Afdekpapier verwijderen of niet?

Gewoon laten zitten, nog voor de bombette 1 millimeter is gestegen hebben de (er langs lekkende) hete gassen het papier/karton eraf geblazen. Er zijn slomo opnames van shell's en bombette's in de buis, daar kon je het heel goed zien.
Verder wel leuk; zo'n eeuwig durende discussie. :thumbsup:

Afdekpapier/folie verwijderen?
Ik koop cakes om het lontje daarvan aan te steken, niet om eerst het afdekfolie/papier te verwijderen.
Afdekfolie/papier verwijderen lijkt ernstig op werken en dat ga ik dus even lekker niet doen als ik met mijn hobby bezig ben.

Vorig jaar had ik een cake van BKV, daar stond op dat het folie verwijderd moest worden.
Ik dacht krijg de pelikanen schurft, dat heb ik dus niet gedaan.
En de cake was er niet minder om hoor.

Gewoon niet doen! Zeker als je een grote collectie hebt bespaart het je een hoop tijd en moeite. In de tijd dat je bij al die cakes het papier had verwijderd had je er weer een paar kunnen schieten. Nergens voor nodig dus, dat verwijderen. :)

ik haal het er altijd af want dat vind ik gewoon leuk xD verveel me toch altijd die laatste dagen voor oud en nieuw XD

ik haal het er altijd af want dat vind ik gewoon leuk xD verveel me toch altijd die laatste dagen voor oud en nieuw XD

Precies! Ik heb hooguit 10-15 cakes. En dan nog fonteinen dingen enzo met kleine cakejes. Dan om 11 uur ofzo, richting 12 uur, alles op tafel, al het papier enzo eraf halen, alles op volgorde zetten, lonten prepareren, vind ik juist wel leuk :D

Tja, vanaf mijn eerste vuurwerkje (een meterpakket met mn vader afsteken :P) haal ik altijd dat folie er af. Dus ja, dat doe ik nog steeds :P traditie xD

Ik zal alles wat er op en omheen zit allemaal verwijden, totdat je alleen meer kruit overhoud. Dat doet Hans Teeuwen ook graag met zout en een Samurai zwaard! Zo weet je pas echt hoe vuurwerk eruit ziet. :bonk:

Dus voor wie heel het topic níet wilt doorlezen:
Afdekpapier/folie hoeft niet verwijdert te worden, de cake wordt er niet minder op.
Maar het is wel leuk om te doen (voor de freaks met een kleinere collectie).

Je kan het gewoon vergelijken met een singel shot.. daar haal je de folie er toch ook niet af...
Gewoon laten zitten, tenzij je het leuk vindt natuurlijk:p

Afgelopen weekend had een goede vriend van mij een Terminator van Weco.
Je weet dat daar een plastik beschermingsding om heen zit.
Hij had een dikke gasbrander en brandde gewoon een gat in de plastik verpakking om het lontje aan te steken.
De bombettes schoten gewoon door het plastik heen.
Ik raadde het hem af, maar afgelopen oud en nieuw had hij dat ook ,,gewoon'' gedaan.
En er was niks mis gegaan volgens hem dan he.

Ik vind het veel te veel werk, en als je het rode folie erop laat zitten dan zie je meestal welke tubes al zijn af gegaan en welke niet.

Lekker laten zitten ivm regen vonkoverslag etc. Ik haal alleen het plastic eraf als dat er over zit,nooit het papier.

Ik laat het persoonlijk ook altijd zitten, heb het wel eens eraf gehaald maar verschil qua hoogte ect heb ik nog nooit gemerkt.

Ik had een cake van asian budget line, de burnout. Liet het papier gewoon zitten maar een aantal schoten gingen eng laag, doe ik volgende keer wel anders als er papier op een cake zit:bonk:

Back
Bovenaan