2/3 nederlanders voor VW verbod

Er word alleen niet bij verteld,dat deze peiling maar onder 874 mensen is gehouden.Zo kan ik ook wel zeggen dat 2/3de voor een verbod is.

Er werd wel meer niet gevraagd in die enquete. Over welke leeftijdscategorieen hebben we het? Wat is overlast? Daarnaast, hoe representatief is een online enquete panel eigenlijk? Toen Bonte een paar jaar terug dat burgerinitatief inleverde had hij na een paar maanden 60.000 handtekeningen, iets wat vergeleken met de totale bevolking van Nederland niet echt veel is. Het is werkelijk schandalig dat die marouch zo'n onderzoek gebruikt om kamervragen te stellen!

Er werd wel meer niet gevraagd in die enquete. Over welke leeftijdscategorieen hebben we het? Wat is overlast? Daarnaast, hoe representatief is een online enquete panel eigenlijk? Toen Bonte een paar jaar terug dat burgerinitatief inleverde had hij na een paar maanden 60.000 handtekeningen, iets wat vergeleken met de totale bevolking van Nederland niet echt veel is. Het is werkelijk schandalig dat die marouch zo'n onderzoek gebruikt om kamervragen te stellen!

Inderdaad zelfs met die 60 duizend handtekeningen bereikt hij niks,dan praat je namelijk nog steeds over maar 0,3 procent van de totale bevolking.Je kan moeilijk met die gasten in discussie gaan want ze draaien altijd om de feiten heen.:mad:

En dan maar klagen over de bedreigingen aan z'n adres.
Het gaat hem niet zo zeer om het vuurwerk zelf, maar hij wil koste wat het kost deze mooie traditie beëindigen, omdat deze niet meer van deze tijd is, volgens eigen zeggen. Let maar eens op als er een verboid komt, maar dat hoop ik niet, dan zullen er meer dingen worden afgeschaft waar de meeste Nederlanders plezier aan beleven. Zul je zien dat Sinterklaas ook wordt afgeschaft bijv. omdat dat in zijn ogen te kinderachtig is en ook niet van deze tijd is. En wat dacht je dan van Kerst, al die kerstbomen, dat zal die wel te Heidens vinden.
Hij is net zo'n dictator, er valt met hem geen discussie te voeren of te onderhandelen. Het is iemand die de macht wil grijpen.
Ik hoop dat ie er nooit in zal slagen!
Geen wonder dat dit soort lieden bedreigingen naar hun adres toegestuurt krijgen, als er nu wat te onderhandelen viel, maar ze roepen het over zichzelf af zo.
Sorry maar zo denk ik er over.

Ik ben van mening dat er een wet moet komen die echt ALLE onderzoeken met minder dan 1/10de van de bevolking als ongeldig moet worden verklaard.

Ik ben van mening dat er een wet moet komen die echt ALLE onderzoeken met minder dan 1/10de van de bevolking als ongeldig moet worden verklaard.

Als dat zou gebeuren, valt onze gehele samenleving in elkaar. Heb je enig idee van onderzoek doen? Blijkbaar niet. "Representatieve steekproef" is het kernbegrip. Je KUNT niet miljoenen mensen ondervragen voor een pietluttig onderzoekje wat één politieke partij wil doen. Dan kost een Godsvermogen en is praktisch onhaalbaar en onwenselijk. Dus wordt een steekproefgrootte genomen die groot genoeg is om waardevol te kunnen zijn. Of de deelnemers representatief zijn, is veel moeilijker te bepalen. Daar zijn vele promotie-onderzoeken over geschreven.
Veel onderzoekers zijn al blij met 2000 respondenten (mensen die een interview hebben beantwoord/ingevuld). Dat is vaak ook groot genoeg om mooie conclusies aan te verbinden MITS de respondenten representatief zijn. 10% van de bevolking? Als we dat voor elk onderzoek nodig zouden hebben, word jij twintig keer per dag lastig gevallen om voor alle lopende onderzoeken genoeg respondenten te vinden.

40% opkomst met de gemeenteraadverkiezingen is natuurlijk ook veel te laag. 60% zit immers nog steeds op de bank thuis, dus zal die 40% nooit goed genoeg zijn! Aldus jouw redenatie.

Moraal van het verhaal: 60.000 handtekeningen zegt niets, zolang we het aantal respondenten niet weten. Maar als er bij een onderzoek 60.000 respondenten zijn, kan de uitslag als zeer betrouwbaar worden gezien, MITS de respondenten ook representatief waren.

Arno Bonte is geboren op 28 februari 1978.
Ik heb een idee!! Iedereen een euro bij elkaar leggen en we zetten op zijn verjaardag een pallet vol meterpakketten bij hem voor de deur! Als hij de pallet leeg geknald geknald kan hij zien dat er niks schadelijks is aan vuurwerk.
1 + 1 dus! En een grandioze spektakel show tijdens zijn verjaardag bij hem voor de deur, honderden fonteintjes en ander spul en hij is overtuigd van de veiligheid van vuurwerk!!!

Wie doet er mee? :) !!!

Ik geef er wel een gratis extra veiligheidsbril bij!

Ik heb een idee!! Iedereen een euro bij elkaar leggen en we zetten op zijn verjaardag een pallet vol meterpakketten bij hem voor de deur! Als hij de pallet leeg geknald geknald kan hij zien dat er niks schadelijks is aan vuurwerk.
1 + 1 dus! En een grandioze spektakel show tijdens zijn verjaardag bij hem voor de deur, honderden fonteintjes en ander spul en hij is overtuigd van de veiligheid van vuurwerk!!!

Potverdomme, op die dag is m'n oudste zus(je) ook geboren, ik kan het me nog goed herinneren.

Ik wil wel al die fonteintjes fakkelen! of zelfs veilig met aansteeklont!

Ik doe mee!:D

Hoorde dat bombashop ook leuke meterpakketjes verkoopt:rolleyes: Wat heb ik toch ook een hekel aan die man...

Ik kick de blog van deze Wim Luten maar even omhoog. Deze jonge heer legt in zijn blog namelijk goed uit waarom een verbod op consumenten vuurwerk onzin is, en een averechts effect teweeg zou brengen. Hij is nog jong maar wel politiek actief.

Verder staat er een link van een ander onderzoek in het verhaal(een beter, betrouwbaar onderzoek in mijn ogen) wat ook gepubliceerd is op site De Pers.

gr

Back
Bovenaan