen. Op dit moment zijn er echter geen enkele pijlenstandaards die zijn goed gekeurd :D

Viel mij wel op dat bij de testen de standaards verkeerd tegen de wind in geplaatst werden, als ze een kwartslag gedraaid zouden staan vallen ze nooit om. Moet er niet gewoon , net als bij elk ander product, een gebruiksaanwijzing bijgeleverd worden?

Viel mij wel op dat bij de testen de standaards verkeerd tegen de wind in geplaatst werden, als ze een kwartslag gedraaid zouden staan vallen ze nooit om. Moet er niet gewoon , net als bij elk ander product, een gebruiksaanwijzing bijgeleverd worden?

De opdracht was ook niet om ze goed te keuren!

Haha, stiekem hebben ze buiten beeld een windmachine neergezet.:D Maar ff zonder gekkigheid, ik vind het gezeik over die pijlen standaards nergens op slaan. Tijdens O&N is de kans dat er één omvalt in de straat erg klein. Het is alleen maar omdat ze vuurpijlen gewoon weg willen hebben.

Geen commentaar verder hoor, meer een gedachte: een standaard die meerdere jaren meegaat heb je in de praktijk ook niet zo veel aan. Want als je het volgende jaar weer pijlen koopt zal je er toch weer zo'n standaard bij moeten krijgen. Of je moet je standaard van vorig jaar meenemen naar de winkel om aan te tonen dat je er nog eentje hebt...

Wat me verder opvalt is dat er zo nu en dan verontwaardiging is over dat je verplicht 5 standaards moet kopen als je bij 5 winkels pijlen besteld. Toch vind ik persoonlijk dat die €10 wat het dan zou zijn met standaard van €2 per stuk op een budget van een paar honderd euro er best vanaf kan als op deze manier pijlen behouden kunnen worden. Voor mensen met een kleiner budget is een tientje natuurlijk wel veel, maar ik ga er vanuit dat je dan niet bij 5 verschillende winkels pijlen hebt besteld.

Denk ook even aan hoeveel xtra plastic dit met zich mee gaat brengen..

Denk ook even aan hoeveel xtra plastic dit met zich mee gaat brengen..

Grappig genoeg wordt dit ook in het rapport genoemd. Het plastic smelt of het karton brand op waardoor hij eigenlijk maar 1 O&N meegaat en ze melden dan ook dat dit extra plastic niet goed is voor het milieu.

Heb het rapport even doorgespit en de standaard van vulcan lijkt het beste uit de test te komen.

Alleen bij de extra wind test met windkracht 3 valt deze helaas ook om.

Wel wordt er gezegd dat de onderzoeker geen directe vertaalslag kan maken van deze gesimuleerd wind test en de echte situatie met echte wind. Waardoor de onderzoeker eigenlijk zegt dat de uitslag met een korrel zout gelezen moet worden.

Wind is in het echt namelijk niet zo constant als een ventilator en zal een vaak voorkomende windkracht 3 veel wispelturige zijn met windvlagen en pieken en dalen.

Maargoed hij valt dus om met een constante stroom lucht dus ik verwacht niet veel goeds in het echt met windvlagen.

Zelfs zou ik ze waarschijnlijk niet gebruiken.

ik heb al sinds dat de drie poot van lesli uitgekomen is, en dat is zeker al 10 jaar? nog nooit geen problemen gehad.
1x is hij omgeflikkerd, maar dat was een jaar voor of na de killer fog oud en nieuw toen er harde storm was. toen kon je een blok aansteken en de bij de buren 10 deuren verderop konden ze mooi genieten voor de deur :)

ik heb al sinds dat de drie poot van lesli uitgekomen is, en dat is zeker al 10 jaar? nog nooit geen problemen gehad.
1x is hij omgeflikkerd, maar dat was een jaar voor of na de killer fog oud en nieuw toen er harde storm was. toen kon je een blok aansteken en de bij de buren 10 deuren verderop konden ze mooi genieten voor de deur :)

Het ligt wellicht ook aan de kwaliteit pijl, maar bij mij is die standaard 2 keer uit elkaar ‘geklapt’. Het plastic waarin de pijl stond scheurde en werd rondgeslingerd. De laatste keer met vrij simpele Strike Force pijlen. Het plastic is erg dun en zal de hitte/het gas niet aankunnen. Een simpele PVC buis gaat jaren mee, dit plastic vaak amper een paar pijlen. Althans, mijn pijlen.

Het ligt wellicht ook aan de kwaliteit pijl, maar bij mij is die standaard 2 keer uit elkaar ‘geklapt’. Het plastic waarin de pijl stond scheurde en werd rondgeslingerd. De laatste keer met vrij simpele Strike Force pijlen. Het plastic is erg dun en zal de hitte/het gas niet aankunnen. Een simpele PVC buis gaat jaren mee, dit plastic vaak amper een paar pijlen. Althans, mijn pijlen.

dan moeten ze in de loop der jaren veranderd zijn, want die buisjes zijn dikker dan een pvc buis.

jaren terug zelfs nog een paar pakketten colour ring thunder mee afgeschoten, en die zijn qua gewicht behoorlijk zwaar in vergelijking met NL pijlen en de motor liegt er ook niet om.

Stilte na de tests van gisteren,geen goed teken lijkt mij zo,al een uitslag bekend?
Daarnaast zag ik net op de site van Vulcan ook een standaard staan,is iets met zuignappen&verzwaring mogelijk te realiseren?

Back
Bovenaan