Aantal KG vuurwerk met verkoopdagen in de auto.

Misschien is deze vraag al gesteld hoor, maar kon het niet 1, 2, 3 vinden.
Hoeveel kilo vuurwerk mag je vervoeren in de auto op de verkoopdagen?

Wil namelijk 50 KM verderop vuurwerk halen, maar als er dan controle ofzo is, wil ik niet dat ik vuurwerk moet inleveren.

2 man, 1 auto, Ongeveer 30 KG p.p.

Nee, niet per persoon, totaal gewicht is het.
Wel als je het bij je hebt, kan je pp 25kg, maar als je met 10 man in de auto zit mag je nog steeds maar 25kg vervoeren.

Ik ga in me eentje nog een hoop meer halen, maar ik heb nog nooit gehoord van iemand die opgepakt werd omdat ie teveel bij zich had...

Ik heb er ook nog nooit last mee gehad? maja ook nog nooit aangehouden.
Tevens haal ik bij 2 winkels bij elkaar zeker 100KG+ wat er vervoerd word in 1x..

grtz..

Ben een keer tijdens de verkoopdagen aangehouden omdat onder andere heel de achterbank volstond.
Woon in Brabant dus ze dachten dat er illegaal bij zat omdat het zulke 'grote potten' (karton verkoop) waren. Belgisch/illegaal vuurwerk heb ik echter al jaren niet meer
Ze zeiden wel dat het wettelijk 'ietsje' teveel was, maar daar gingen ze niet moeilijk over doen omdat ze dan bezig konden blijven zeiden ze.
Gewoon ophalen, zal helemaal goed komen.
Wel is t wettelijk bepaald dat je 25 kilogram per voertuig mag vervoeren of je er nou alleen, met 2 of met 8 man in zit.

Als we aangehouden worden, zijn bijna alle freakactie gerbuikers de sjaak.. Heb je 1 of 2 combiblokken zit je er al aan/over heen!

Nou mensen,

Ik ben een keer aangehouden met 37 kg.vuurwerk in mijn auto ( terwijl 10 kg. was toegestaan )tijdens een controle, en kon direct mee naar het politiebureau. Ik moest de auto bij de achteringang laten staan en werd daarna apart gezet achter glazen deuren en moest toezien hoe ze het vuurwerk stuk voor stuk bekeken en hoe alles op de weegschaal werd gewogen.

Daarna moest ik met 2 agenten mee en werd verhoord. Er werd mij gevraagd wat ik in godsnaam met zoveel vuurwerk moest, en of de leverancier me er niet op gewezen had dat ik te veel vuurwerk in mijn bezit had.

Na een langdurig verhoor over hoe wat en waarom hebben ze mij 1 1/2 uur vastgehouden en er volgde een bon van 90 euro en al mijn vuurwerk werd in beslag genomen.

Ik kan jullie vertellen dat ik me daar tegenover die agenten me toch kwaad heb gemaakt, maar niets hielp ik werd gewoon als een crimineel gezien.

Dus zo zie je maar, blijf voorzichtig en denk niet dat overkomt mij niet want die gedachte had ik ook, en liep toch tegen de lamp.

Nou mensen,

Ik ben een keer aangehouden met 37 kg.vuurwerk in mijn auto ( terwijl 10 kg. was toegestaan )tijdens een controle, en kon direct mee naar het politiebureau. Ik moest de auto bij de achteringang laten staan en werd daarna apart gezet achter glazen deuren en moest toezien hoe ze het vuurwerk stuk voor stuk bekeken en hoe alles op de weegschaal werd gewogen.

Daarna moest ik met 2 agenten mee en werd verhoord. Er werd mij gevraagd wat ik in godsnaam met zoveel vuurwerk moest, en of de leverancier me er niet op gewezen had dat ik te veel vuurwerk in mijn bezit had.

Na een langdurig verhoor over hoe wat en waarom hebben ze mij 1 1/2 uur vastgehouden en er volgde een bon van 90 euro en al mijn vuurwerk werd in beslag genomen.

Ik kan jullie vertellen dat ik me daar tegenover die agenten me toch kwaad heb gemaakt, maar niets hielp ik werd gewoon als een crimineel gezien.

Dus zo zie je maar, blijf voorzichtig en denk niet dat overkomt mij niet want die gedachte had ik ook, en liep toch tegen de lamp.

Dan kun je ze wel schieten denk:rolleyes:

Nou mensen,

Die agenten hadden vast een geweldig Oud en Nieuw met jouw vuurwerk. Legaal vuurwerk hoeft uiteraard niet vernietigd te worden :P

ben wel benieuwt wat er met consumenten vuurwerk gebeurt als dat in beslag wordt genomen.
alleen illegaal vuurwerk wordt toch vernietigt?

Nou mensen,

Ze hebben ook niks beters te doen he bij de politie dan de 'rijdende autobommen' eruit te halen, en dan ook nog in beslag nemen en een boete? moet echt niet gekker worden. Wordt tijd dat ze de daders van m'n 2 gejatte fietsen eens terug gaan vinden en niet dit soort dingen van een klein probleem een grote maken.
Ik snap dat ze wel wat in kunnen nemen omdat het gewoon teveel is, maar dan is dat vuurwerk al weggegooid geld.. Dus vind die boete die ze dan uitdelen van 90 euro totaal overbodig

Wettelijk gezien is het toegestaan om 25kg per persoon te vervoeren, maar ik denk niet dat ze dat gaan wegen!
25kg per persoon/ per voertuig, net wat je het eerste haalt.

Dus als je met zijn tweeën vuurwerk gaat kopen mag je 50 kg meenemen, maar als je het in dezelfde auto vervoerd moet je 2 ritjes van 25 kg per keer maken..
Nog leuker is het met de trein, tram of metro. In zijn geheel telt dat als één voertuig. De rest mag je zelf invullen..

Is een aanhanger een voertuig? lol!

Nop. Een aanhanger is gewoon een aanhanger. Maar een vouwfiets is wel een voertuig. Dus vouwfiets in de auto mee. Wordt je aangehouden, kun je alles gewoon verdelen over de fiets en de auto en verder rijden lijkt me. En dan een kilometer verder alles weer terug de auto in laden :P

Allemaal van horen zeggen die informatie. Kan iemand uitleggen waar deze informatie nou eigenlijk vandaan komt?

En twee, hoe wordt vuurwerk vervoerd dat nog in de kooien zit? Misschien ook wel interessant om te weten, aangezien er in die periode bestelbussen rondrijden die vuurwerk af moeten leveren bij winkeliers.

Back
Bovenaan