8mtr Profi Fountain [Uitloop]

Allemaal nipt 5-6 meter, die HVK komt er nog 't dichtstbij maar ook pas op z'n eind. Alleen Zink en een Noname die ik ooit had hebben langere tijd die hoogte van 5-6m. maar 8 meter is echt frigging hoog hoor.

Op het filmpje van mij op 0.54 staat er een volwassen persoon naast, trek je conclusie :)

Maar de desbetreffende persoon staat er niet direct naast. Minimaal 4 meter en ook nog eens achter de vulkaan ook.

Perspectief kan soms optisch bedrog zijn. ;) Ik zou eerder het vuur, de kegel en andere cakes als meetpunt inschatten. Je zult zien dat je dan absoluut niet op 8 meter uitkomt. 8 is echt hoog hoor. De meeste kilo vulkanen komen echt geen 8 meter.

Mischien een stiekeme mine aan het einde die het haalt tot 8 meter?
fontijn die de 8 haalt met dit soort grammetjes bestaan niet.

Tjah 8 meter of niet, ik hoop op een kwalitatieve goede fontein. Of hij dan 6 meter is of 8 meter maakt met niet zoveel uit.
Alleen zou de 8 meter de hoogte zijn van de hoogste ster denk ik zo.

De middelfontijn van VDN haalde dat makkelijk.
De grootste VDN fontijn haalde 20+ meter, echt monsterlijk hoog. Werd in de jaren 90 bij Alpeco verkocht.

Ik ben wel benieuwd naar deze fontijn van broekhoff, even wachten op de demo's.

Haalt dus bij lange na geen 8 meter, eerder de helft daarvan. Afknapper dus, voor zelfde geld vind je genoeg vulkanen die 3x zo lang duren en net een metertje lager zijn. Voor de echte 8 meter ga ik wel naar Pyrostore BE :bye:

Helaas, dit had een topper kunnen zijn als die daadwerkelijk 8 meter had gehaald.
En ik weet bijna wel zeker dat het mogelijk is, kijk bijvoorbeeld naar de geode versie van de crackling w fountain.
Voor dit geld vind ik het geen geode fontein en zijn er zeker betere in omloop die net zo hoog gaan en nog langer blijven branden...... wie weet komt broekhoff volgend jaar met een verbeterde versie?

Even een kopietje van de comment die ik ook bij de buren al gaf, n.a.v. het filmpje van Anihalas:

Vergeet niet dat op het filmpje van Anihalas er echt een stevig windje stonden en de fonteinen het er echt moeilijk mee hadden, scheelt echt wel iets.

Ik stond zelf op het schietveld, op ongeveer de helft van de afstand waarop het publiek stond, en vond ze zeker niet tegenvallen. Goed, ze haalden de 8 meter niet (wat ik ook niet realistisch geacht had), maar zit echt nog een nette hoogte in. Zeker als de windomstandigheden wat beter zijn, moet hij denk ik zonder moeite de 6 meter halen.

Zeker gezien het feit dat ze meteen mooi op hoogte zijn en de tijdsduur bij de fonteinen onderling erg constant was, zijn ze lekker voor showtjes te gebruiken. Eens kijken hoe ik er een aantal toe ga passen dit jaar :)

Back
Bovenaan