1,2” spinning tail to multicolor 100’s [Uitloop 2017]

Ik had al op facebook gereageerd op het filmpje, maar hier dan ook nogmaals.
Wat een geweldige bak, mooie spinners, goede bursts. Dit gaat de goede kant op :D
Eerste wat in mij op kwam: "Toch geen Chinese sample die geschoten werd?" Laten we hopen van niet. (ook al beweert een importeur van niet, eerst zien dan geloven). profileert zich goed in ieder geval met de nieuwe producten.

Het schieten in salvo's, of het tempo vind ik prima. Al hadden van de 4e cake de salvo's sneller mogen zijn, of 1 dikke finale. De afsluiter vind ik het minste, maar o wat zijn deze spinners netjes uitgewerkt.

De prijs wordt alleen cruciaal voor een niet-gevarieerd-blok.

Laatst bewerkt door een moderator:
Gefotografeerd bij regen en harde wind;

26360923.b7c95989.640.jpg

Ik moet zeggen dat ik de boxen niet slecht vind(afgaande op de filmpjes met slecht weer).
Ik vraag me echter wel ernstig af wat de prijs van 189 euro rechtvaardigt.
Het zijn boxen met een enkel effect. Wel met 20 gram kruit, maar dat zie ik er op de filmpjes even niet helemaal vanaf.
Een "gewone"consument zal toch liever meer afwisseling hebben in het vuurwerk en ik ben bang dat deze box daarin niet voorziet. En om dan zo'n box voor deze prijs te verkopen? Ik ben bang dat het niet heel hard gaat lopen.
Ik hoop van wel voor de importeur natuurlijk. Zelf sla ik deze boxen wel even over, ook met korting.
greetzzz

Zo, gisteren wisten we de prijzen niet en dan zie je gewoon echt een topper van een bak, veel beter dan ie op film overkomt. Maar de adviesprijs van 189 euri is wel een prijs die hem een stuk minder interessant maakt. Hij is dus al met korting te koop, dan is de prijs heel wat redelijker, maar dan moet je daar wel komen. Jammer, had de adviesprijs lager verwacht, dit is (voor mij) te duur.

Wat willen jullie dan betalen voor 4 500grammers? €50 betaal je toch ook zo voor een losse 500grammer? Die bak met 3 waaiers van Royal is ook €150 voor 3x 500gram en daar hoor je niemand over...

Belachelijk mooie cake dit. Alleen gaat hij mij te lang door. Dit komt gevoelsmatig ook door het in salvo's schieten, een fiks tempo stuk voor stuk (zoals bij andere Zen bakken) had toch beter gepast. De pauzes tussen de salvo's killen 'm een beetje. Neemt niet weg dat zelfs ik zit te dubben over een treinreisje naar Huisman :bonk:

Eeuwig zonde dat dit blok in salvo's schiet.
Was het een blok geweest die in een heerlijk tempo de schoten 1 voor 1 zou schieten zou ik hem direct kopen.
De spinning tails en effecten zijn namelijk dik in orde.

Zo, gisteren wisten we de prijzen niet en dan zie je gewoon echt een topper van een bak, veel beter dan ie op film overkomt. Maar de adviesprijs van 189 euri is wel een prijs die hem een stuk minder interessant maakt. Hij is dus al met korting te koop, dan is de prijs heel wat redelijker, maar dan moet je daar wel komen. Jammer, had de adviesprijs lager verwacht, dit is (voor mij) te duur.

Maar is het niet de uiteindelijke prijs die er toe doet? Ben het volledig met je eens hoor, maar de prijs met korting zorgt er bij mij voor dat ik overweeg deze aan te schaffen, de adviesprijs is helemaal niet relevant in dit geval. Bij sommige producten ligt de adviesprijs volgens mij expres behoorlijk hoog..

Dit product zit in vergelijking met veel nieuwe Rubro bakken juist in een lager prijssegment naar mijn inzicht. Keus wordt er niet makkelijker op..;)

De prijs de prijs de prijs man tja als je 4000 euri p/m binnen harkt ok maar ik zal deze prachtbak (dat wel)niet kopen

Ik heb je dit al eerder zien zeggen volgens mij (correct me if i'm wrong), maar vind dat persoonlijk onzin. Tuurlijk, de een kan wat meer missen dan de ander, maar deze prijzen zijn volgens mij niet nieuw in de vuurwerkwereld. Daarnaast is het maar net wat je er voor over hebt. Ken zat mensen die in plaats van allemaal losse cakes afgelopen jaar een dikke box kochten! choices..

pyro-freak

Maar is het niet de uiteindelijke prijs die er toe doet? Ben het volledig met je eens hoor, maar de prijs met korting zorgt er bij mij voor dat ik overweeg deze aan te schaffen, de adviesprijs is helemaal niet relevant in dit geval. Bij sommige producten ligt de adviesprijs volgens mij expres behoorlijk hoog..

Dit product zit in vergelijking met veel nieuwe Rubro bakken juist in een lager prijssegment naar mijn inzicht. Keus wordt er niet makkelijker op..;)

Er zullen ook winkeliers zijn die gewoon de adviesprijzen aanhouden natuurlijk.
En ik ben het met je eens hoor, voor een actieprijs die richting 130 euri gaat, vind ik het ook een stuk interessanter zoals ik al aangaf. Maar dan moet ie wel om de hoek liggen en de verkrijgbaarheid is nu nog niet geheel duidelijk natuurlijk. Als ik er 40 euri aan benzine voor moet wegrijden, is de box dus alsnog 170 / 175 en daarvoor haal ik dan toch liever wat anders.

Dus begrijp me niet verkeerd, ik kijk ook naar actieprijzen, maar dan neem ik wel de afstand mee. :wink:

Zoals al eerder gezegd zonde dat deze cake in salvos schiet liever 70 schoten zoals de andere boxen en als climax 3 salvos van 10 gezien.
Neemt niet weg dat het concept en de uitvoering voor de rest dik in orde zijn.
Schitterende multicolour en mooie tails.
Schaamteloos 189 euro als adviesprijs is jammergenoeg wel de trend op doorlontboxen.
Denk dat je met losse producten een stuk beter je eigen boxje kan bouwen voor mischien wel minder geld
Voor 189 euro schiet ik 4 killer instincts en 4 secret salutes als finale.
Als ik op die manier naar de prijzen kijk weet ik al snel mijn conclusie.

Schaamteloos 189 euro als adviesprijs is jammergenoeg wel de trend op doorlontboxen.

Als ik op die manier naar de prijzen kijk weet ik al snel mijn conclusie.
en ik lees net bij Royal's box (met verhoudingsgewijs zelfde prijs) een heel ander verhaal van je??? Deze is dus niet innovatief genoeg voor je om de prijs waar te maken en die van Royal wel?

Gezeur om de prijzen van vuurwerk...vroeger was ik tenminste de enige die het deed, en ergerde iedereen zich aan mij. Nu doet iedereen het, en lijk ik wel de enige die zich er aan ergert.

Scherp gezien Richardus, dat moet ik toegeven.
Ik ben inmiddels een iemand die zeurt om de prijzen. Waarom? Ik wil zo veel en goed mogelijk voor zo weinig mogelijk. En ik denk dat er weinig zullen zijn die dit niet willen.
Maar toch een kleine kanttekening:
De horizon of holland heeft meer schoten, is een waaiercake(hogere transportkosten, en wat mij betreft qua kleurstelling(zoals het nu lijkt) wel net ff iets mooier en innovatiever.
Er zit afwisseling in. Dat is met deze boxen niet zo.
En eerlijk gezegd vind ik de spinningtails nu net niet de beste op de markt. Sommige komen er goed uit, maar het merendeel niet vind ik. En dat is jammer als het juist ook draait om de spinners.
Ik wil het in het vuurwerk ook niet alleen over de prijs hebben, maar ik vind zelf dit gewoon te duur. Zelfs voor 125 euro. dan koop ik liever een box met meer afwisseling.
greetzzzz

Richardus snijdt wel een punt aan. Kritisch zijn over de prijs kwaliteit verhouding mag. Moet zelfs. Maar het is wel opvallend dat dit vaak heel selectief gebeurt. Elkaar na praten lijkt in de mode en als er importeur of lijn opeens "in is" dan wordt een hoge prijs met de mantel der liefde bedekt. Beetje vreemd.

Ik zou wat betreft de blokken willen zeggen, over het allemaal heel mooi uitgewerkt, maar de meeste zijn wat mij betreft te snel weg (30-35 seconden) als je de prijs van 179,- er naast legt. Ik, en ik vermoed 99% van de gewone consument, heb daar niet zoveel geld voor over. Wordt de duur minimaal verdubbeld, dan wordt het een ander verhaal.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je de duur verdubbeld geheid dat er dan weer gezeik is over het tempo.
Daarbij kan een blok nog zo mooi zijn,maar het blijft gewoon veel geld.

Dat ze van 189 euro naar 125 euro kunnen zakken is voor mij al een indicatie,
dat ze er meer dan zat aan verdienen.

Wat Betreft het *elkaar na praten* zal wel mee vallen,tenminste ik voel me niet aangesproken.
Heb mijn eigen mening en dan interesseert het me ook geen ene moer
over welke importeur het gaat duur is duur.:p

Vroegah betaalde ik ook 129 euro voor een 100 shots blokkie bij alpeco, dus als het nu in nl voor dezelfde prijs en kwaliteit kan is het toch goed? Sterker nog.. als je er drie dezelfde kocht ging de prijs naar 125 euro. Als je nu in nl iets besteld sta je op je achterste benen als je niet meer dan 20 procent krijgt.

Heb deze box vanavond live mogen aanschouwen bij de demo van hofman vuurwerk in ruinen.
Wat een geweldig ding.....lekker tempo, goede burst en zeer grote boeketten.:)

Zeker een aanrader voor mensen die van cakes met 1 effect houden.

Wow, echt een prachtbak, valt me nu pas op!!
Wat hier al eerder gezegd is, dit is gewoon een goede legale poisenous spider :)
Maar ik kan me ook vinden in het commentaar op de prijs en salvo's. Misschien was het mooier geweest om 2 van de 4 doorlontbakken een ander tempo te geven, en/of een andere kleurstelling in de multicolour. Maar toch, deze hou ik op de radar voor volgend jaar.

Back
Bovenaan