Aldi - Categorie 1 vuurwerk

Ik was vanmorgen om 7.45 uur bij de Aldi hier in Enschede, ik kwam eraan fietsen en dacht er zou wel 50 man voor de deur staan, maar ik was gewoon de 1e.
De winkel ging om 8 uur open en na mij waren er nog zo'n 6 a 7 mensen niet zo heel druk gelukkig.

Ik heb 4 pakken ratellinten, 2 siervuurwerkpakketten (die 60 delige met alles erin), 3 doos knetterkings, 2 doosjes knetterrotjes en 3 doos Nitro's

De man voor mij had voor 300 euro aan CAT 1 in zijn winkelwagen, alles was voldoende op voorraad, alleen de knetterkings waren al op toen ik naar de kassa liep.

Ik had gisteren al gehoord dat je de knetterkogels links moet laten liggen en de fonteinenmix is zelfs flink achteruit gegaan (knetterfontein knettert niet) daarom ook niet gekocht, de bombommmetjes ook niet.

De ratellinten zijn korter dan vorig jaar, maar wel harder!
De rest moet ik nog uittesten.

http://www.imghost.nl/download/DSC_0002.JPG

die knetterking knettert niet eens. ellende.

ik zie op de doos 30 stuks?
zijn dit dezelfde voorheen in een zak, maar nu in een doos?
LESLI doet nu ook al mee met the great reset. geen plastic meer op ALLES.
en maar janken dat groeneveld geen vuurwerk MAG verkopen,en dus opslag in het bunkercomplex te kort komt :D
bovendien, wat is dit pakketje slecht qua uitwerking geworden zeg.... en ook nogeens een euro duurder....

Wat een gehuil omdat het in een doos zit zeg.
Waarom zou je je druk maken om de verpakking, wat er in zit doet er toe, en dat is in dit geval echt best kwalijk als ik de beelden zo zie. Terwijl de Volcanos van de Lidl juist zo goed zijn.

Wat een gehuil omdat het in een doos zit zeg.
Waarom zou je je druk maken om de verpakking, wat er in zit doet er toe, en dat is in dit geval echt best kwalijk als ik de beelden zo zie. Terwijl de Volcanos van de Lidl juist zo goed zijn.

punt1. omdat het er veel leuker uitziet in een zak/doorzichtig pakket.
punt2. mag ik het schijnbaar van mods niet over hebben........

Ik vind het juist wel handiger dat het in een afsluitbaredoos zit, dat het dan iets duurder is ook geen probleem. Maar dan zulke kut kwaliteit leveren vind ik gewoon not done.

ben voorstander van de verpakking, wat maakt het een drol uit waar het inzit. je smijt het toch meteen weg. dan liever iets milieuvriendelijkers. jammer dat de fonteinen zulke rommel geworden zijn

ik zie op de doos 30 stuks?
zijn dit dezelfde voorheen in een zak, maar nu in een doos?
LESLI doet nu ook al mee met the great reset. geen plastic meer op ALLES.
en maar janken dat groeneveld geen vuurwerk MAG verkopen,en dus opslag in het bunkercomplex te kort komt :D
bovendien, wat is dit pakketje slecht qua uitwerking geworden zeg.... en ook nogeens een euro duurder....

Doosjes zijn prima hoor, zien er goed uit. En vorig jaar waren ze ook al 9.99 dus dit jaar niet duurder.

Ik heb wat video's bekeken van de Ratellintenen bij sommige ging het langzaam.
Maar bij 1 bepaalde youtuber gingen ze zowat in 1 seconden, dat was vet..

QUOTE:"LESLI doet nu ook al mee met the great reset. geen plastic meer op ALLES.
en maar janken dat groeneveld geen vuurwerk MAG verkopen,en dus opslag in het bunkercomplex te kort komt
bovendien, wat is dit pakketje slecht qua uitwerking geworden zeg.... en ook nogeens een euro duurder...."UNQUOTE.

Nee de Aldi heeft plastic afgezworen. Zelfs de tape`jes zijn van papier. Is op zich toch niks mis mee? U vraagt wij draaien. Maar koop deze meuk dan ook niet. Het is absoluut veel slechter dan voorgaande jaren. Snap niks van de populariteit van die F1 shit. 8 of 9 euro voor wat flut fonteintjes. Ik snap wel de teleurstelling van de mensen die alle hoop nog op Duitsland hadden gezet. Die worden nu de illegaliteit in gestuurd. Maar wat moeten ze anders?

Ik hoop dat het gebruik van consumenten vuurwerk nooit weer ter discussie wordt gesteld, nu dat duidelijk wordt wat voor zaad O&N dit eventueel gaat blijken te zijn.

Laatst bewerkt:
Yep...
Sommige zijn nog wat vochtig.

Ik ga ze dus de komende dagen ook nog even op de verwarming leggen. Zelfde verhaal voor de knetterrotjes.

20201216_232345.jpg

20201216_232529.jpg

Waarom heeft niemand deze doos van de aldi?
Afbeeldingen doet me denken aan vuurwerk van vroeger.
Zal wel veel prut zijn maar wil het toch een keer proberen.

Ik heb deze ook vandaag opgehaald. Leuk design ook! Beetje oldskool. Als ik de effectomschrijving mag geloven is dit een leuke variatie aan van alles haha. Hopelijk stelt lesli niet teleur met deze meterpakketen

Heb de Aldi Nitro naast een Funke silberfontänen gezet. De beelden spreken voor zich.

Dan heb ik geluk. De Nitro's die ik heb zijn precies hetzelfde als de rechter. Zal wel de batch van vorig jaar zijn. Lesli zal de nieuwe batch wel hebben laten namaken door een goedkopere fabriek ipv de Funke fabriek.

Ik zie her en der kleine discussies over de plastic loze verpakking van voornamelijk de fonteinenmix.
Nu ben ik ook voorstander van plastic-loos, maar in geval van vuurwerk zie ik toch liever plastic. Waarom? Vocht!
Die kartonnen dozen zitten volgezogen met vocht na hun lange zeereis, en voorheen had vocht veel minder kans om door te dtingen door die doorzichtige plastic zak.
Trouwens die kartonnen voetjes zijn slecht, gevaarlijk zelfs. Dat die smalle fonteinen door de keuring zijn gekomen; snap er niks van.
Maak dan kartonnen voetjes in dopvorm- in mal geperst dus. Zeker weer te duur...

Back
Bovenaan