2/3 nederlanders voor VW verbod

Ben het niet helemaal met je eens.

We moeten op elke poll positief reageren en leuke vuurwerk berichten naar buiten brengen.

Ook moeten we Arno Bonte onze mening geven: [email protected]

Dat ie op moet houden met z'n constante gezeik !!

Ook vindt ik dat VWC een bijdrage zal moeten gaan leveren om vuurwerk in leven te houden.

Als ze zo doorgaan worden we vroeg of laat genaaid !!!

We moeten hier wel aandacht aan schenken, het gaat tenslotte om onze hobby, en iedereen mag weten dat er mensen zijn die dit om zeep willen helpen en hier verkeerde en verkeerde argumeten voor aandragen en de boel lopen te manipuleren.

Dit is zo oud... mensen zeggen dat het steeds zwaarder wordt maar wat je in deze reportage hoort, gebeurt ook nu. Exact eender.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Hier lopen ze ook al te mierenneuken dat het moet verdwijnen. 17 Jaar geleden inmiddels. :wink:

Haha...Die Stefan toch, op zijn hyves bij de wiewatwaar :P
Held, hij blijft netjes en verteld de waarheid! ;)

Echter gaan de reacties op de profielfoto mij te ver :O

ik heb nog een leuk stukje uit de volkskrant van 2008 :p
--------------------------------------

Mag dan helemaal niets meer

De overheid vaardigt zo veel verboden uit, dat de burger ze bijna wel moet ontduiken.
Het was maar een minuscuul berichtje, maar het is exemplarisch voor het paternalisme waarmee de overheid zijn burgers tegemoet treedt. Vuurwerk afsteken op oudejaarsavond mag vanaf 2009 alleen nog tussen zes uur ’s avonds en twee uur ’s nachts. Tot nu toe – en ook de komende jaarwisseling nog – is het geoorloofd vanaf tien uur ’s ochtends rotjes te laten knallen.
Nog even en GroenLinks krijgt zijn zin, en mag er alleen nog vuurwerk worden afgestoken op bepaalde, vooraf aangewezen plekken. En dat is waarschijnlijk nog niet alles. Er is zelfs een verbod op consumentenvuurwerk in de maak.
Straks moeten we met oudjaar onze vrienden meezeulen naar een veld met dranghekken, om in de verte op een keurig afgesproken tijdstip professionals aan het werk te zien. Dat levert ongetwijfeld een prachtige show op. Maar die heeft helemaal nulkommaniks te maken met de traditie om samen in de straat zelf de pijlen de lucht in te schieten.

Aan banden
Hoe komt het toch dat alles wat een beetje gevaarlijk is, ongezond of vies, steeds strakker aan banden wordt gelegd? Waarom moeten we allemaal in hetzelfde keurslijf dezelfde ganzepassen maken, alsof we robots zijn in plaats van mensen van vlees en bloed?
Sommigen fluisteren dat het te maken heeft met de feminisering van de samenleving.Stil zitten,
netjes op de lijntjes schrijven en je ruzies niet uitvechten, maar uitpraten in een kringgesprek – dat idee.
Niet in een regenplas springen (word je vies), niet van een muurtje springen (kun je vallen), niet met elkaar stoeien (dan gaat er minstens één huilen), geen vuurtje stoken (brandwonden!), niet hard rijden (komen ongelukken van), niet roken (hart- en vaatziekten), niet drinken (hersenschade). Geen wonder dat de extreme sports zijn opgekomen. Een mens wil toch wel eens wát.
Alcoholvrij café
Dat met name jonge mannen tegenwoordig meer kicks lijken te zoeken dan vroeger, komt vooral omdat hun die nadrukkelijk worden ontzegd. De maatschappij hangt vol verbodsbordjes. Allemaal voor ons eigen bestwil, net zoals het toekomstige alcoholvrije café (lach niet! Vijf jaar geleden geloofde ook niemand dat de horeca rookvrij zou worden).

Daar staan we dan, 31 december 2013, met een glaasje prik naar een lichtspektakel ver weg te kijken. Met – verplicht en door politieagenten gecontroleerd – een pet op, oordopjes in, een brandwerend hesje aan en schoenen met dik profiel eronder. Er kan immers altijd nog íéts mis gaan, waar of niet?

Bedankt voor het posten Oerendhard, leuk stukje om te lezen en dit laat maar weer eens zien dat het verbod op vurwerk ieder jaar weer aanwakkert.

2/3 Nederlanders voor vuurwerkverbod

Gelukkig zijn het 2/3 Nederlanders en geen 3/3. Denk dat het 1/3 deel wat de 2/3 deel Nederlanders mist, hun hoofd inclusief verstand en gevoel voor pret en feestelijkheid is.

vraagstelling maakt veel uit in zo'n onderzoek

als je mij om 0400 uur op 1 januari had gevraagd of ik vond dat vuurwerk overlast veroorzaakt had ik volmondig ja geantwoord. maar goed dit geld voor alle polls die via internet worden gedaan dan wel quasi marktonderzoekers (maurice de hond voorstelt ook altijd de verkiezingen goed, ahum) alleen hecht de gemiddelde nederlander er altijd veel te veel waarde aan.

dus dit zal ook wel weer voor waarheid aangenomen worden

25 berichten verwijderd omdat er door iedereen wordt gereageerd op een ondoordachte uitspraak! hier is ook een reportknop voor.
Houdt het serieus en denk na over uitlatingen die je doet!
Degene voor wie dit geldt weet dat zelf wel..andere berichten zijn verwijderd doordat ze nu niet meer relevant zijn voor de discussie. amen!

EDIT: Ik snap er echt geen moer meer van nu, maar ok... Ik heb dit bericht getypt en zie maar wat je ermee doet, ik laat hem lekker staan. Ik vind het geen verkeerd bericht, ook al is de initiële context weggevallen. :)

---------------------------------

Een nitraatje knalt een brullenbak al open, dus... dan is echt de maximaal toestaanbare knal een beetje een Pirat of een Widowmaker.

Nogmaals, het vuurwerk is niet de schuldige, die idioten die het in die prullenbak stoppen die zijn verkeerd. Alles kun je verkeerd gebruiken. Auto's, honkbalknuppels, paperclips, noem maar op... Dat moet geen excuus zijn om het te verbieden.

Dat een grote groep mensen überhaupt de drang heeft om eigendommen van andere mensen te slopen vind ik zorgwekkender dan het feit dat ze daar vuurwerk voor gebruiken.

Wat er eigenlijk gebeurt is: Die mensen die klagen zijn zuurpruimen. Die storen zich aan vuurwerk en die halen elk mogelijk argument erbij om er vanaf te zijn. Want ze geven alleen om zichzelf. Dat er veel ooglogsslachtoffers o.i.d. zijn dat kan ze ook geen moer schelen, maar ze kunnen het als argument gebruiken dus dan doen ze dat. Dat daar überhaupt serieus naar geluisterd wordt is nog iets dat erg storend is aan onze maatschappij.

Laat mensen verdomme een keer per jaar even lol hebben. ZEKER in deze tijd!

Laatst bewerkt:
@ Citaat
Dat een grote groep mensen überhaupt de drang hebben om eigendommen van andere mensen te slopen vind ik zorgwekkender dan het feit dat ze daar vuurwerk voor gebruiken.

: Is ook zo. En die zuurpruimen die over de herrie klagen moeten maar Oordoppen in doen die 3 dagen per jaar. 52 weken lang kan ik me wel storen aan mensen die op een zaterdag ochtend herrie maken met Music of verbouwen om de haven klap enzovoort: En dan moeten ze die laatste dag van het jaar maar mij herrie aan horen. Verder klopt het wat je zegt dat het aan de idioten licht die het doen het vuurwerk doet niks maar word verkeerd gebruikt is ook zo. Maar daarom moet er iets gedaan worden om het uit de handen van die idioten te houden ;)

Maar dat doe je dus niet door het voor iedereen te verbieden en het te generaliseren als 'legaal' en 'illegaal'. :wink:

misschien kunnen we ook een pol laten doen maar dan alleen met leden van het forum...

zodra vuurwerk verboden word verhuis ik naar het buitenland

Je ziet trouwens ook het "gevaar" van dit soort polls/onderzoeken: de media pikt ze direct op! Vanochtend bij Giel op 3FM werd meteen geroepen dat 2/3e van de NL-bevolking tegen vuurwerk is. De afgelopen weken zijn er meerdere (online) polls gehouden en over die resultaten hoor je bijna niemand. Waarom niet? Ze zijn niet verrassend te noemen en dus laat de media ze links liggen. Met aandacht zoals die van 3FM kun je de publieke opinie natuurlijk enorm beïnvloeden of zelfs vormen. Een kwalijke zaak, zeker in dit geval. Maar wat kunnen we er tegen doen? En wat doet de branche er tegen?

Wat je ook kan doen is een tegenactie op touw zetten...met de uitslag dat 5 % voor het vuurwerkverbod is...
Eens kijken hoe de media dat oppakt :p En direct een leuk tegenoffensief gaan beginnen. Elke dag met nieuwsberichten komen die pro-vuurwerk zijn in tegenstelling tot al dat gesloop en gewonden berichten..

Back
Bovenaan