Wat een weekend!
Vrijdagochtend 06.00 ging mijn wekker, amper geslapen van de spanning , het was tijd om te vertrekken naar Belgie om de show van de Geelse Kanaalfeesten 2012 te gaan bouwen! Snel een sensootje naar binnen en de laatste spullen gepakt..
Niet veel later stond Gijsje voor de deur en zijn we vertrokken richting Belgie. We besloten om in Baarle even te stoppen om nog wat eten en bier te scoren bij de plaatselijke Jumbo waar de dag gelijk al goed begon. Er was maar 1 kassa open, en er stond 3 man in de rij.
Wij sloten als 4e aan en hadden dus al onze boodschappen en het krat Jupiler gratis, hahaha! Bedankt Jumbo, op naar Geel.
Toen we er bijna waren begon de tom-tom gelijk te flippen maar alles komt goed en niet veel later scheurden we de weg in van de schietlokatie.
Na iedereen te hebben begroet onder het genot van een bakskuh koffie zijn we met zn allen aan de slag gegaan. Er was veel werk te doen.
We hadden allemaal onze eigen taken, terwijl ik de wagens lostte was de pyrotechnici Rob Bakker (Big Smile Fireworks) met zijn mensen bezig met de prachtige produkten en ontstekers. Mooi om te zien en erg leerzaam!
Na het plaatsen van het lint, kwamen er steeds meer pallets op het veld...
Toen de 1e wagen leeg was ben ik met Gijs, Corne en Rob begonnen met de pallets af te stapelen en zijn we begonnen met het bouwen van de 1e beelden. Lekker zweten in het belgische zonnetje!
Om de pallets te vervoeren over het schietveld hadden we deze ferrari tot ons beschikking waar Robkuh wel raad mee wist, hahaha.
Toen we net begonnen vertoonde het ding wat vreemde kuren maar even later ging het gas er flink op en de pallets vlogen de vrachtwagens uit!
En er zaten pallets bij met hele vette buizen, inmiddels 2 vrachtwagens leeg en er kwamen nog meer rekken aan wat een gekkehuis dit gaat echt een gruwelijke show worden dacht ik bij mezelf. Echt kikke.
We werkten allemaal lekker verder en er was een prima stemming op het veld. Het is prettig als je al vaker met elkaar hebt gewerkt en elkaar goed kent. Bij zo'n grote show is veiligheid erg belangrijk en je let automatisch wat meer op elkaar. Daardoor verliep alles prima en s'avonds werden we getrakteerd op een lekkere pizza die Les voor ons geregeld had.
Tegen middernacht vertrokken de eerste mensen naar de slaaplokatie, wij bleven op het schietveld om alles te bewaken.
Het was nog lekker zwoel buiten, diegene die echt moe waren konden tussendoor de oogjes even sluiten.
Halverwege de nacht werd het ietsje frisser en ben ik met Gijs in zijn auto gekropen. Laptop aan en een vette film gekeken die hij speciaal gedownload had. Een uurtje later was ik de enigste die nog wakker was, tijd voor een rondje.
Zaklamp meegenomen en alle wagens gecheckt, de auto's en het veld. Ik was niet de enigste die nog wakker was want de koei op het aangrenzende veld ging als een malle te keer, hahaha wat een beest zeg. Het was een hele mooie nacht met veel sterren, geloof het of niet maar toen ik er 1 zag vallen wist ik dat het een geweldige show moest gaan worden.
Toen het wat lichter begon te worden ben ik ook even gaan liggen, met een gerust hart mn tentje ingekropen.
2 uurkes later ineens vrachtwagengeluiden, mee de tent uit en daar stonden de 1e mensen van de vullers/aansluiters al!
Het gaat nu echt beginnen, jeahhhhhh!! Eerst maar even een lekker bakkie koffie bij Corne in de wagen gehaald, dat smaakte super en daarna snel even mn tentje weer afgebroken.
Na dat het tentje was ingepakt, zijn we even naar Olen gereden om daar lekker te douchen. Hoppa schone kleren aan, verse gel in de haartjes en terug naar de schietlokatie waar inmiddels al veel bekenden aanwezig waren. Supergezellig, eerst maar eens wat handen schudden..
Op vrijdag hadden we al een flink deel van de show opgebouwd, het gedeelte achter het lint was de finale die de jongens van FPM kwamen bouwen. Wat een enorme berg met rekken en buizen, hahaha helemaal te gek!
Paar uurtjes later was iedereen lekker aan het bouwen, zag vele bekende gezichten van vorig jaar en ondanks dat mijn taken er eigenlijk al ver op zaten ben ik toch weer mee gaan helpen op het schietveld met het laden van de bommen.
Onder begeleiding van de beste pyrotechnici deed iedereen keihard zijn best om alles zo goed mogelijk te doen. Wat een teamwork en de gezelligheid ontbrak zeker niet. Er heerste een zelfde soort rust net als vorig jaar op het schietveld en dat is erg belangrijk om tot een goed resultaat te komen. Het is geweldig om in een team mee te mogen werken met mensen die weten waar ze mee bezig zijn.
In veel mortieren zat nog een hoop rommel dus ik maakte even een klein rondje met de knijper...
Tussen al het harde werken door is er ook tijd voor een geintje, foto's van elkaar maken blijft leuk he Yvette? Hahaha, de stemming was overal optimaal en heb eigenlijk met iedereen wel een deel van de dag samengewerkt en ook veel bijgekletst.
Dit gaat gewoon helemaal goed komen, wat een sfeertje!
Pyro tv was inmiddels ook gearriveerd en samen met Patrick een rondje over het veld gelopen die ook enorm liep te genieten van al het prachtige vuurwerk en de vele bekenden. Gelijk zelf ook nog maar wat plaatjes bijgemaakt.
En of er prachtig vuurwerk bij was, niet normaal wat een cilinders en mega bommen!!
Tegen het eind van de middag ook nog even op de kade wezen kijken, waar weer vele bekenden bezig waren met zeer mooie beelden te bouwen. Jullie zullen inmiddels de show al wel hebben gezien maar wat ze daar gebouwd hebben was ook zeer gaaf.
Erg mooi waren de rekjes van Jos (heartworm) die hij zelf had gebouwd. Erg leerzaam allemaal, nog bedankt voor het toffe gesprek kerel! Het zag er allemaal zo netjes uit daar...
Overzicht van de kade. Het uiteindelijke resulaat mocht er wezen, netjes gedaan mannen!
Ondertussen was het aan de overkant ook al redelijk druk geworden en begonnen de magen ook aardig te rammelen.
Had met veel freaks afgesproken in de lvc tent en ook gijsje wilde de show vanaf de publiekskant gaan kijken. We zijn naar de overkant gereden waar we mee hebben geholpen in de lvc tent met de laatste kleine dingen.
Urenlang gezellig staan buurten met alle freaks en bekenden die langzaam binnen kwamen druppelen. Toen ik de organisator van de Geelse Feesten weer zag kwam hij gelijk op me af en hij kneep bijna mn hand fijn hahha. Echt een geweldige kerel en we hebben kort even bijgekletst, erg tof allemaal en het bier smaakte ook prima hahaha.
Net voor de show begon regende het aardig, maar toen de show begon was het droog, gelukkig!
Snel de tent uit en lekker staan filmen . Hoorde naast me constant mensen die helemaal uit hun dak gingen en heb zelf ook erg staan te genieten ondanks dat mijn cam weer eens niet mee wilde werken. Wat een vette show zeg, 25 minuten lang maar liefst en er ging echt een onbeschrijfelijk gevoel door me heen. Af en toe stonden mn ogen gewoon vol met tranen zo mooi allemaal en wat netjes geschoten.
Dit is gewoon echt de mooiste show die ik meegemaakt heb, niet alleen van Geel maar van alles. Heb al veel films terug gekeken vandaag en ik kan er maar geen genoeg van krijgen, jongens wat was dit een giga vette show op alle vlakken!
Original Fireworks en Big Smile Fireworks, de jongens van FPM, alle bouwers en vrienden, Gijsje voor het rijden en natuurlijk ook alle freaks en overige vrienden. allemaal enorm bedankt voor dit geweldige weekend !!
Groeten,
Thunderboy