Big 19

Blijft een mooi product en als je hem voor een prijs tussen de 10-15 euro kan krijgen, dan zit je best goed. Nietemin vind ik dit wel een product dat ik nu vele jaren gezien heb en er wel wat veranderd mag worden. Extra set van 6 cakes van dit niveau zou een welkome 'verfrissing' zijn binnen het segment 19s cakes.

Jaa idd een beetje verandering zou misschien niet misstaan, wat andere effecten maar wel met behoud van burst en boeketgrootte want dat maakt deze cake gewoon.

Begrijp het helemaal als je twijfelt om deze cakes te nemen, zelf had ik dat namelijk ook. Vele zeiden dat dit toppertjes waren, waardoor ik heel benieuwd werd en filmpjes ben gaan zoeken en bekijken. Toen ik eenmaal een filmpje ervan gezien had werd ik er nou niet echt warm van... Afgelopen jaar kwam het er toch van en heb ik een karton Big 19 besteld, voor een prijs van 137 euro. Omgerekend iets meer dan 11 euro per stuk. Toen ik er eenmaal 1 afgestoken had was ik toch wel heel enthousiast over deze set! Burst was echt hard en de boeketten waren erg groot! Tempo lag wel wat laag, wat ik op zich niet heel erg storend vond, maar een hoger tempo zal wel een mooi verbeterpuntje zijn. Voor iets meer dan een tientje per stuk zijn dit echt de beste cakes die je kan krijgen! Los is deze cake veel te duur (25 euro) en ik raad je aan om ze dan ook zeker niet te kopen! Deze cakes worden pas interessant met kartonvoordeel.

Die van Vuurwerktotaal en Wolff zijn verschillend.

Maar vuurwerk totaal heeft geen eens de Extreme Salute 1.0 , maar de 2.0! Die is inderdaad heel anders, dat zijn 500grammers. De Extreme salute 1.0 zoals jij het noemt, is gewoon de Extreme Salute en is inderdaad een omlabeling van de Big 19. Beide komen van Wolff.

Maar vuurwerk totaal heeft geen eens de Extreme Salute 1.0 , maar de 2.0! Die is inderdaad heel anders, dat zijn 500grammers. De Extreme salute 1.0 zoals jij het noemt, is gewoon de Extreme Salute en is inderdaad een omlabeling van de Big 19. Beide komen van Wolff.

Was een paar jaar geleden toen VWT nog wel de Extreme Salutes had, noemde het even de 1.0 om niet in de war te raken met de 2.0. Maargoed laten we ontopic over de big 19 gaan. Had jij nog dat filmpje van je buurman?

Deze topper lekker laten zoals ie is!
Nu voor het 3e of 4e jaar op rij de Big19 gehad en het was gewoon wederom een geweldige set cakes. Voor dit geld (10 euro p/st bij een karton) ga je echt niks beters vinden, echt niet. Zelfs voor het dubbele bedrag wordt het nog een fikse uitdaging om iets beters qua kwaliteit te vinden. Goeie burst, hele flinke boeketten, goeie kleurstelling en constant in presteren. Andere variaties en tempo is helemaal prima, maar dan aub in een aparte set cakes, laat deze toppers lekker zoals ze zijn :)

Denk dat Ik ze dit jaar per 2 ga schieten. Blijft een leuke set, zeker in karton verkoop.
Dus heb ik die al weer aangeschaft. :)

Ben alleen nog aam het twijfelen, per 2 of per 3 tegelijk? Wie kan me iets aanraden?

Denk dat Ik ze dit jaar per 2 ga schieten. Blijft een leuke set, zeker in karton verkoop.
Dus heb ik die al weer aangeschaft. :)

Ben alleen nog aam het twijfelen, per 2 of per 3 tegelijk? Wie kan me iets aanraden?

Ik schoot ze vorig jaar per 2 maar dan niet tegelijk afsteken maar wel verschillend, anders als je ze gelijk afsteekt dan is het een beetje traag want t tempo van deze cakes is laag en niet dezelfde cakes anders is het te eentonig. Maar t blijven toppers want de burst is keihard en de spreiding is zeer groot. T Blijven echte toppers in mijn ogen...:wink:

Ik schoot ze vorig jaar per 2 maar dan niet tegelijk afsteken maar wel verschillend, anders als je ze gelijk afsteekt dan is het een beetje traag want t tempo van deze cakes is laag en niet dezelfde cakes anders is het te eentonig. Maar t blijven toppers want de burst is keihard en de spreiding is zeer groot. T Blijven echte toppers in mijn ogen...:wink:

Dank je wel voor de tip! Goed idee om ze niet tegelijk af te :) steken.

Gok dat ik mijn 2 kartonnen gewoon flink doorknal, eerst 4, daarna 8 en om af te sluiten een kartonnetje in ene. Lekker knallen:holland:

Blijven in ieder geval toppers! Zeker voor het geld waar ze tegenwoordig per karton voor worden aangeboden!

gewoon ff benieuwd naar jullie meningen....als jullie een heel karton zouden wegschieten....welke volgorde zouden jullie dan doen?

nee, welke volgorde je zou doen als je de een na de ander zou afsteken...

of je bijvoorbeeld met chaos/crackling zou eindigen? Of met die brocade cake? Of misschien eindigen met die cake met peonies, de olympus?

Ik zou de volgende volgorde aanhouden. Maar ja, dat blijft wel persoonlijk wat je leuk vind. :)

1 - Black Hole - Pandora
2 - Space Odysee - Olympus
3 - Space Warp - Odyssee
4 - Star Dust - Achilles
5 - Sun Burst - Troy
6 - Deep Space - Oracle

Back
Bovenaan