2/3 nederlanders voor VW verbod

Ook deze poll geeft zoals andere een totaal ander beeld, bonte daar gaat je ***lige gemanipuleerde polletje.xg

Volgens mij klopt de resultaat van pownednewspoll niet helemaal, denk dat de telling is vast gelopen want 42 + 57 is niet samen 100% ;)

tja leuk zo'n poll. Vraag 1000 mensen wat ze er van vinden en vervolgens vindt heel NL dat.....
Als er zoveel mensen een vuurwerkverbod willen, waarom wordt er dan nog zoveel vuurwerk verkocht en is het over al stervens druk???

Las weer een stuk over Arno Bonte, dat de beste man weer voor een vuurwerkverbod voor particulieren in gaat zetten. Heeft de beste man goed, maar onze Arno moet verder kijken dan zijn eenzijdige neus lang is en zich eerst eens verdiepen in de dingen die dat met zich mee zou brengen...
Een aantal jaren geleden is de wetgeving 'versoepeld' door de 200grams regel voor cakes te schrappen en 500 gram in te voeren, natuurlijk weten wij liefhebbers dat dat niet echt een versoepeling is aangezien het 15 gram per tube gebleven is, maar toch voor het consumentenoog is de regel versoepeld. Hoe serieus word je dan genomen als enkele jaren later er een algeheel verbod komt?
Vervolgens stelt de overheid als eis dat alle vuurwerk CE gekeurd moet worden, waardoor alle redelijke en grote groothandels tonnen geïnvesteerd hebben en gaan investeren om alle artikelen te voorzien van een CE keurmerk. Maar ook kleinere groothandels hebben duizenden euro's uitgegeven voor CE en gaan dit dus nog doen.
Wie gaan die kosten allemaal terug betalen?
Wie gaat er dan nog vuurwerk importeren voor de vuurwerkshows bijvoorbeeld? De grote groothandels als Lesli, Broekhoff en Wolff hoeven dan niks meer te importeren. Wie betaald bijvoorbeeld al die winkels die die dure sprinkler installaties hebben aangelegd terug? Dit was ook een eis van de overheid die later is doorgevoerd.
Ik denk dat zo'n 'verbod' meer minnetjes dan plusjes met zich mee brengt. Als het gaat om vernielen al helemaal. Vooral de categorie van 12 t/m 16 zijn dusdanig fanatiek met vuurwerk dat ze maanden toeleven naar het moment dat ze de 29e de winkel instappen en hun kanonslagen, grondbloemen en romeinse kaarsen kunnen halen. Wanneer dit niet kan zullen ze (ook op die jonge leeftijden) toch een weg zoeken om hun vuurwerk te krijgen, het gevolg: illegaal vuurwerk uit Belgie en aangrenzende landen. Het is denk ik ongeveer hetzelfde als een verslaafde drugsgebruiker. Wanneer je deze zijn drugs afpakt zal hij ook manieren bedenken om drugs te kunnen krijgen, wel een overdreven voorbeeld maar het komt op hetzelfde neer.
In mijn ogen is het voor de Politie dan sowieso moeilijker om te handhaven op vuurwerk en ik denk ook dat het aantal gewonden met stip zal toenemen, het aantal vernielingen drastisch omhoog gaat en het (geluids)overlast ook erger zal zijn.
De 'illegale handel' zal gigantisch toenemen, en is dat wat Arno Bonte wil?
Als hij zo graag aandacht wil doe het dan lekker op een andere manier, op deze manier neem ik je in ieder geval nooit meer serieus. Het is lekker makkelijk dingen te roepen. Punt A, het is een traditie en punt B het heeft voor ontzettend veel bedrijven/winkels heel erg veel geld gekost om te hebben wat ze nu hebben. Die zullen ook terug betaald willen hebben, en dat gaat de overheid in deze tijden van crisis en bezuinigen dus niet doen!

Mooi stukje ben het helemaal met je eens.

Die zullen ook terug betaald willen hebben, en dat gaat de overheid in deze tijden van crisis en bezuinigen dus niet doen!

De overheid niet inderdaad, daar mogen wij dan voor opdraven. Belastingverhogingen dus...

Terrecht en duidelijk punt, daar zat ik ook al te denken.... wie gaat die investeringen die notabene vanuit de overheid zijn opgelegd omdat de overheid nu andere maatregelen op wil leggen. Arno begrijpt het niet helemaal, die leeft op een roze wolk.

Las weer een stuk over Arno Bonte, dat de beste man weer voor een vuurwerkverbod voor particulieren in gaat zetten. Heeft de beste man goed, maar onze Arno moet verder kijken dan zijn eenzijdige neus lang is en zich eerst eens verdiepen in de dingen die dat met zich mee zou brengen...
Een aantal jaren geleden is de wetgeving 'versoepeld' door de 200grams regel voor cakes te schrappen en 500 gram in te voeren, natuurlijk weten wij liefhebbers dat dat niet echt een versoepeling is aangezien het 15 gram per tube gebleven is, maar toch voor het consumentenoog is de regel versoepeld. Hoe serieus word je dan genomen als enkele jaren later er een algeheel verbod komt?
Vervolgens stelt de overheid als eis dat alle vuurwerk CE gekeurd moet worden, waardoor alle redelijke en grote groothandels tonnen geïnvesteerd hebben en gaan investeren om alle artikelen te voorzien van een CE keurmerk. Maar ook kleinere groothandels hebben duizenden euro's uitgegeven voor CE en gaan dit dus nog doen.
Wie gaan die kosten allemaal terug betalen?
Wie gaat er dan nog vuurwerk importeren voor de vuurwerkshows bijvoorbeeld? De grote groothandels als Lesli, Broekhoff en Wolff hoeven dan niks meer te importeren. Wie betaald bijvoorbeeld al die winkels die die dure sprinkler installaties hebben aangelegd terug? Dit was ook een eis van de overheid die later is doorgevoerd.
Ik denk dat zo'n 'verbod' meer minnetjes dan plusjes met zich mee brengt. Als het gaat om vernielen al helemaal. Vooral de categorie van 12 t/m 16 zijn dusdanig fanatiek met vuurwerk dat ze maanden toeleven naar het moment dat ze de 29e de winkel instappen en hun kanonslagen, grondbloemen en romeinse kaarsen kunnen halen. Wanneer dit niet kan zullen ze (ook op die jonge leeftijden) toch een weg zoeken om hun vuurwerk te krijgen, het gevolg: illegaal vuurwerk uit Belgie en aangrenzende landen. Het is denk ik ongeveer hetzelfde als een verslaafde drugsgebruiker. Wanneer je deze zijn drugs afpakt zal hij ook manieren bedenken om drugs te kunnen krijgen, wel een overdreven voorbeeld maar het komt op hetzelfde neer.
In mijn ogen is het voor de Politie dan sowieso moeilijker om te handhaven op vuurwerk en ik denk ook dat het aantal gewonden met stip zal toenemen, het aantal vernielingen drastisch omhoog gaat en het (geluids)overlast ook erger zal zijn.
De 'illegale handel' zal gigantisch toenemen, en is dat wat Arno Bonte wil?
Als hij zo graag aandacht wil doe het dan lekker op een andere manier, op deze manier neem ik je in ieder geval nooit meer serieus. Het is lekker makkelijk dingen te roepen. Punt A, het is een traditie en punt B het heeft voor ontzettend veel bedrijven/winkels heel erg veel geld gekost om te hebben wat ze nu hebben. Die zullen ook terug betaald willen hebben, en dat gaat de overheid in deze tijden van crisis en bezuinigen dus niet doen!

En wat te denken van de mensen die hier hun brood mee moeten verdienen?
Die komen hierdoor allemaal zonder werk te zitten en er zijn al zoveel werklozen.
En als je werkloos wordt en bij huis komt en van de WW moet rondkomen, dat is echt geen pretje. Het maakt je kapot.
Maar daar denkt die aap niet aan!

Nee en als eigen ondernemer maak je ook nog niet eens aanspraak op WW, dus dat ik nog erger.... complete gezinnen in de kou.

Ik ga mij hier echt geen zorgen over maken, hoor.
Er is enkel een klein deel van Nederland die voor het vuurwerkverbod is.
Àls het vuurwerkverbod er zou komen, zouden alle mensen hun vuurwerk uit Belgie (of misschien zelfs Polen) moeten halen.
Zo ontstaan er waarschijnlijk ook weer tientallen websites waar je kan bestellen en ze vuurwerk naar je huis komen bezorgen.
Hier zal de politie het dan ook weer erg druk mee krijgen.
De echte (eigenlijk gestoorde) vuurwerkliefhebbers zullen er alles aan doen om het vuurwerkverbod weer te laten afschaffen, en waarschijnlijk dus ook rellen of gewoon dingen slopen.
Als gevolg daarvan zal het vuurwerkverbod toch wel weer eens afgeschaft worden.
~Flipperkip

Wat jammer dat Nederland mensen als Arno Bonte kent. Wat moet die man vroeger verschrikkelijk gepest zijn.

Elk jaar denk je het jaar mooi in te komen, is het die rare vogel weer die het nieuws beheerst. Elk jaar maar weer opnieuw proberen...

@ Flipperkop97: De volgende zin van jou.

De echte (eigenlijk gestoorde) vuurwerkliefhebbers zullen er alles aan doen om het vuurwerkverbod weer te laten afschaffen, en waarschijnlijk dus ook rellen of gewoon dingen slopen.

: Ik weet niet of jij zo gek ben. Maar stel voor er komt een verbod en dan gebeurt dat denk even naar. Dan zeggen ze. Zie je wel die idioten Jongeren. We geven niks toe zolang die idiote Jeugd Zich niet normaal kan gedragen. ;)

Wat jammer dat Nederland mensen als Arno Bonte kent. Wat moet die man vroeger verschrikkelijk gepest zijn.

Elk jaar denk je het jaar mooi in te komen, is het die rare vogel weer die het nieuws beheerst. Elk jaar maar weer opnieuw proberen...

Ach ja het is en blijft inderdaad een Rotzak.Maar ik snap wel Dat Nederland dat gesloop Zat is. Het zijn vaak Van Die rat draaiers. Waar geen cent te halen valt. En vaak in het zwakkere Milieu. Ze moeten er gewoon Gigantische straffen. Zetten op het slopen. Mij part Verpesten ze de zomer vakantie van die lui. Door ze een halve vakantie lang Stront te laten opruimen.

Zo, mijn mailje is er weer uit !

Dit is een mailtje naar Groen Links, nadat we contact hebben gezocht met het onderzoeksburo, die de enquete heeft gedaan.

Je moet het zo zien: Vragen aan de moeder van het vermoorde kind, wat we met de dader moeten doen, 1 minuut nadat ze het gehoord heeft wat er gebeurd is.

Geachte fraktie medewerker Rodemans, (van Groen Links)

Wij hebben contact gehad met het onderzoeksburo.

Dit is wat zij ons meegedeeld hebben.

"Het probleem is echter dat menigeen met de cijfers aan de haal gaan of onjuist intepreteert.
Ik wil de cijfers dus graag toelichten.
Dat de uitslag nu hoger uitvalt komt mede door het moment van peilen.
Men heeft de eigen ervaringen en de negatieve berichtgeving uit de media nog vers in het geheugen.
Doen we dezelfde peiling later in het jaar, dan zal het cijfer lager zijn."

Jullie laten dus een onderzoek verrichten in een bepaalde piek periode en dan schermen jullie het gehele jaar met die cijfers, welke behaald zijn in die bepaalde periode.

Dat geeft een oneerlijk, scheefgetrokken beeld.
Dit typeert jullie politieke partij.
Wij zullen een tegenoffensief starten, media mailen en duidelijk maken, dat jullie een stel hypocrieten zijn.

Dat jullie systhematisch een traditie om zeep willen helpen en in diezelfde tijd niets doen om onze samenleving veiliger te maken.

Anders waren jullie wel met belangrijkere zaken bezig.
Jullie zijn een schande voor Nederland.

Wij zullen met een groep het gehele jaar de media gaan medelen, op welke manier jullie te werk gaan !!

Met vr.gr.

Laatst bewerkt:
Vuurwerk blijft waarschijnlijk toch wel , maar ze moeten gewoon lekker veel controleren vind ik en als ze het GOED doen dan hadden ze veel meer mensen opgepakt die dingen illigaal kopen of slopen.
En als iemand echt iets wil maken is een pakje sterretjes en een stalen staaf al genoeg. Dus dat blijft toch wel gebeuren !
Maar door controle en meer op te letten kun je die bommenmakertjes wel banger maken, ik vind ze echt achterlijk als ik wat wil slopen dan koop ik voor 30 euro oude rotzooi op een rommelmarkt , dan heb je 10-15 dingen die je kan slopen met vuurwerk ,later kan opruimen van de lege parkeerplaats , gras word moeilijker , en heb je ook nog een goed doel gesteund , zover je het een goed doel kunt noemen :P
Prima zo toch ? En begin nou niet over bladiebloebla slopen is niet nodig , is het ook niet maar af en toe wat dingen kapot zien knallen wanneer het kan is prima en zolang je geen mensen,dieren of spullen schade aanricht is het geen probleem toch ? ! Het kost je alleen wat maar dan heb je ook echt wel lol haha.
Telefoonboeken doen het ook lekker , net zoals pleerollen of meel.

Beste Vuurwerkfreaks,

Hierbij roep ik iedereen van het forum op om aan zoveel mogelijk enquetes, onderzoeken ed. mee te doen.

Echter 1 ding kan echt NIET en dat zijn bedreigingen uiten naar onderzoeksbureaus of politici.

Ook ik ben van mening dat dit onderzoek niet volledig is en scheefgetrokken wordt in de media, maar dat geeft nog geen recht om mensen te gaan bedreigen !!!

LOL moet je zien hoeveel mensen vuurwerk kopen... Alleen al met die aantallen kun je gerust stellen dat de poll op stront gebaseerd is.

Miischien ook eens interesant om te lezen is dan wel een rapport uit maar men trekt deze er nu weer bij.

Er word alleen niet bij verteld,dat deze peiling maar onder 874 mensen is gehouden.Zo kan ik ook wel zeggen dat 2/3de voor een verbod is.

Daar zeggen ze bij de conclusie dat slechts 4% voor een totaalverbod is!
Het ligt dus tussen de 4% en 66%, ik snap er niks meer van!

Back
Bovenaan