Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Volgens mij klopt de resultaat van pownednewspoll niet helemaal, denk dat de telling is vast gelopen want 42 + 57 is niet samen 100%![]()
Die zullen ook terug betaald willen hebben, en dat gaat de overheid in deze tijden van crisis en bezuinigen dus niet doen!
Las weer een stuk over Arno Bonte, dat de beste man weer voor een vuurwerkverbod voor particulieren in gaat zetten. Heeft de beste man goed, maar onze Arno moet verder kijken dan zijn eenzijdige neus lang is en zich eerst eens verdiepen in de dingen die dat met zich mee zou brengen...
Een aantal jaren geleden is de wetgeving 'versoepeld' door de 200grams regel voor cakes te schrappen en 500 gram in te voeren, natuurlijk weten wij liefhebbers dat dat niet echt een versoepeling is aangezien het 15 gram per tube gebleven is, maar toch voor het consumentenoog is de regel versoepeld. Hoe serieus word je dan genomen als enkele jaren later er een algeheel verbod komt?
Vervolgens stelt de overheid als eis dat alle vuurwerk CE gekeurd moet worden, waardoor alle redelijke en grote groothandels tonnen geïnvesteerd hebben en gaan investeren om alle artikelen te voorzien van een CE keurmerk. Maar ook kleinere groothandels hebben duizenden euro's uitgegeven voor CE en gaan dit dus nog doen.
Wie gaan die kosten allemaal terug betalen?
Wie gaat er dan nog vuurwerk importeren voor de vuurwerkshows bijvoorbeeld? De grote groothandels als Lesli, Broekhoff en Wolff hoeven dan niks meer te importeren. Wie betaald bijvoorbeeld al die winkels die die dure sprinkler installaties hebben aangelegd terug? Dit was ook een eis van de overheid die later is doorgevoerd.
Ik denk dat zo'n 'verbod' meer minnetjes dan plusjes met zich mee brengt. Als het gaat om vernielen al helemaal. Vooral de categorie van 12 t/m 16 zijn dusdanig fanatiek met vuurwerk dat ze maanden toeleven naar het moment dat ze de 29e de winkel instappen en hun kanonslagen, grondbloemen en romeinse kaarsen kunnen halen. Wanneer dit niet kan zullen ze (ook op die jonge leeftijden) toch een weg zoeken om hun vuurwerk te krijgen, het gevolg: illegaal vuurwerk uit Belgie en aangrenzende landen. Het is denk ik ongeveer hetzelfde als een verslaafde drugsgebruiker. Wanneer je deze zijn drugs afpakt zal hij ook manieren bedenken om drugs te kunnen krijgen, wel een overdreven voorbeeld maar het komt op hetzelfde neer.
In mijn ogen is het voor de Politie dan sowieso moeilijker om te handhaven op vuurwerk en ik denk ook dat het aantal gewonden met stip zal toenemen, het aantal vernielingen drastisch omhoog gaat en het (geluids)overlast ook erger zal zijn.
De 'illegale handel' zal gigantisch toenemen, en is dat wat Arno Bonte wil?
Als hij zo graag aandacht wil doe het dan lekker op een andere manier, op deze manier neem ik je in ieder geval nooit meer serieus. Het is lekker makkelijk dingen te roepen. Punt A, het is een traditie en punt B het heeft voor ontzettend veel bedrijven/winkels heel erg veel geld gekost om te hebben wat ze nu hebben. Die zullen ook terug betaald willen hebben, en dat gaat de overheid in deze tijden van crisis en bezuinigen dus niet doen!

Wat jammer dat Nederland mensen als Arno Bonte kent. Wat moet die man vroeger verschrikkelijk gepest zijn.
Elk jaar denk je het jaar mooi in te komen, is het die rare vogel weer die het nieuws beheerst. Elk jaar maar weer opnieuw proberen...