Aanbod (online)folders Duitsland 2017/2018

Iemand ervaring met de milieuzone sticker in duitsland?

Nog nooit controles voor gezien. Misschien dat het een automatische scanner boven de weg gaat ofzo? Klrine dorpen heb je vaak geen sticker nodig, grotere steden vooral in het centrumgebied. Als je je reis een beetje slim plant, heb je geen sticker nodig verwacht ik.
(overigens, bij de ANWB regelen ze het voor een paar euro voor je en ben je van al het gezeik af)

2/3. Er wordt weinig op gecontroleerd omdat het vuurwerk van de lidl/aldi e.d in Duitsland in principe ook legaal is in Nederland als er gecontroleerd wordt is dit op de 25kg regel ik heb echter in 5 jaar nog nooit een controle gezien.

Veel plezier daar is altijd weer een mooie beleving!
Knalvuurwerk moet je een klein beetje mee opletten. Duitsland heeft/had ook buskruitstrijkers. Die zijn niet legaal in Nederland omdat het dus strijkers zijn. Verder hebben kubuskanonslagen en sommige "grote" rotjes een 4 a 5 gram kruit aan boord. Strikt gezien veboden in NL, maar niemand die er wat om geeft verwacht ik.

Compound is nu legaal in Nederland, cakes zijn even zwaar zowel op totaal kruit, kruit per shot als kaliber en pijlen zijn er lichter. Alleen de Bugano fonteinen hebben 250 gram in 1 compartiment en dat mag in NL dan weer niet. Maar een goede agent die dat weet te herkennen :)

Nog nooit controles voor gezien. Misschien dat het een automatische scanner boven de weg gaat ofzo? Klrine dorpen heb je vaak geen sticker nodig, grotere steden vooral in het centrumgebied. Als je je reis een beetje slim plant, heb je geen sticker nodig verwacht ik.
(overigens, bij de ANWB regelen ze het voor een paar euro voor je en ben je van al het gezeik af)

Knalvuurwerk moet je een klein beetje mee opletten. Duitsland heeft/had ook buskruitstrijkers. Die zijn niet legaal in Nederland omdat het dus strijkers zijn. Verder hebben kubuskanonslagen en sommige "grote" rotjes een 4 a 5 gram kruit aan boord. Strikt gezien veboden in NL, maar niemand die er wat om geeft verwacht ik.

Compound is nu legaal in Nederland, cakes zijn even zwaar zowel op totaal kruit, kruit per shot als kaliber en pijlen zijn er lichter. Alleen de Bugano fonteinen hebben 250 gram in 1 compartiment en dat mag in NL dan weer niet. Maar een goede agent die dat weet te herkennen :)

Zo had ik er nog niet bj stil gestaan, alleen in grotere stefen.
Net zoals dat winterbanden verplicht zijn in dit seizoen.
Je kunt er wel een boete voor krijgen maar waar ik heen ga is vaak geen kip op de weg.

De knallers in DE zijn toch vaak die flut dingen die er uit zien als een dinamietstaaf van 25cm maar totaal geen herrie produceren.
Zouden ze net als in bels van die knallers verkopen,?

Het zijn geen polen knallers maar ik begreep dat in Nederland het max 2 gramm is in Duitsland tot 6 zelfs de lidl kubus is al 2,5 keer zwaarder en die klappen lekkers.

Zo had ik er nog niet bj stil gestaan, alleen in grotere stefen.
Net zoals dat winterbanden verplicht zijn in dit seizoen.
Je kunt er wel een boete voor krijgen maar waar ik heen ga is vaak geen kip op de weg.

De knallers in DE zijn toch vaak die flut dingen die er uit zien als een dinamietstaaf van 25cm maar totaal geen herrie produceren.
Zouden ze net als in bels van die knallers verkopen,?

De milieusticker is er om de grotere vervuilers te weren. Dat speelt over het algemeen meer in de steden dan de dorpjes. Maar net als winterbanden, better safe than sorry. Want winterbanden zijn ook alleen verplicht bij "winterse omstandigheden" (lekker wollig begrip altijd). Als wij in de herfst of winter naar Duitsland gaan voor boodschappen is het eigenlijk altijd met winterbanden en milieusticker, gewoon voor het geval dat.

Net op de radio, de politie gaat streng controleren op vuurwerk uit duitsland. Wat mag nou wel en wat mag nu niet. Naar mijn idee is het vuurwerk van aldi of lidl ook niet toegestaan omdat hier geen nederlandse beschrijving op staat. Kan het fout hebben hoor!!. Ik wil samen met een vriend naar lidl gaan en siervuurwerk meenemen..geen 1000000 kilos maar blijf zeer zeker onder de 25 kg..

Back
Bovenaan