The Big Five

Dit jaar hebben we 2 pakketten de lucht in gejast, en we waren zeer te vrede over de prijs/kwaliteit verhouding. Leuke diverse effecten met een redelijke uitwerking.

Filmpjes volgen nog.

Leuke potjes van 10 euro per stuk en als je ze doorlont ziet het er wel mooi uit. Effecten zijn misschien niet groot maar wel kleurvol:

Prima cakes met een super prijs/kwaliteit verhouding.
De effecten waren erg mooi en kleurrijk.
Ze schoten wel hoog, kan een voordeel of nadeel zijn.

Ik heb aardig wat vuurwerk gestookt en een aantal 19 schots potten maar toen ik deze afstak in de vooravond waren een paar mensen toch erg onder de indruk van de effecten.

Volgend jaar zeker weer!

als ik dit vergelijk met de straat film kan ik me toch niet helemaal aan de indruk onttrekken dat er toch een verschil in zit qua grote van de effecten....

Heb hier ook een set van weggeschoten en deze vond ik voor het geld echt prima cakes. Flinke variatie aan effecten, net tempo en ziet er ook nog best gaaf uit, telt dan toch wel mee.

Ik heb dit jaar de Big five gehad, was het geld zeker waard al zeg ik het zelf. Alleen jammer dat deze geen doorlont mogelijkheid hebben.

Ik heb inmiddels geconstateerd dat deze cakes in België ook los te verkrijgen zijn onder de naam BFC-cakes, en ze kosten daar dan maar liefst 18 euro per stuk.
We kunnen het er gevoeglijk over eens zijn dat ze dat zeker niet waard zijn...

Het artikelnummer is hetzelfde, maar dan met een B'tje erachter geplakt: 2532B.

Voordeel is dat nu de effectomschrijvingen bekend zijn (met dank aan PyroSpectrum op VWB).

Achtereenvolgens, naar aanleiding van de officiële productvideo van The Big Five:

Cake 1 = 3532B Mighty Elephant : blue dahlia with golden strobe; red dahlia with golden strobe.

Cake 2 = 3532B Massive Buffalo : golden willow with green peony; golden willow with red peony.

Cake 3 = 3532B Roaring Lion : brocade crown to blue; brocade crown to green.

Cake 4 = 3532B Wild Leopard : blue peony to crackling; green peony to crackling.

Cake 5 = 3532B Gigantic Hippo : golden glitter willow with golden strobe; golden willow with red strobe.

In NL is deze laatste cake, wel de mooiste uit de serie, ook los verkrijgbaar onder de naam Quantum, en kost dan zelfs nog een beetje meer: 19,95.

Persoonlijk vind ik dit voor 50 euro een aardig setje, maar om 12 uur moet je ze zeker niet gebruiken.

Persoonlijk vind ik dit voor 50 euro een aardig setje, maar om 12 uur moet je ze zeker niet gebruiken.

Dit vind ik altijd zo'n rare opmerking...waarom zou ik ze om 0.00 uur niet kunnen gebruiken?

Moet het echt altijd groter en zwaarder dan van de buurman zijn?

Als ik dit mooie cakes vind,maakt het mij echt niet uit op welk tijdstip ik ze afsteek,het gaat er om dat IK het mooi vind.

Dit vind ik altijd zo'n rare opmerking...waarom zou ik ze om 0.00 uur niet kunnen gebruiken?

Als ik dit mooie cakes vind,maakt het mij echt niet uit op welk tijdstip ik ze afsteek,het gaat er om dat IK het mooi vind.

Ja, daar heb je opzicht wel gelijk in.
Alleen als de buurman met een immortal gold aankomt, valt dit natuurlijk in het ''niets''...
En kun je dit soort cakes beter wat eerder afsteken.

Ja, daar heb je opzicht wel gelijk in.
Alleen als de buurman met een immortal gold aankomt, valt dit natuurlijk in het ''niets''...
En kun je dit soort cakes beter wat eerder afsteken.

Dan sta je of uit trots naar je eigen cakes te kijken en mis je een geweldige box, of je kijkt naar de immortal gold van de buurman en steekt deze cakes voor niks af :P

Daarom indd beter in de vooravond.

Heb deze ook besteld zet gewoon heel die doos tegelijk in de fik dat zal best een leuk spektakel geven. :p

Het zal wel kunnen als je ze in een project gebruikt maar deze potjes 1 voor 1 om 0.00 afsteken vallen totaal in het niet (althans in mijn buurt wel)

Ook gehad vorig jaar, staat zelfs nog afgeschoten en wel in de schuur , leuk groot formaat cake's voor 10 euro per stuk, 2 nadelen namelijk:
af en toe meer plofjes als goeie Burst.
niet makkelijk door te lonten.

Heb the big five er elk jaar wel bij zitten, het zijn mooie cakes voor in de vooravond. Voor 00:00 vind ik ze niet zo bijzonder.

Waarom moet het toch altijd gaan om wie de grootste heeft , lijkt mij meer op een wedstrijd verpissen.:D8

Back
Bovenaan