www.vuurwerkexpert.nl

Inderdaad, en daar zit het probleem. Heb namelijk ook die kortingsbon van 50 euro (actievandedag.nl) gebruikt. Ze mogen dat geld niet contant geven van die bon natuurlijk.
Lastige situatie! Hoe denk jij hier over? Bedankt voor je input in ieder geval!

Hm, zeker. Aangezien de tegoedbon al gemarkeerd staat als gebruikt is dit in het systeem moeilijk te bewerkstelligen. Wettelijk gezien is de voucher van actie van de dag echter een cadeaukaart en deze mag je binnen 14 dagen retourneren. (https://www.eerstekamer.nl/eu/documenteu/pb_eu_l304_richtlijn_2011_83_eu/f=/viutfi39brtv.pdf)

Producten besteld in een webshop kun je kostenloos voor 14 dagen na ontvangst retourneren, echter heb je deze nog niet binnen (het is vuurwerk). Ik weet dan niet wat de mogelijke vervolgstappen zijn.

Zelf zou ik contact op zoeken met de dealer, kom je er dan niet uit, probeer dan vuurwerkexpert.nl (Broekhoff). Uiteindelijk is ook actie van de dag aansprakelijk, aangezien je de koopovereenkomst van de voucher met deze organisate gesloten hebt.
 
Op de site van actievandedag staat nu ook dat bepaalde winkels zijn uitgesloten, deze zullen dus hoogstwaarschijnlijk niet meer mee gaan doen. Als je wilt annuleren moet dat trouwens via vuurwerkexpert en niet via actievandedag.
 
Hm, zeker. Aangezien de tegoedbon al gemarkeerd staat als gebruikt is dit in het systeem moeilijk te bewerkstelligen. Wettelijk gezien is de voucher van actie van de dag echter een cadeaukaart en deze mag je binnen 14 dagen retourneren. (https://www.eerstekamer.nl/eu/documenteu/pb_eu_l304_richtlijn_2011_83_eu/f=/viutfi39brtv.pdf)

Producten besteld in een webshop kun je kostenloos voor 14 dagen na ontvangst retourneren, echter heb je deze nog niet binnen (het is vuurwerk). Ik weet dan niet wat de mogelijke vervolgstappen zijn.

Zelf zou ik contact op zoeken met de dealer, kom je er dan niet uit, probeer dan vuurwerkexpert.nl (Broekhoff). Uiteindelijk is ook actie van de dag aansprakelijk, aangezien je de koopovereenkomst van de voucher met deze organisate gesloten hebt.

Dankjewel! Ik hoop niet dat ze aan gaan komen met een of andere goedkope prutscake, want dan ga ik op m'n achterste staan :) Ik wacht de 30e wel even af (dan ga ik het namelijk ophalen) en dan zien we wel.

Nog tips voor het moment dat ik daar kom, en ze me een slechte cake willen aansmeren ipv Terminator?
 
Dankjewel! Ik hoop niet dat ze aan gaan komen met een of andere goedkope prutscake, want dan ga ik op m'n achterste staan :) Ik wacht de 30e wel even af (dan ga ik het namelijk ophalen) en dan zien we wel.

Nog tips voor het moment dat ik daar kom, en ze me een slechte cake willen aansmeren ipv Terminator?

Hm, zelf zou ik het niet op het moment aan laten komen, maar zelf nu al actief voor een oplossing te zoeken. Dit geeft dan aan dat er in ieder geval van jouw kant op tijd gehandeld is. Contacteer de dealer, via een telefoontje of een e-mailtje.
 
Dankjewel! Ik hoop niet dat ze aan gaan komen met een of andere goedkope prutscake, want dan ga ik op m'n achterste staan :) Ik wacht de 30e wel even af (dan ga ik het namelijk ophalen) en dan zien we wel.

Nog tips voor het moment dat ik daar kom, en ze me een slechte cake willen aansmeren ipv Terminator?

De Terminator zal als gratis vuurwerk zijnde vast niet uitverkocht zijn de 30e, dus eerst gewoon zeggen dat je sowieso de Terminator wil. Als dit niet werkt en ze je een slechte cake aan willen smeren kan je zeggen dat je dit niet als een gelijkwaardig artikel beschouwt, je hebt immers 1140 gram kruit aan 15 grams effecten besteld. Als dit allemaal niet werkt zou je misschien nog zeggen dat je dan je geld terug wil.

Hopelijk maakt je dealer er gewoon niet zo'n probleem van, de fout in de webshop ligt bij Broekhoff en niet bij hem.
 
Op de site van actievandedag staat nu ook dat bepaalde winkels zijn uitgesloten, deze zullen dus hoogstwaarschijnlijk niet meer mee gaan doen. Als je wilt annuleren moet dat trouwens via vuurwerkexpert en niet via actievandedag.

De wet stelt dat diegene waarmee je de koop/dienstovereenkomst sluit, verantwoordelijk is. De wet gaat boven eventuele algemene voorwaarden van een webshop, actie van de dag is dus in ieder geval voor de voucher verantwoordelijk.
 
Hm, zelf zou ik het niet op het moment aan laten komen, maar zelf nu al actief voor een oplossing te zoeken. Dit geeft dan aan dat er in ieder geval van jouw kant op tijd gehandeld is. Contacteer de dealer, via een telefoontje of een e-mailtje.

Vanwaar de nood om nu al met de dealer contact op te nemen? Op het moment van bestellen was het namelijk gewoon mogelijk, de bestelling is ook gelukt en betaald. Dat Broekhoff nou toevallig twee dagen later de site verandert had ook onopgemerkt voorbij kunnen gaan tot het moment waar ik mijn vuurwerk op ga halen de 29e. Ik ben in ieder geval niet van plan om Blaxx te mailen aangezien de bestelling vanuit mijn perspectief goed verlopen is :)
 
Vanwaar de nood om nu al met de dealer contact op te nemen? Op het moment van bestellen was het namelijk gewoon mogelijk, de bestelling is ook gelukt en betaald. Dat Broekhoff nou toevallig twee dagen later de site verandert had ook onopgemerkt voorbij kunnen gaan tot het moment waar ik mijn vuurwerk op ga halen de 29e. Ik ben in ieder geval niet van plan om Blaxx te mailen aangezien de bestelling vanuit mijn perspectief goed verlopen is :)

Klopt, maar Leendert97 wordt nu al negatief benadeeld. Als Blaxx inderdad gewoon levert is er bij jouw bestelling natuurlijk geen probleem ;)
 
Jammer genoeg heb ik al eerder meegemaakt. Dan wel met een elektronica zaak. Dat een winkel de bestelling mag annuleren en niet uit hoeft te leveren tot het moment van levering. Dit kan zijn door een fout in het systeem of verkeerde prijzen die zijn weergegeven op een online shop. Waardoor een koop eigenlijk te mooi is om waar te zijn. Ze staan dus in hun recht de hele bestelling te annuleren. Echter weet ik niet hoe dit dan zit met de gebruikte bon.
 
Jammer genoeg heb ik al eerder meegemaakt. Dan wel met een elektronica zaak. Dat een winkel de bestelling mag annuleren en niet uit hoeft te leveren tot het moment van levering. Dit kan zijn door een fout in het systeem of verkeerde prijzen die zijn weergegeven op een online shop. Waardoor een koop eigenlijk te mooi is om waar te zijn. Ze staan dus in hun recht de hele bestelling te annuleren. Echter weet ik niet hoe dit dan zit met de gebruikte bon.

Juist, dat is dus het hele probleem; die bon.
Wat als ze het op dit moment niet willen annuleren, maar bij het ophalen moeilijk doen? Ik ben er best wel mee bezig nu, hoop wel dat het goedkomt en wil graag die 4 Terminator cakes :)
 
Klopt, maar Leendert97 wordt nu al negatief benadeeld. Als Blaxx inderdad gewoon levert is er bij jouw bestelling natuurlijk geen probleem ;)

Juist, dat is dus het hele probleem; die bon.
Wat als ze het op dit moment niet willen annuleren, maar bij het ophalen moeilijk doen? Ik ben er best wel mee bezig nu, hoop wel dat het goedkomt en wil graag die 4 Terminator cakes :)

Weet je dat zeker? Voor zover ik begrijp wordt Leendert op dit moment nog niet negatief benadeeld (door de dealer), maar is hij uit voorzorg bezig :p. Klopt dit?
 
Weet je dat zeker? Voor zover ik begrijp wordt Leendert op dit moment nog niet negatief benadeeld (door de dealer), maar is hij uit voorzorg bezig :p. Klopt dit?

Ik heb wel een mail van de dealer gekregen. Maar daar stond niet duidelijk in wat er ging gebeuren. Of het wel of niet uitgeleverd wordt. Momenteel krijg ik geen reactie. Ik heb het vermoeden dat ze afwachten wat Broekhoff erover te zeggen heeft. Uiteindelijk ligt de verantwoording denk ik bij hun.
 
Weet je dat zeker? Voor zover ik begrijp wordt Leendert op dit moment nog niet negatief benadeeld (door de dealer), maar is hij uit voorzorg bezig :p. Klopt dit?

Ah, verkeerd gelezen :P. Hopen dat alles gewoon geleverd wordt, geeft het minste gezeik!
 
Ik kan jullie nu al zeggen dat dit niet wordt uitgeleverd, ik heb soortgelijks ook meegemaakt, daar werd de winkel door Broekhoff op geattendeerd en werd mijn bestelling uiteindelijk geannuleerd.
 
Dan heb jij je in de maling laten nemen.

Ook ik heb gebruik gemaakt van de actie.

Wij als kopers en de winkelier als verkoper zijn een koopovereenkomst aangegaan, als koper heb je de plicht om te betalen, aan die plicht hebben wij voldaan en de verkoper zal nu de producten verplicht zijn te leveren.
 
Dan heb jij je in de maling laten nemen.

Ook ik heb gebruik gemaakt van de actie.

Wij als kopers en de winkelier als verkoper zijn een koopovereenkomst aangegaan, als koper heb je de plicht om te betalen, aan die plicht hebben wij voldaan en de verkoper zal nu de producten verplicht zijn te leveren.

Dit geld alleen niet bij een online aankoop die te mooi is om waar te zijn. Verkoper mag de koop dan ontbinden tot moment van levering.
 
Dat is dus het mooie.

Met deze aanschaf is niks mis.

De prijzen zijn niet te mooi om waar te zijn, wanneer iets bijvoorbeeld normaal 1199 zou kosten en door een tik fout kost dit opeens 119 dat is te mooi om waar te zijn.

Kortom, niet van toepassing op onze aankoop.
 
Back
Bovenaan