15 x de dag der dagen [sfeervideo]

Echt een hele fijne compilatie, Roan! :) Ik heb hem met veel plezier gekeken. Slechts kleine stukjes in het midden heb ik doorgespoeld; iets te eentonig met al die matten naar mijn smaak :wink: Wij zijn ongeveer even oud, dus veel verhalen en beelden zijn voor mij heel herkenbaar! Die eerste jaren, met overdag stoken en losse knallers. De jaren '10 met bezoekjes aan België en overloos ouwehoeren op AVP "wat knalt het hardste?" De PyroFM livestreams met prijsvragen. De camera's die steeds beter worden. De langzame verschuizing naar siervuurwerk, wat de laatste jaren heeft geresulteerd in schitterende shows met veel publiek! Echt heel fijne sfeerbeelden! Dank daarvoor.

Inmiddels alle beelden bekeken. Fijn hoor om weer wat oude toppers terug te zien. Beelden van overdag zijn ook altijd goed. En nog lekker wat humor ook, dat stukje met "au mijn vinger, au mijn oog, au mijn andere vinger, au mijn andere oog", ik ging stuk :D. Goed om te zien dat er later ook brillen werden gedragen!

Geweldig, wat een sfeervol leesvoer. Leuk gedaan en geschreven, top. We zijn zo ongeveer van hetzelfde bouwjaar, dus ik voel en beeld me heel veel herkenbare dingen in, geweldig. De eerste minuten van je film proevel al naar meer. Deze wil ik helemaal afzien. Bedankt voor je moeite en tijd hiervoor. Ik waardeer het enorm!

Wow, wat een prachtig verhaal zeg. Dit zorgt echt voor flink wat kriebels. Van de week eens rustig de film kijken.

Leuk om oude producten voorbij te zien komen en wat mis ik het overdag stoken!
Bedankt voor het plaatsen

Ik heb het in een paar delen gekeken, maar wat een prachtige verslaglegging van de jaarwisseling door de jaren heen! Mooi om te zien dat ondanks dat het vuurwerk en de setting met vrienden de beleving toch blijft. Wij zijn (nagenoeg) van dezelfde leeftijd zo te lezen. Ondanks dat ik zelf al vrij snel op siervuurwerk ben overgestapt zitten er toch ook veel herkenbare momenten in je verhaal/beelden. Bedankt voor het delen!!

Heb verspreid over meerdere dagen echt heerlijk genoten van jullie O&N vieringen, zoveel herkenbare dingen ook. echt prachtig, alsof ik een klein beetje naar mijn eigen geschiedenis heb zitten kijken. :droolthum (helaas dus ook er confronterend dat we allemaal verdomd snel ouder worden:bonk:)

Dit draadje verdient het om nog eens tevoorschijn te komen. Ik zie de video nu voor het eerst. Very well done!

En ja confronterend, vooral het vuurwerk dat door de jaren heen is verdwenen en het stoken overdag.

Mooi he, ik heb hem nog eens bekeken, zo mooi om te zien.. zelf in de uitzending van AVP en de rpijs ontvangen

Dit hele topic is me vorig jaar ontschoten, film heb ik alvast opgeslagen om te bekijken. Dank voor het opnieuw ophalen bonzo.

Een feest der herkenning, je verhalen en de film. Heb er met veel plezier naar gekeken (in meerdere sittings, wat een hoop materiaal man! )

Bedankt voor de reacties, jongens!
Leuk om te zien dat 'ie nog weer even naar boven komt, dit jaar.

En inderdaad veel producten die ik graag nog eens zou hebben, maar al lang verleden tijd zijn.
Vooral de (variatie in) matten, rollen en traca's mis ik in deze tijd.
Net nog even gespiekt op wat sites van de zuiderburen, maar ook daar lijken de ratelbanden aardig verleden tijd.

Ach, ook in de huidige vorm geniet ik nog volop van de hobby.
Al heb ik wel het idee, als ik naar beelden uit deze video kijk, dat ik vroeger veel onbevangener aan het stoken was.
De laatste jaren heb ik het idee dat ik met de hele wereld rekening moet houden, tijdens het stoken, in de hoop de hobby nog weer een jaar te rekken.

Dat gevoel heb ik ook steeds meer Snor. Zeuren om een paar uurtjes per jaar. Als we allemaal zouden doen zoals ze tegenwoordig graag willen houden we niets leuks meer over. Nogmaals bedankt voor het delen van al dat moois. En vergeet de video's van het Vuurwerkmuseum, Pieters, etc,etc ook niet. Die komen niet meer terug.

Back
Bovenaan