Alle lanceerstandaards vuurpijlen afgekeurd, verkoop aan consumenten in gevaar

Stop er een grotere pijl in....en probeer het dan nog eens...je zwaartepunt ligt dan al heel anders...
De pijlen die erin staan zijn voor 40 grams pijlen redelijk compact...

Ik zeg niet dat het dan wel lukt...maar het zou wel makkelijker moeten gaan...

Met pijlen van concurrenten was het mogelijk, maar deze was door Rubro gebaseerd op eigen collectie en daarmee in China getest.
In de winkel moet je wel een standaard krijgen bij de pijlen die je koopt, dan moet dat gewoon goed zijn, toch? En bij grotere pijlen zou je dan een grotere standaard nodig hebben.

Ik snap best dat je test voor eigen producten, je kunt moeilijk ieder zijn pijlen reden. Met een grote pijl, net zoals in de film van de NOS zichtbaar is, was ie inderdaad wel om te blazen. En dat is dan dus ongeschikt, ze kijken nu naar een oplossing.

Al met al moeten ze gewoon een norm stellen, duidelijke specificaties erbij en dan zou iedereen dezelfde moeten hebben uiteindelijk. Net als de vuurwerkbril, beter 1 goede dan 85 soorten .

In een normale straat heb je ook niet zo,n vlakke vloer helaas denk dat dit ook meespeelt. Snap idd dat het met grote pijlen nog wellis mis kan gaan.

We gaan het allemaal meemaken. Tip volgende keer niet blazen met de lippen op elkaar, je hoort het gewoon lolz.

Ik mag echt hopen dat we gewoon pijlen kunnen ophalen met 28 december, anders mis ik toch wel een groot aandeel in mijn collectie:rolleyes:

Bij die kartonnen hoef je alleen ff het voetje te verstevigen met 2 bakstenen en klaar of je klemt hem tussen weet ik het wat!!

We doen er alles aan, en er staat een gesprek gepland met het ministerie. We proberen het probleem aan twee kanten tegelijk op te lossen!

Met pijlen van concurrenten was het mogelijk, maar deze was door Rubro gebaseerd op eigen collectie en daarmee in China getest.
In de winkel moet je wel een standaard krijgen bij de pijlen die je koopt, dan moet dat gewoon goed zijn, toch? En bij grotere pijlen zou je dan een grotere standaard nodig hebben.

Ik snap best dat je test voor eigen producten, je kunt moeilijk ieder zijn pijlen reden. Met een grote pijl, net zoals in de film van de NOS zichtbaar is, was ie inderdaad wel om te blazen. En dat is dan dus ongeschikt, ze kijken nu naar een oplossing.

Al met al moeten ze gewoon een norm stellen, duidelijke specificaties erbij en dan zou iedereen dezelfde moeten hebben uiteindelijk. Net als de vuurwerkbril, beter 1 goede dan 85 soorten .

Snap ik zeker....maar er zijn ook genoeg vuurwerkwinkels die meerdere importeurs verkopen. Wat je eigenlijk wil is dat er 1 goede standaard ontworpen wordt die dan maar iets duurder is, maar die je wel meerdere jaren en met alle soorten pijlen kan gebruiken.

Nu is er geen specificatie, geen overleg en de importeur denkt het gewoon goed te doen. Iets wat feitelijk ook zo is...maar de praktijk wijst helaas net weer anders uit..dat is gewoon het grote manco geweest met deze standaard. Hopelijk leert de branche er van en vraagt nu (en de volgende keer als er zoiets gebeurd) direct op specificaties etc.

Waarom wordt die metalen standaard niet meegeleverd? Die gebruik ik nu al een paar jaar. Makkelijk in de grond te steken, zelfs als het beetje gevroren heeft. Hij is zelfs een beetje schuin te richten van het publiek af. Hij is ook nog eens goedkoper dan die 3-poot.

Op de voet van de standaard van rubro kan je gemakkelijk klinker leggen.

Zo makkelijk is het helaas niet. Want de heren tester hebben de standaard van Rubro ook van flink wat water voorzien, hierdoor werd de standaard instabiel. Dus afkeur...

Haha gevalletje de boel MOET afgekeurd worden op instructies van hoger hand dus.

Dan moeten de standaards dus ook nog eens door een badje hete was, word druk in de pantar werkplaats.

en wat nou als ze vuurpijlen gaan verbieden? in bijna alle vuurwerkpakketten zitten ook vuurpijlen, moeten ze die dan er allemaal uithalen? en wat krijgen wij ervoor terug?
en met pijlenpakketten? geld terug of iets anders?
zou jammer zijn

Als ze niet verkocht worden kun je een ander product voor het geld kiezen of het geld terugkrijgen

Wat betreft duurdere, betere standaards: nu moet er bij elke pijlen aankoop een standaard bijgeleverd worden. Dat wordt dan een duur geintje als je bij een aantal winkels pijlen loopt en zit je met al die dingen opgescheept. En dan een jaar later weer zo'n stapel van die dingen erbij moeten kopen?

Snap ik zeker....maar er zijn ook genoeg vuurwerkwinkels die meerdere importeurs verkopen. Wat je eigenlijk wil is dat er 1 goede standaard ontworpen wordt die dan maar iets duurder is, maar die je wel meerdere jaren en met alle soorten pijlen kan gebruiken.

Nu is er geen specificatie, geen overleg en de importeur denkt het gewoon goed te doen. Iets wat feitelijk ook zo is...maar de praktijk wijst helaas net weer anders uit..dat is gewoon het grote manco geweest met deze standaard. Hopelijk leert de branche er van en vraagt nu (en de volgende keer als er zoiets gebeurd) direct op specificaties etc.

Geen commentaar verder hoor, meer een gedachte: een standaard die meerdere jaren meegaat heb je in de praktijk ook niet zo veel aan. Want als je het volgende jaar weer pijlen koopt zal je er toch weer zo'n standaard bij moeten krijgen. Of je moet je standaard van vorig jaar meenemen naar de winkel om aan te tonen dat je er nog eentje hebt...

Wat me verder opvalt is dat er zo nu en dan verontwaardiging is over dat je verplicht 5 standaards moet kopen als je bij 5 winkels pijlen besteld. Toch vind ik persoonlijk dat die €10 wat het dan zou zijn met standaard van €2 per stuk op een budget van een paar honderd euro er best vanaf kan als op deze manier pijlen behouden kunnen worden. Voor mensen met een kleiner budget is een tientje natuurlijk wel veel, maar ik ga er vanuit dat je dan niet bij 5 verschillende winkels pijlen hebt besteld.

Geen commentaar verder hoor, meer een gedachte: een standaard die meerdere jaren meegaat heb je in de praktijk ook niet zo veel aan. Want als je het volgende jaar weer pijlen koopt zal je er toch weer zo'n standaard bij moeten krijgen. Of je moet je standaard van vorig jaar meenemen naar de winkel om aan te tonen dat je er nog eentje hebt...

Wat me verder opvalt is dat er zo nu en dan verontwaardiging is over dat je verplicht 5 standaards moet kopen als je bij 5 winkels pijlen besteld. Toch vind ik persoonlijk dat die €10 wat het dan zou zijn met standaard van €2 per stuk op een budget van een paar honderd euro er best vanaf kan als op deze manier pijlen behouden kunnen worden. Voor mensen met een kleiner budget is een tientje natuurlijk wel veel, maar ik ga er vanuit dat je dan niet bij 5 verschillende winkels pijlen hebt besteld.

Nou ik bestel bij 3 verschillende winkels een pakket en daar zitten vuurpijlen in dus dat zijn al 3 standaards en bij nog een andere winkel bestel ik een paar losse vuurpijlen, dus heb nu al 4 vuurpijlen standaards en deze kosten 1.50 euro per stuk is dus 6 euro extra al aan kosten

De meeste mensen die bij meerdere winkels kopen hebben een redelijk budget. Vaak een 100, 200 zoniet 300+. Dan is 2 euro per winkel extra, over al die winkels waar je komt, effectief een budgetcake of fontein minder.
I get it, liever dat vuurwerk, maar als dit de manier is om pijlen te houden, so be it.

Als je kunt aantonen dat je een goedgekeurde standaard in bezit hebt, hoef je bij een andere winkel geen nieuwe standaard aan te schaffen:biertje:

Back
Bovenaan