Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Maar ben je woonachtig op 2 adressen als je ouders uit elkaar zijn? Het kan toch zo zijn dat je je andere ouder nooit meer spreekt?
Had je toen niks veilig kunnen stellen?jongens, niet te veel speculeren, het zit zo:
dit topic gaat in beginsel over mij en ik heb het volgende dan ook meegemaakt:
ik woonde op mezelf echter ik stond ingeschreven bij mijn ouders.
De coppers stonden dan ook keurig op dinsdagochtend 17 november 2009 bij mijn ouders op de stoep.
toen bleek dat hier niets lag kwamen ze naar mijn woonadres. ze wisten al dat ik hier woon omdat m'n ma dit helaas had verteld.
ze kwamen om 07:15 uur bij mij, maar ik deed de deur niet open. ik wist natuurlijk al lang hoe laat het was. vervolgens moesten ze eerst een huiszoekingsbevel regelen bij de officier van justitie. rond de klok van 10:00 kwamen ze pas binnen vervolgens.
17-04-2013 in zwolle heb ik ook een inval gehad met de hele kermis erbij. Uitspraak was 80 uur taakstraf en had ook nog 42 dagen in voorarrest gezeten. Een dag voor oud en nieuw toch nog wel ff snel naar baarle geweest om nog wat extra's te halen, met oud en nieuw en daarvoor geen agent in de buurt gezien terwijl er toch vrij veel illi werd geknald.
En dit terwijl ik er vanuit ging dat ik in de gaten zou worden gehouden...
Toch een geslaagde jaarwisseling gehad. En mijn eigen gezegde: je kunt makkelijker een junk van zijn heroine afhouden, dan mij van mijn vuurwerkverslaving.
http://www.youtube.com/watch?v=Cf1-L_m64tM&feature=share&list=UUjCnSKWNtwGlDKeyOui2a6A&index=2
De rechtbanken hanteren in de meeste gevallen standaard schadevergoedingen bij onterechte detentie:
1 dag politiebureau............................................................. € 105,00
1 dag huis van bewaring..................................................... € 80,00
1 dag huis van bewaring in beperkingen............................. € 105,00
Ja, daar is een vergoeding voor. In uitzonderlijke gevallen kun je ook je vaste inkomen of gemis daaraan door laten rekenen.
Net zoals dat er een vaste verhouding is tussen geldboete / werkstraf / dagen vast zitten is dit de standaard vergoeding:
Bron: http://www.schadevergoedingnavrijsp...rmatie/143-hoogte-schadevergoeding-voorarrest
ik heb toen 3 hele dagen in voorarrest gezeten (2 nachten) en hierdoor is er 4 uur van m'n taakstraf afgegaan. dus per nacht gaat er 2 uur af...
in voorarrest zitten is echt mega kl0te. je zit in een betonnen cel met helemaal NIKS. ja, een Franse leesmap, hoe kinderachtig is dat![]()
Toch vind ik de 25kg regel krom... Voor de gemiddelde consument die alleen op de laatste dagen met oud en nieuw (vuurwerk) bezig is zal het zat zijn, maar voor de meeste freaks is dit echt te weinig. Eigenlijk moet je gewoon alles op verschillende plaatsen opslaann. 25kg in je huis, 25kg in je auto, 25kg in iemand anders zijn huis en/of auto. Zo kan je alsnog voor 100kg, of meer, vuurwerk kopen. En vind het daarom ook echt zuur voor degene die gepakt zijn omdat ze teveel kilo's hadden... Regels zijn regels maar zo dichtbij oud en nieuw is toch behoorlijk zuur. En anonieme tips vind ik persoonlijk helemaal zielig... Loop desnoods gewoon naar die persoon en los het zo op... nu verpest je iemands dag, hobby en/of oud en nieuw. Voor degene die zijn gepakt, sterkte!
17-04-2013 in zwolle heb ik ook een inval gehad met de hele kermis erbij. Uitspraak was 80 uur taakstraf en had ook nog 42 dagen in voorarrest gezeten. Een dag voor oud en nieuw toch nog wel ff snel naar baarle geweest om nog wat extra's te halen, met oud en nieuw en daarvoor geen agent in de buurt gezien terwijl er toch vrij veel illi werd geknald.
En dit terwijl ik er vanuit ging dat ik in de gaten zou worden gehouden...
Toch een geslaagde jaarwisseling gehad. En mijn eigen gezegde: je kunt makkelijker een junk van zijn heroine afhouden, dan mij van mijn vuurwerkverslaving.
http://www.youtube.com/watch?v=Cf1-L_m64tM&feature=share&list=UUjCnSKWNtwGlDKeyOui2a6A&index=2