De betere knalcakes? (voorspelling/ervaring)

Met we bedoel je denk ik niet mij want ik heb dat nog nooit voor een 500 grammer betaald en dat zal ik ook niet snel doen. En al helemaal niet voor een knalcake. Heeft niet zoveel met outletmentaliteit bij mij te maken, maar meer met het feit dat ik dat gewoon niet betaal voor een cake.

Wat betreft het on topic: Ik zou graag voor de knalcakes wel iets zwaarder willen zien. Dat hoeft dan nog niet eens voor siercakes te zijn, maar als een knalcake net zo hard knalt als een burst van een siercake dan gaat er iets mis ;-)
greetzzz

Dan gaat er niets mis.
Maar dan houd men zich aan de wet.
Maar zoals ik al zeg.
We zijn met iets bezig...Echter word hierdoor de prijs wel hoger!!!

Gr
Evolution Fireworks

Misschien is het beter om de regelgeving af te wachten, want dat er geen 'knaleffect' in een cake mag zitten is ook enkel volgens het RACT. Dit zou zomaar anders kunnen zijn vanaf juni.

En hoe zit het hiermee, staat/stond dat nog op de planning?

We zijn hier nog steeds mee in ontwikkeling.
Schijnbaar zijn we nogal veeleisend wat betreft vernieuwing.
Bepaalde effecten zijn daar niet of nauwelijks bekend en dan moet men gaan testen Etc.
Dit neemt best wel wat tijd in beslag maar blijven uitdagingen aan gaan.

Gr
Evolution Fireworks

Bepaalde effecten zijn daar niet of nauwelijks bekend en dan moet men gaan testen Etc.

Gr
Evolution Fireworks

En daar hebben wij freaks alle respect voor! Ik ben zeer benieuwd wat hier uit gaat komen. Ik betaal liever meer geld voor kwaliteit dan voor kwantiteit en zo zullen er wel meer denken. Dus als dit product lukt, dan ga je het wel zeker aan de man kunnen brengen!

De beste knalcake in Nederland die ik ken en ook nog goed te betalen is, is voor mij de thunder brick, thunder tales en nog meer omlabelnamen van lesli. 36 shots 97,2 gram dus slechts 2,7 gram per schot, maar knalt zeer goed met een klein Ti boeket erbij. Ook een pyromould cake zoals die betty boop van Wolff, die komt volgens mij uit dezelfde fabriek maar dan de kleine versie dus. De prijs ligt rond de 10 euro maar is soms voor een aantal euro minder te vinden in de aanbieding, of in Duitsland te vinden als de Brutus voor 6,99 ofzo. voor de rest schiet hij in een rustig tempo in 50 seconden zijn 36 schoten of in 20 seconden mits je beide lonten aansteek voor de extra heftigheid. Lesli heeft ook nog een 100 shots versie die per 10 schiet met kleine klink boeketten, de ataka volgens mij. Daar was ook nog een versie van die alles eruit schoot in een seconde of 7 maar weet niet of die nog te krijgen is. die per 10 schoot kon ik vorig jaar nog krijgen voor 30 euro bij de intratuin zelfde geldt voor de thunder brick die kon ik vorig jaar ook nog krijgen in de aanbieding.

Ook een pyromould cake zoals die betty boop van Wolff, die komt volgens mij uit dezelfde fabriek maar dan de kleine versie dus. De prijs ligt rond de 10 euro maar is soms voor een aantal euro minder te vinden in de aanbieding, of in Duitsland te vinden als de Brutus voor 6,99 ofzo. voor de rest schiet hij in een rustig tempo in 50 seconden zijn 36 schoten of in 20 seconden mits je beide lonten aansteek voor de extra heftigheid.

Dit potje inderdaad. Waren alleen 16 schoten volgens mij. Had die vorig jaar voor 5 a 6 euro per stuk bij Loots/HQ Fireworks in Belgie gekocht. Klapten voor dat geld inderdaad als een malle. :D

Colorful Thundertail, Delicious Thunder, Silver Salute, Secret Salute, White Thunder, Inshock Salute 1, Shockwave Loud & Clear, Mc Thunder. Oh wat mis ik deze knalblokjes.:shocked:

Is er geen mogelijkheid dat een importeur van de Nederlandse markt speciaal voor de Belgische markt een goede knalcake importeert? Ik heb het idee dat ze daar veel normaler doen en minder snel een product afkeuren dan hier. Voor een knalcake zoals de oude Silver Salute ( of een andere cake uit het bovenstaande lijstje ) komen mensen echt wel de grens over.

Is er geen mogelijkheid dat een importeur van de Nederlandse markt speciaal voor de Belgische markt een goede knalcake importeert? Ik heb het idee dat ze daar veel normaler doen en minder snel een product afkeuren dan hier. Voor een knalcake zoals de oude Silver Salute ( of een andere cake uit het bovenstaande lijstje ) komen mensen echt wel de grens over.

of voor duitsland.
want daar hoeven namelijk GEEN sterren in de knal te zitten zoals in NL...........

Blijft eeuwig zonder inderdaad dat er geen fatsoenlijke knal cake's meer te koop zijn. Wat heb ik er veel van weg gestookt, maar nu geef ik mijn geld wel aan iets anders uit.

Gr
Evolution Fireworks

Ben benieuwd! Hou ons maar op de hoogte, ben altijd bereid om wat meer te betalen voor een goed blokje. Echter, met de huidige normen zal het helaas wel erg moeilijk worden om een echt goed knalblokje op de markt te brengen.

Debbie boop is inderdaad echt super goed. Vond hem echt niet veel onder doen voor de Titanium Salute (oude versie).

Laatst bewerkt:
We hebben dit jaar volgens mij wel een paar leuke aanwinsten:

- Thunder Rose Katan
- Secret Salute Rubro 2017 versie
- Valk Thunderking Cake 10sh
- Valk Ti Thunder 2017, blijkt een flop te zijn? Maar wel weer met flash saluutjes
- Vuurwerkoutlet Air Damage was dezelfde cake als de Valk Ti Thunder, maar ik weet niet of de 2017 versie dat ook is
- Heavy Legend 16sh Rubro, is geen knalcake maar heeft wel lekkere salutes
- Delicious Thunder Rubro, blijkt ook weer goed te zijn

En overige categorie knalcakes die ook gruwelijk zijn ( harder dan de NL knalcakes )
- Funken Finale 1 Funke Fireworks, te verkrijgen in Duitsland voor €17,95 en mogelijk dit jaar bij Zena
- Piromax Titanium Salute ging ook weer heerlijk hard, alleen veel ploffers

Wie vult dit lijstje aan?

De Cruel Cannon was fenomenaal. Binnen een paar seconden 25 schoten die met harde doffe klappen flitsen afzetten tegen de bewolkte lucht. Spookachtig mooi!

Back
Bovenaan