Gepakt met vuurwerk

Maar ben je woonachtig op 2 adressen als je ouders uit elkaar zijn? Het kan toch zo zijn dat je je andere ouder nooit meer spreekt?

Je kan alleen in de praktijk woonachtig zijn op 2 adressen , in theorie kan dit nooit.
Dus mochten ze vermoedden dat je een hele grote handelaar bent zullen ze wellicht jou in de gaten houden zoals bij belasting ontduiking oid.
Maar geloof me maar , de kans dat je miljonair wordt is groter alsdat de politie voor meerdere deuren staat. :p

Maar ben je woonachtig op 2 adressen als je ouders uit elkaar zijn? Het kan toch zo zijn dat je je andere ouder nooit meer spreekt?

Dat zullen ze zelf wel weten, telefoon afluisteren of je er nog contact mee hebt etc..

En zolang je dit hebt, ga er dan maar voor 100% vanuit dat ze bij beide komen.

jongens, niet te veel speculeren, het zit zo:

dit topic gaat in beginsel over mij en ik heb het volgende dan ook meegemaakt:

ik woonde op mezelf echter ik stond ingeschreven bij mijn ouders.
De coppers stonden dan ook keurig op dinsdagochtend 17 november 2009 bij mijn ouders op de stoep.
toen bleek dat hier niets lag kwamen ze naar mijn woonadres. ze wisten al dat ik hier woon omdat m'n ma dit helaas had verteld.
ze kwamen om 07:15 uur bij mij, maar ik deed de deur niet open. ik wist natuurlijk al lang hoe laat het was. vervolgens moesten ze eerst een huiszoekingsbevel regelen bij de officier van justitie. rond de klok van 10:00 kwamen ze pas binnen vervolgens.

17-04-2013 in zwolle heb ik ook een inval gehad met de hele kermis erbij. Uitspraak was 80 uur taakstraf en had ook nog 42 dagen in voorarrest gezeten. Een dag voor oud en nieuw toch nog wel ff snel naar baarle geweest om nog wat extra's te halen, met oud en nieuw en daarvoor geen agent in de buurt gezien terwijl er toch vrij veel illi werd geknald.
En dit terwijl ik er vanuit ging dat ik in de gaten zou worden gehouden...
Toch een geslaagde jaarwisseling gehad. En mijn eigen gezegde: je kunt makkelijker een junk van zijn heroine afhouden, dan mij van mijn vuurwerkverslaving.

http://www.youtube.com/watch?v=Cf1-L_m64tM&feature=share&list=UUjCnSKWNtwGlDKeyOui2a6A&index=2

jongens, niet te veel speculeren, het zit zo:

dit topic gaat in beginsel over mij en ik heb het volgende dan ook meegemaakt:

ik woonde op mezelf echter ik stond ingeschreven bij mijn ouders.
De coppers stonden dan ook keurig op dinsdagochtend 17 november 2009 bij mijn ouders op de stoep.
toen bleek dat hier niets lag kwamen ze naar mijn woonadres. ze wisten al dat ik hier woon omdat m'n ma dit helaas had verteld.
ze kwamen om 07:15 uur bij mij, maar ik deed de deur niet open. ik wist natuurlijk al lang hoe laat het was. vervolgens moesten ze eerst een huiszoekingsbevel regelen bij de officier van justitie. rond de klok van 10:00 kwamen ze pas binnen vervolgens.
Had je toen niks veilig kunnen stellen?

17-04-2013 in zwolle heb ik ook een inval gehad met de hele kermis erbij. Uitspraak was 80 uur taakstraf en had ook nog 42 dagen in voorarrest gezeten. Een dag voor oud en nieuw toch nog wel ff snel naar baarle geweest om nog wat extra's te halen, met oud en nieuw en daarvoor geen agent in de buurt gezien terwijl er toch vrij veel illi werd geknald.
Toch een geslaagde jaarwisseling gehad. En mijn eigen gezegde: je kunt makkelijker een junk van zijn heroine afhouden, dan mij van mijn vuurwerkverslaving.

http://www.youtube.com/watch?v=Cf1-L_m64tM&feature=share&list=UUjCnSKWNtwGlDKeyOui2a6A&index=2

42 dagen, dan had je een aardige collectie of niet?

ik heb toen 'maar' 3 dagen in voorarrest gezeten. mooi kromme wereld of niet. en ik had 160 kilo shell's liggen. jij 42 Jan? jeetje ik zou er echt niet aan moeten denken.
ik heb alles geprobeerd om het vuurwerk veilig te stellen. ik woonde toen op kamers. ik had zelfs de kamer van de buurman opengebroken en een flinke lading daar gedropt haha. uiteraard hebben ze dat ook gevonden... helaas. ach weer een ervaring rijker :D

Ik ken ook mensen die een inval hadden gehad.

Der waren toen gegevens opgevraagd bij de provider van deze persoon. Dat stond nog op zijn ouderlijk huis, dus de politie stond toen inderdaad bij het verkeerde huis. Dus zo gek vindt ik de vraag van PaulW nog niet!

Jan, even wat anders;

als jouw straf na veroordeling lager uitvalt dan het aantal dagen dat je in voorarrest hebt gezeten, kan je dan geen schadevergoeding vragen?

Ja, daar is een vergoeding voor. In uitzonderlijke gevallen kun je ook je vaste inkomen of gemis daaraan door laten rekenen.

Net zoals dat er een vaste verhouding is tussen geldboete / werkstraf / dagen vast zitten is dit de standaard vergoeding:

De rechtbanken hanteren in de meeste gevallen standaard schadevergoedingen bij onterechte detentie:

1 dag politiebureau............................................................. € 105,00
1 dag huis van bewaring..................................................... € 80,00
1 dag huis van bewaring in beperkingen............................. € 105,00

Bron: http://www.schadevergoedingnavrijsp...rmatie/143-hoogte-schadevergoeding-voorarrest

Ja, daar is een vergoeding voor. In uitzonderlijke gevallen kun je ook je vaste inkomen of gemis daaraan door laten rekenen.

Net zoals dat er een vaste verhouding is tussen geldboete / werkstraf / dagen vast zitten is dit de standaard vergoeding:

Bron: http://www.schadevergoedingnavrijsp...rmatie/143-hoogte-schadevergoeding-voorarrest

nou Jan, dit lijkt me duidelijk! als ik jou was zou ik er eens werk van maken! is toch ruim 4k wat je wellicht in het verschiet ligt!

echter; dit is wel schadevergoeding na vrijspraak. je bent natuurlijk niet vrijgesproken.

Dit geldt niet alleen bij volledige vrijspraak van alle aanklachten. Onterecht vastzitten kan nog steeds, ook al ben jij wel voor een minimale overtreding veroordeeld. Maar er zijn nogal wat factoren die meespelen helaas.

Ik zou er hoe dan ook werk van maken, maar grote kans dat het erg veel energie/tijd en mogelijk geld gaat kosten. Zo blijf je in die mangel hangen. Dan is het voor je gemoedsrust soms beter om vrede te hebben met de huidige situatie :rolleyes:

Kan natuurlijk ook de straf zijn die nog over is na aftrekking van het aantal dagen in voorarrest ?

lijkt me namelijk eerder het geval.

ik heb toen 3 hele dagen in voorarrest gezeten (2 nachten) en hierdoor is er 4 uur van m'n taakstraf afgegaan. dus per nacht gaat er 2 uur af...
in voorarrest zitten is echt mega kl0te. je zit in een betonnen cel met helemaal NIKS. ja, een Franse leesmap, hoe kinderachtig is dat :mad:

ik heb toen 3 hele dagen in voorarrest gezeten (2 nachten) en hierdoor is er 4 uur van m'n taakstraf afgegaan. dus per nacht gaat er 2 uur af...
in voorarrest zitten is echt mega kl0te. je zit in een betonnen cel met helemaal NIKS. ja, een Franse leesmap, hoe kinderachtig is dat :mad:

Klopt ook wel. Heb toen een brief gehad over een taakstraf die ik had gekregen (vuurwerk) dat als ik de taakstraf niet zou doen dat ik dan elke dag dat ik niet doe 50% aan dagen in de cel moet zitten. kortom het is echt zo dat elke 2 uur gelijk staat aan 1 dag cel :bonk:

Toch vind ik de 25kg regel krom... Voor de gemiddelde consument die alleen op de laatste dagen met oud en nieuw (vuurwerk) bezig is zal het zat zijn, maar voor de meeste freaks is dit echt te weinig. Eigenlijk moet je gewoon alles op verschillende plaatsen opslaann. 25kg in je huis, 25kg in je auto, 25kg in iemand anders zijn huis en/of auto. Zo kan je alsnog voor 100kg, of meer, vuurwerk kopen. En vind het daarom ook echt zuur voor degene die gepakt zijn omdat ze teveel kilo's hadden... Regels zijn regels maar zo dichtbij oud en nieuw is toch behoorlijk zuur. En anonieme tips vind ik persoonlijk helemaal zielig... Loop desnoods gewoon naar die persoon en los het zo op... nu verpest je iemands dag, hobby en/of oud en nieuw. Voor degene die zijn gepakt, sterkte!

Toch vind ik de 25kg regel krom... Voor de gemiddelde consument die alleen op de laatste dagen met oud en nieuw (vuurwerk) bezig is zal het zat zijn, maar voor de meeste freaks is dit echt te weinig. Eigenlijk moet je gewoon alles op verschillende plaatsen opslaann. 25kg in je huis, 25kg in je auto, 25kg in iemand anders zijn huis en/of auto. Zo kan je alsnog voor 100kg, of meer, vuurwerk kopen. En vind het daarom ook echt zuur voor degene die gepakt zijn omdat ze teveel kilo's hadden... Regels zijn regels maar zo dichtbij oud en nieuw is toch behoorlijk zuur. En anonieme tips vind ik persoonlijk helemaal zielig... Loop desnoods gewoon naar die persoon en los het zo op... nu verpest je iemands dag, hobby en/of oud en nieuw. Voor degene die zijn gepakt, sterkte!

Die 25 kg regeling is niet voor alleen de laatste paar dagen, die is voor 365 dagen. daarom is het 25 kg. beter zou zijn,100 kilo alleen tijdens de voorverkoop dagen.en voor de rest niets in huis.
Met dan een regeling mocht het meer dan ??mm regenen in je provincie vallen mag je de volgende dag tussen 18;00 en 20;00 mag afsteken.

Wat kost zo'n circus nu precies bij je huis? 80 euro en that's it? Verder worden er geen kosten op je verhaald vanwege de EOD?

Back
Bovenaan