25KG regeling

Misschien de fake producten ? 4” shell kopen en dan blijkt er een 3” in te zitten opgevuld met zaagsel en weer netjes ingepakt :yes:

De 25 Kilo discussie is en zal altijd een ding blijven, maar wellicht is er toch eindelijk een lichte verduidelijking in deze discussie!

25kg.jpg

Volgens deze verklaring van het ILT mag je 25KG vervoeren, Het zijnde ONVERPAKT {dus netto, of NEM}
In het vuurwerkbesluit staat ook geschreven, dat je maximaal 25 Kilo mag hebben, Zijnde het onverpakt. Dit zou betekenen dat je dus ook 25KG NEM in je woning mag opslaan het hele jaar door!

Mijn vraag is terug gekoppeld naar de ILT, dus ik houdt jullie op de hoogte hiermee.

het zou een uitkomst zijn

Bron: https://www.facebook.com/groups/vuu...670874102642437&notif_t=group_comment_mention

Onverpakt kan ook betekenen zonder kooi en omdoos
dat zou dan krom zijn, want als ik een compound haal met verpakking [kooi etc] wordt dit berekend als brutto gewicht.

Ik denk - en hoop enorm - dat het ILT dadelijk bevestigd dat je 25KG netto [Dus volgens de wet springstoffen gezien al Netto Explosieve Massa] in huis mag hebben.... en dan ren ik ff een rondje om het huis hiero!

Onverpakt betekent inderdaad zonder doos/kooi. Die gewichten staan ook apart op de omdoos. Die 25KG gaat echt om bruto. Ik ben benieuwd naar het antwoord dat je krijgt, al kunnen we wel voorspellen wat de reactie zal zijn aangezien het duidelijk in de wet staat dat het om onverpakt vuurwerk gaat ( de tubes en de klei etc is geen verpakking uiteraard ) en niet om NEM en het wordt op die manier ook al sinds de wet er is zo gehandhaafd. Daar kan je geen creatieve interpretatie aan geven helaas.

De 25 Kilo discussie is en zal altijd een ding blijven, maar wellicht is er toch eindelijk een lichte verduidelijking in deze discussie!

Bekijk bijlage 69069

Volgens deze verklaring van het ILT mag je 25KG vervoeren, Het zijnde ONVERPAKT {dus netto, of NEM}
In het vuurwerkbesluit staat ook geschreven, dat je maximaal 25 Kilo mag hebben, Zijnde het onverpakt. Dit zou betekenen dat je dus ook 25KG NEM in je woning mag opslaan het hele jaar door!

Mijn vraag is terug gekoppeld naar de ILT, dus ik houdt jullie op de hoogte hiermee.

het zou een uitkomst zijn

Bron: https://www.facebook.com/groups/vuu...d=1670874102642437¬if_t=group_comment_mention

Het antwoord staat al in het vuurwerk besluit: (Zie begrippenlijst)

onverpakt vuurwerk: vuurwerk inclusief het omhulsel en eventuele verpakking, detailhandelsverpakking of assortimentverpakking doch exclusief de transportverpakking als bedoeld in het ADR;

Het is verboden per levering meer dan 25 kilogram consumentenvuurwerk aan een particulier ter beschikking te stellen. Voor de bepaling van de hoeveelheid consumentenvuurwerk wordt uitgegaan van het gewicht van het vuurwerk als zijnde onverpakt.

Ik kan me nog herinneren dat je in de jaren 90 maar 2 kg mocht hebben. Daar hield ook geen hond zich aan. Met 4 sloffen kanonslagen zat je er al aan namelijk :D

Mooi man, heel veel ritjes en dus CO2 uitstoot om maar tot die 25 KG uit te komen. Hele familie bij langs om daar te stallen...

hahaha

Het antwoord staat al in het vuurwerk besluit: (Zie begrippenlijst)

onverpakt vuurwerk: vuurwerk inclusief het omhulsel en eventuele verpakking, detailhandelsverpakking of assortimentverpakking doch exclusief de transportverpakking als bedoeld in het ADR;

Het is verboden per levering meer dan 25 kilogram consumentenvuurwerk aan een particulier ter beschikking te stellen. Voor de bepaling van de hoeveelheid consumentenvuurwerk wordt uitgegaan van het gewicht van het vuurwerk als zijnde onverpakt.

Dit is zojuist ook inderdaad door het ILT bevestigd.

"Gisteren ontvingen wij uw vraag betreffende het vervoeren van vuurwerk. U vraagt ons of het maximale gewicht (25 kilogram) door consumenten zelf te vervoeren vuurwerk het netto kruitgewicht betreft of het totale gewicht. Het in de wet- en regelgeving aangeduide maximum voor consumenten betreft het gewicht incl. de verpakkingen en niet het NEM (kruit) gewicht.
Wij veronderstellen dat wij uw identieke recent gestelde vraag in een uitgebreidere reeks vragen, die bij ons zijn geregistreerd onder ticket 221208-000027, hiermee eveneens beantwoord is. Dat andere ticket sluiten wij met deze beantwoording daarom eveneens.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Inspectie Leefomgeving en Transport."

Dan is dat nu voor eens en altijd duidelijk {reden tot deze vraag was ook daadwerkelijk de onduidelijkheid)

Dank voor het uitzoekwerk, regeling is duidelijk zo.

De regeling staat echter in schril contrast met de ontwikkeling naar extra grote compounds zoals EVO force one. Ook al haal je dit soort ‘dozen’ met zijn tweeën, het gewicht is zo hoog dat zelfs slechts van twee van de vier compounds al meer dan 25kg wegen. Dit geldt helemaal voor de 500 shot 30mm stars from hell giga compound van ruim 80kg!

Dit punt over compounds is al eerder in dit topic onder de aandacht gebracht, maar kom er op terug omdat in de tussentijd de compounds alsmaar groter worden en de 25kg regeling van kracht blijft..

Laatst bewerkt:
Het enige wat we te lezen krijgen zijn voorstellen tot inperken van ons vuurwerk assortiment, notabene op eigen initiatief van bpn. Enige partij in wie ik vertrouwen heb is de hvlv, echter is het laatste nieuws op hun site alweer uit juli 2022 dus ik weet niet hoe actief ze nog zijn.

Laatst bewerkt:
Als ik sommigen hier soms zie reageren op het forum lijkt het me verstandig om een andere hobby te gaan zoeken of zelf importeur te worden…

Back
Bovenaan