25KG regeling

Ik zou vooral via landwegen en binnendoor gaan rijden en geen groten wegen pakken, daar hebben ze namelijk vaker verkeerd controles.

En niet in een busje rijden dan pakken ze je ook sneller.

Verder moet je je niet verdacht gedragen dus niet steeds achterom kijken.

:D

Ik zou vooral via landwegen en binnendoor gaan rijden en geen groten wegen pakken, daar hebben ze namelijk vaker verkeerd controles.

In een busje rijden is eigenlijk ook wel onzin. Ook de laatste dagen van het jaar word er gewoon gewerkt, dan zou elk busje met de verkoopdagen gecontroleerd moeten worden.

Yeah right. Nee alles van dit is onzin, iedereen gewoon zijn vuurwerk halen , want zoals al eerder gezegd, de politie zal zich niet te druk maken om wat te veel legaal vuurwerk.
En zoals jij het verwoord, dan zou je je bijna een crimineel voelen als je met legaal vuurwerk rond rijd...... alhoewel het gevoelsmatig wel langzaam die kant op gaat :bonk:

Laatst bewerkt:
Yeah right. Nee alles van dit is onzin, iedereen gewoon zijn vuurwerk halen , want zoals al eerder gezegd, de politie zal zich niet te druk maken om wat te veel legaal vuurwerk.
En zoals jij het verwoord, dan zou je je bijna een crimineel voelen als je met legaal vuurwerk rond rijd...... alhoewel het gevoelsmatig wel langzaam die kamt op gaat :bonk:

Ik maakte ook maar een grapje;)

Zou je wat specifieker kunnen zijn? Wie boeit het geen 'snars'? En waarop baseer je deze opmerking; eigen ervaring? etc.?

Kan mij namelijk genoeg voorbeelden herinneren waarin mensen wel een proces-verbaal hebben gekregen en het vuurwerk moesten inleveren.

Excuus boeit ze niet. Je overtreed de wet dus ben jij strafbaar. Rijd jij 200 op de snelweg en zeg je "ik wist niet dat je maar 130 mocht" krijg je alsnog de boete. Dat principe.

@Torr, alstublieft

Excuus boeit ze niet. Je overtreed de wet dus ben jij strafbaar. Rijd jij 200 op de snelweg en zeg je "ik wist niet dat je maar 130 mocht" krijg je alsnog de boete. Dat principe.

@Torr, alstublieft

die mening deel ik volledig met je! Die excuses boeien ze echt geen snars. Fijn dat je het even concreet maakt, want ik dacht dat je bedoelde dat het de politie geen snars boeit of je 25kg of met 50kg rondrijdt.

@Torr, alstublieft

Ik dank u. Begreep wel wat je er mee bedoelde, maar je was zo kort door de bocht haha.

hadden we maar de regels van onze oosterburen.
geen max in kilo's per consument, en voor +/- 20,- extra wordt het ook nog eens aan huis geleverd de laatste 3 dagen van het jaar!!!

hadden we maar de regels van onze oosterburen.
geen max in kilo's per consument, en voor +/- 20,- extra wordt het ook nog eens aan huis geleverd de laatste 3 dagen van het jaar!!!

Ja was het maar waar. Heb er een discussie over gehad met een OvJ. Het argument van de 25kg regeling is Enschede. Ze zullen bezorgende busjes dus ook wel als rijdende bommen zien.
25kg in huis, 25kg in de auto, etc. opslaan mag wel. Zolang de opslag maar niet publiekelijk toegankelijk is.

Maar laten we nu eerlijk wezen, die 25KG regeling is met de huidige boxen die te krijgen zijn toch compleet debiel en niet meer van deze tijd ? Als je 2 boxen koopt en een flutpakket dan mag dat al niet meer omdat je boven de 25KG zit ? Dus half nederland overtreed deze regel? Er zijn buiten ons freaks om ook genoeg mensen die wat vuurwerk kopen voor 0:00 in te luiden.

De importeurs brengen prachtige producten op de markt, sommige dozen nog groter dan de andere, dus ook zwaarder dan 25KG. Best leuk, maar het probleem komt dus bij de consument te liggen.

Maar laten we nu eerlijk wezen, die 25KG regeling is met de huidige boxen die te krijgen zijn toch compleet debiel en niet meer van deze tijd ? Als je 2 boxen koopt en een flutpakket dan mag dat al niet meer omdat je boven de 25KG zit ? Dus half nederland overtreed deze regel? Er zijn buiten ons freaks om ook genoeg mensen die wat vuurwerk kopen voor 0:00 in te luiden.

De importeurs brengen prachtige producten op de markt, sommige dozen nog groter dan de andere, dus ook zwaarder dan 25KG. Best leuk, maar het probleem komt dus bij de consument te liggen.

Jaa het is gewoon echt belachelijk. Die 65kg kist van cafferata, staat zelf bij met 3 man ophalen. Moet je hem dan ook verdelen over 3 auto's? Waar gaat het nog over...

Hier hetzelfde. Mijn zusje heeft 2 doosjes liggen met resp. 6 en 4 cakes samen goed voor 28kg. Moet ze dan maar 1 cake uit doos halen en aan wie geven? Ik zelf zit ook al aan max. Moet ze die cake dan maar afsteken? Nee.. de regels hier zijn betuttelend en krom. Vroeger (jaren 70/80) kon ik als jochie gewoon vuurwerk kopen en was er volgens mij geen regel omtrent maximum aantal. Zucht.. wat mis ik die geweldige tijd.

Vroeger (jaren 70/80) kon ik als jochie gewoon vuurwerk kopen en was er volgens mij geen regel omtrent maximum aantal. Zucht.. wat mis ik die geweldige tijd.

hahaha, maar om in die tijd aan een behoorlijk gewicht te komen, dan moest je hard je best doen. Het siervuurwerk uit die tijd was namelijk een stuk lichter, van zowel het karton en de kruitinhoud.
Maar ook ik mis die tijd, al was het alleen maar om de tunderkings, shising crackers, voetzoekers en strijkers :)

hahaha, maar om in die tijd aan een behoorlijk gewicht te komen, dan moest je hard je best doen. Het siervuurwerk uit die tijd was namelijk een stuk lichter, van zowel het karton en de kruitinhoud.
Maar ook ik mis die tijd, al was het alleen maar om de tunderkings, shising crackers, voetzoekers en strijkers :)

Wat dacht je van de bazooka's en atoombommen? :D

Back
Bovenaan