Afdekpapier verwijderen of niet?

enne met MINES moet je altijd alles verwijderen anders verziek je het effect enorm.:rolleyes:
dat geld ook voor de tripleshots van broekhoff en de whammy cake van beko

Wat een onzin loop je hier te verkopen zeg! Je kunt in principe alles laten zitten rondom en op een cake.. wij pakken de cakes voor een show ook altijd in met krimpfolie, en evt nog een laag aluminium folie.

De reden? eventueel voor de regen, en vonk overslag van andere stukken vuurwerk.

In een potje zit boven de effect lading 99% van de keren nog een klein rond kartonnetje. Moeten we die ook verwijderen anders.. omdat het anders het effect aantast?? De projectielen uit een tube schieten er met zoveel kracht uit dat die met gemak door de standaard beschermingslaag (rood papier, folie enz) heen schiet.

conclusie van het hele verhaal ?

Misschien dat het allemaal niet zoveel uitmaakt, de een haalt het eraf de ander niet.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Deze discussie kost meer tijd dan het verwijderen van het papier. Dus de mensen die denken dat het nodig is doen het, en de anderen niet.

Ik haal dat spul er zelf altijd af, puur om te kijken of de tubes allemaal intact zijn en omdat ik t leuk vind met het spul bezig te zijn. Ik ben ook wel eens cakes tegen gekomen waar onder het folie en papier een kartonnetje zat dus soms is het best nuttig om even te kijken wat er onder zit.

Het papier en het folie zit er om heen om de tubes droog te houden. Het heeft echter zeer weinig tot geen effect op de uitwerkingen. In iedere tube zit een afdekkartonnetje. Veel denken dat dit is om water tegen te houden. Dat klopt niet. Dat is om er voor te zorgen dat wanneer de tube op z'n kop word gehouden de lift en de bombette zelf niet naar buiten valt.

Het folie en het papier heeft ook nog een andere reden. Omdat niet alle tubes altijd afgaan wil het nog wel eens zo zijn dat er een bombette achter blijft. Dat kan gevaarlijk zijn als je de cake op wil ruimen of verbranden. Nu kun je dankzij het folie dat doorgestoken is, zien wat is afgegaan. De tubes die niet afgegaan zijn nog overdekt met folie of afdekpapier.

Fotootjes van een Cake met tubes die erg kort zijn zodat je de afdekplaatjes nog kunt zien.

Heb zelf al meerdere malen meegemaakt dat al het papier weg was maar er toch 3 a 5 schoten niet gelost waren. Het niet meer aanwezig zijn van papier wil niet zeggen dat alle schoten eruit zijn. Dus altijd oppassen!

Heb zelf al meerdere malen meegemaakt dat al het papier weg was maar er toch 3 a 5 schoten niet gelost waren. Het niet meer aanwezig zijn van papier wil niet zeggen dat alle schoten eruit zijn. Dus altijd oppassen!

Je was me net voor met posten.

Inderdaad, tubes nemen omringend papier mee dus wel of geen papier meer aanwezig wil niks zeggen.
Vuurwerk na het afsteken minstens 15 minuten laten staan.

Ik haal dat spul er zelf altijd af, puur om te kijken of de tubes allemaal intact zijn en omdat ik t leuk vind met het spul bezig te zijn. Ik ben ook wel eens cakes tegen gekomen waar onder het folie en papier een kartonnetje zat dus soms is het best nuttig om even te kijken wat er onder zit.

Karton onder het cellofaan/papier komt ook voor.

Sommige mensen prikken voor de zekerheid de bovenkant op een aantal plaatsen door, andere maken een kruislingse insnijding en sommige pakken het weer extra in, overal is iets voor te zeggen.

Ik heb voor oud&nieuw 2010-2011 oa van de diamond collection de Moonlight festival en Sky Dancers. Hier zit niet van dat slappe rode papier op maar iets steviger soort plastic. Zwart met de diamond naam herhaaldelijk erop. Het etiket zegt hier niets over maar het voelt mij zo stevig aan. Weet iemand of ik dit nu weg moet halen of kan laten zitten? Alvast dank.

Eerste stukje eraf halen en de rest laten zitten, zo kan er ook niets afvallen en de knal zal er niet minder om zijn.

Een vraagje bij Herlat. Je hebt bij Herlat wat dikker papier, het is wel met plastic en papier. Maar het papier is dikker, is het dan noodzakelijk om het eraf te halen? Want het is tamelijk dikker dan rood papier :bonk:

Een vraagje bij Herlat. Je hebt bij Herlat wat dikker papier, het is wel met plastic en papier. Maar het papier is dikker, is het dan noodzakelijk om het eraf te halen? Want het is tamelijk dikker dan rood papier :bonk:

Zoals al vele malen gezegd haha; het hoeft niet, maar het mag wel.
Als je er zelf niet zeker over bent, haal het er dan af, je moet je er zelf veilig bij voelen. :wink:

Ik haal alles er altijd af. Redenen voor mij omdat te doen, zijn:

1) Lekker bezig zijn met je vuurwerk
2) Ondanks de krachtige stijglading zou het eventueel kunnen dat bij een tube de stijglading niet goed is, en door dan iig geen papier/cellofaan te hebben gaat het schot net wat hoger (weet niet hoeveel het precies uit zou maken, misschien maakt het wel niks uit maar het is voor m'n gevoel)
3) Geeft minder troep of straat

Zoals al vaker gepost, laat iedereen maar voor zichzelf uitmaken. Als het niet op de cake zelf staat, zal het ook wel niet nodig zijn :)

Ik laat het allemaal lekker erop en heb er ook nooit problemen mee gehad.:wink:

Fluitbakken gaat het natuurlijk wel eraf

De tube schiet er opzich makkelijk doorheen, echter je kan met het papier niet zien of er een productie fout in zit zoals een platgedrukte tube oid.
Maar zi is het eigenlijk bij alle cake's, ik haal het er zelf nooit af, let wel op net zoals bij fluitbakken daar moet je het wel afhalen omdat er soms ook nog wel een stuk plastic overheen zit.

Ik heb vuurwerk van Wolff, Bonfireworks, Royal Fireworks en de Kruiterij. Van de Kruiterij zijn het twee potjes uit de Dragon Line en beide staat erop dat het plastic en papier verwijderd moeten worden. Bij de andere potten weer niet. Toch apart dat hier geen eenduidig antwoord op is.

Back
Bovenaan