Alpeco Fireworks [Kapellen]

Het is inderdaad erg stil omtrent deze zaak. de laatste update op hun site heeft Fred in mei in dit topic gepost.
Je zou haast denken dat ze geen enkele moeite meer doen om hun klanten te informeren.

En je zou toch zeker verwachten dat ze enige informatie omtrent de 500 grams regel naar buiten zouden brengen.
Achja zolang Zang daar de touwtjes in handen blijft hebben vrees ik dat alpeco steeds dieper de afgrond in gaat.

Erg jammer voor een zaak die vroeger het walhalla voor freaks als ons was.:sad:

ik verwacht nog wel het een en ander.. als het een klein beetje mee zit zal er een oud gediende spoedig terug keren op Alpeco..

Ik kan er zelf spijtig nog niet teveel over zeggen.. Maar ik heb een klein beetje goede hoop

@ jack heb jij toevallig nog nieuwe informatie voor ons?

Laatst bewerkt:
Ik snap zoiezo niet meer de intresse, Alpeco is een afgesloten hoofdstuk voor mij iedergeval, al 2 jaar.

Geen enkel consument product wat hun nu verkopen kan mij overtuigen om het te gaan kopen. Je kan in baarle beter halen dan wat zij te bieden hebben.

Sinds dat de trueno ricasa eruit ging was het voor mij al een doodsteek.

Wat ik al eens eerder schreef; ze pakken het helemaal verkeerd aan daar. Erg jammer. Alpeco was voor mij de eerste echte winkel (op diverse feestwinkeltjes na misschien) waar ik fatsoenlijk vuurwerk kocht voor een goeie prijs.Echt gezellig (zoals bij Original) was het er niet, maar dat boeide mij toen ook niet. Vanaf 2008 begon het gedonder. Eerst veranderde ze de prijzen (cakes van 60 euro werden van het ene op het andere moment 85 euro) en vervolgens was er maandenlang bijna niets fatsoenlijks meer te koop voor de gewone consument. Logistiek hebben ze wat pech gehad, maar dat geldt ook voor andere importeurs. Eigenlijk geen excuus dus. Wanbeleid, als je het mij vraagt.

Ben er vorig jaar voor het laatst een keer geweest, maar was eigenlijk na 5 minuten de winkel al weer uit. Vrijwel geen stock en geen verstand/fatsoen achter de balie. Heel anders dan in de tijd dat ik door "de tweeling" werd geholpen.

Ik zal verder geen negatieve meningen uiten hier, want ik realiseer me dat ik dan mensen tegen de schenen schop en dat is niet mijn bedoeling.

Desondanks ben toch ook ik erg geïnteresseerd in de ontwikkelingen in Kapellen. Zou er nog een wederopleving komen daar?

Cameo

Ben er vorig jaar voor het laatst een keer geweest, maar was eigenlijk na 5 minuten de winkel al weer uit. Vrijwel geen stock en geen verstand/fatsoen achter de balie. Heel anders dan in de tijd dat ik door "de tweeling" werd geholpen.

Ik zal verder geen negatieve meningen uiten hier, want ik realiseer me dat ik dan mensen tegen de schenen schop en dat is niet mijn bedoeling.

Desondanks ben toch ook ik erg geïnteresseerd in de ontwikkelingen in Kapellen. Zou er nog een wederopleving komen daar?

Cameo

waarom zou je geen negatieve commentaren mogen posten? komaan Nick dit is een discussie forum het hoeft niet altijd roze geur en maneschijn te zijn en blijheid. Geef gewoon je eerlijke mening en verhaal.

De Tweeling , Xavier (mr Alpeco altijd genoemd) en vincent dus. die ga je er nooit meer terug zien. Het is er een waar turken bolwerk geworden. Die geen pottenkijkers dulde.. vooral niet de mensen zoals een Xavier en een Vincent die het beste met Alpeco voor hadden. en dus oprecht en eerlijk zaken wilde doen. Ik heb niks tegen turken.. maar het stelletje wat daar zit is echt meest onbetrouwbare soort wat je maar kunt indenken.

Xavier heeft nog een poging gedaan om een dialoog met Zhang aan te gaan. Maar kwam toen ook wel tot de conclusie dat het op deze manier, en met deze turken gewoon een snel zinkend schip is.

en wat betreft de nieuwe producten.. ga lekker je aankopen wat dat betreft bijvoorbeeld bij Original doen..

Ik kan neit in de toekomst kijken.. maar deze firma aan de starrenhoflaan.. het is op deze manier een verloren zaak.. Duis misschien kunnen wei binnenkort voor weinig een pandje daar opkopen.... Of wie weet staat er wel een nieuwe belgische vuurwerkfirma op.. met mooie producten, wie zal het zeggen...

nou, wat de turken betreft, vorig jaar gezellig met ze kunnen praten en dat wij gek waren dat wij zolang in de auto zaten om naar alpeco te gaan:)
+ dat we nog een blokje gratis hebben gekregen.
wat bij het oude personeel nooit het geval was...
maar desalwelteplus heeft alpeco gewoon iets.

1- Je zat lang in de auto
2- Ze laggen je op een onopvallende manier uit.
3- Je krijgt een potje gratis.

dat is jou verhaal....
En nu na Original.(mijn ervaring!

1-lang in de auto.
2-goh ,meneer lust u een kop koffie u zal wel moe zijn:
3- gratis pot + doosje knallers... en meneer krijgt korting..
gewoon zo is original..

nou ik zou het wel weten:p
maar ieder zijn mening!

Vind het erg jammer van Alpeco:
kan het bijna niet meer aan zien,
zoon mooi bedrijf wat na de ***** word geholpen!

Ik snap dat gedoe over die Turken bij Alpeco niet zo. Bedoel, hier hebben ze gratis oliebollen bij verschillende winkels. Alpeco kan dan toch klanten lokken met gratis Döner Kebab?

Anderzijds, Turken en gratis? Ja, ze willen zelf alles gratis hebben. Of voor maximaal 25 cent en dan willen ze nog afdingen.

Op zich is deze ontwikkeling best logisch. Had al eens gelezen/gezien dat een deel van de binnenstad van Antwerpen ook in handen is van Albanese en Turkse maffia. Met name uitgaansgelegenheden (drugs). Dat ze geen pottenkijkers dulden zoals Jack beweert, is logisch.

Laatst bewerkt:
wat is zang zijn aandeel nog in het geheel dan?
Ze hebben een groot complex gekocht om hier vuurwerk te kunnen maken.
Als iemand met een spektakelvuuwerkachtergrond iets moet kunnen op 500gr
gebied zijn zij zeker een goede speler.
maar je moet wel willen,je kan lang je omzetten (kunstmatig) hoog houden maar
een keer houdt het op en zal je gewoon weer spullen moeten gaan verkopen....
kleine wasjes grote wasjes stop ze in de alpecobunker haha.

Eerlijk gezegd moet ik toegeven dat ze het nog lang vol houden.
Ik had namelijk wel al verwacht dat men door de manier zoals men de toko de laatste tijd rund een faillisement zou zijn gekomen.
Echter denk ik dat dat onvermijdelijk is!

wat is zang zijn aandeel nog in het geheel dan?
Ze hebben een groot complex gekocht om hier vuurwerk te kunnen maken.
Als iemand met een spektakelvuuwerkachtergrond iets moet kunnen op 500gr
gebied zijn zij zeker een goede speler.
maar je moet wel willen,je kan lang je omzetten (kunstmatig) hoog houden maar
een keer houdt het op en zal je gewoon weer spullen moeten gaan verkopen....
kleine wasjes grote wasjes stop ze in de alpecobunker haha.

hahaha dat terrein rond Luik? hahaha dat is nog steeds niet gebouwd. Dat was inderdaad ooit eens aangekocht ja voor opslag en\of fabricage van vuurwerk. En is voor heel, heel, heeeeel veel geld gekocht. Dit bij op bot, om maar te voorkomen dat een concurrent zoals een Original het zou kunnen kopen.

waarom zou je geen negatieve commentaren mogen posten? komaan Nick dit is een discussie forum het hoeft niet altijd roze geur en maneschijn te zijn en blijheid. Geef gewoon je eerlijke mening en verhaal.
Tuurlijk, helemaal mee eens. Maar zodra je harde woorden gaat gebruiken of je mening kracht wilt bijzetten door teveel voorbeelden, dan kunnen mensen daar aanstoot aan nemen. Dat bedoelde ik. Open discussie is verder natuurlijk prima.

en wat betreft de nieuwe producten.. ga lekker je aankopen wat dat betreft bijvoorbeeld bij Original doen..

Natuurlijk is het niet zo dat we afhankelijk zijn van Alpeco. Original is inderdaad een prettige club liefhebbers, die echt de tijd nemen voor hun klanten. De eerste keer dat het Museum er heen ging (2005), puur om kennis te maken, was een bijzonder positieve ervaring. We hebben UREN zitten ouwehoeren over de meest interessante aspecten van het vuurwerk. We kregen vervolgens een wagonlading klassieke en moderne dummies kado voor we naar huis gingen. Let wel; we hadden er dus niet eens wat gekocht. Ik voelde toen al aan dat Original de zaken anders aanpakte dan de andere clubs. Zeker nu ze ook in NL verkopen is die relatie alleen maar verdiept.

Kortom; we komen heus wel aan onze producten, ook de geliefde items van Bonbridge. Alleen gaan we daar nu even voor langs bij Harry Loots of bij Pyroshop. Beiden hebben regelmatig leuke artikelen uit de Alpeco bunkers. Qua vernieuwing en innovatie voorzie ik echter weinig aan de horizon in Kapellen. Ik koop enkel nog de "toppers van toen". Denk aan die heerlijke kleine mine-cakes (25s) en de Colour Ring to Thunder pijlen. Allebei echt topproducten, naar mijn mening.

Tenslotte nog even een kleine noot t.a.v. het personeel bij Alpeco zelf. De nationaliteit van een medewerker boeit mij niet. Het gaat erom of je op zijn minst fatsoenlijk geholpen wordt. Daarnaast moet er voorraad zijn. Beide punten zijn nu al jaren onder de maat. Ik vind dat oprecht jammer, want als het op mijn hobby aankomt heb ik liever meer dan minder keuze. Gezonde concurrentie tussen de aanbieders werkt namelijk ook in ons voordeel.

Cameo

Tuurlijk, helemaal mee eens. Maar zodra je harde woorden gaat gebruiken of je mening kracht wilt bijzetten door teveel voorbeelden, dan kunnen mensen daar aanstoot aan nemen. Dat bedoelde ik. Open discussie is verder natuurlijk prima.

Natuurlijk is het niet zo dat we afhankelijk zijn van Alpeco. Original is inderdaad een prettige club liefhebbers, die echt de tijd nemen voor hun klanten. De eerste keer dat het Museum er heen ging (2005), puur om kennis te maken, was een bijzonder positieve ervaring. We hebben UREN zitten ouwehoeren over de meest interessante aspecten van het vuurwerk. We kregen vervolgens een wagonlading klassieke en moderne dummies kado voor we naar huis gingen. Let wel; we hadden er dus niet eens wat gekocht. Ik voelde toen al aan dat Original de zaken anders aanpakte dan de andere clubs. Zeker nu ze ook in NL verkopen is die relatie alleen maar verdiept.

Kortom; we komen heus wel aan onze producten, ook de geliefde items van Bonbridge. Alleen gaan we daar nu even voor langs bij Harry Loots of bij Pyroshop. Beiden hebben regelmatig leuke artikelen uit de Alpeco bunkers. Qua vernieuwing en innovatie voorzie ik echter weinig aan de horizon in Kapellen. Ik koop enkel nog de "toppers van toen". Denk aan die heerlijke kleine mine-cakes (25s) en de Colour Ring to Thunder pijlen. Allebei echt topproducten, naar mijn mening.

Tenslotte nog even een kleine noot t.a.v. het personeel bij Alpeco zelf. De nationaliteit van een medewerker boeit mij niet. Het gaat erom of je op zijn minst fatsoenlijk geholpen wordt. Daarnaast moet er voorraad zijn. Beide punten zijn nu al jaren onder de maat. Ik vind dat oprecht jammer, want als het op mijn hobby aankomt heb ik liever meer dan minder keuze. Gezonde concurrentie tussen de aanbieders werkt namelijk ook in ons voordeel.

Cameo

met deze opmerking streel je jacks ego :D

Haha, ja dat weet ik. Ik ken de geschiedenis :D
Maar eerlijk is eerlijk; het zijn beide echt zeer goede artikelen uit een tijd dat er ruimte was voor innovatie en doorontwikkeling. Het is bijzonder en positief dat een importeur aangedragen ideeën oppakt en uitwerkt.

Iets anders; heeft iemand uberhaupt nog contact met Alpeco? Zicht op plannen of de toekomst? In "de goeie tijd" weet ik dat er in het Edruco gebouw een Museum werd gebouwd. Heb hier echter niets meer over gehoord en vrees dat ook dat deel inmiddels passez is.

Cameo

Toch blijft alpeco voor mij wel iets "magisch hebben", maar dat komt allemaal door vroeger. Toen je nog zonder kvk er het meest geweldige vuurwerk kon halen. Het was ook de eerste vuurwerkwinkel waar ik heen ben gegaan in België dus dat blijft wel iets speciaals. Voor mij is vuurwerk ook de hele sfeer er omheen, en daarom vind ik het altijd iets hebben om naar alpeco te rijden op dat industrie-terrein. Of er dan Turken, surinamers, Chinezen of Belgen staan, dat maakt me dan geen zak uit. Of ik dan heel vriendelijk geholpen wordt en veel gratis krijg, of dat ik vrij zakelijk geholpen wordt en niets gratis krijg, dat maakt me ook nog niet zoveel uit. Ik ga naar alpeco toe, haal daar wat toppers weg (want die hebben ze ook nog steeds) zoals de 25sh mine potjes, 19sh silver tail, 19sh silver spiral en de ring-thunders, en ik ga weer weg.

Het enige dat voor mij echt veranderd is, is de zaak tegenover alpeco, namelijk Ertbrandt. Die is zeker in positieve zin veranderd, heeft zowat hetzelfde assortiment als alpeco, veel vriendelijker personeel, wel voorraden, goede prijzen en het belangrijkste het ligt op hetzelfde terrein en behoort eigenlijk ook tot mijn eerste vuurwerkwinkel waar ik ooit geweest ben.

Voor mij geld het zelfde, ik kwam voor het eerst bij alpeco in 2004-2005, voor het eerst illegaal vuurwerk halen met me oom in belgie:D ergens in oktober,
er ging een wereld voor me open en sinsdien kom ik elk jaar wel even bij onze buren voor het nodige spul, maar kwa gevoel voor mezelf heeft alpeco dus zeker wel iets, en aangezien er zo weinig over bekend word gemaakt, betrekking top updates etc, blijft het altijd weer een verassing of er daar dus ook wat is veranderd!, ik ga dus elk jaar ook bij alpeco langs, al is het voor enkele kleine dingetjes, die hierboven al genoemd zijn!,

grtz

... Of ik dan heel vriendelijk geholpen wordt en veel gratis krijg, of dat ik vrij zakelijk geholpen wordt en niets gratis krijg, dat maakt me ook nog niet zoveel uit. ...
Tja, een "vrij zakelijke" behandeling in de showroom zou 1 van de twee kernproblemen al oplossen. Natuurlijk kom je er niet voor een theekransje en niet iedereen heeft de aanleg of zin om gezellig met liefhebbers van gedachten te wisselen. Maar een soort basiskennis van de artikelen en het vermogen positief met klanten te kunnen communiceren behoort wat mij betreft tot de aanname-eisen.

Cameo

wie heeft deze jongens dan aangenomen? of zijn ze geinfiltreerd.
het woord maffia is al gevallen.... toch duiken er filmpjes/artikelen
op met nieuwe benamingen die uit de bonbridge stal komen, maar nooit
in de showroom hebben gestaan bij alpeco.
damm wat maken ze het je lastig als je vroeger altijd met kvk maar kon uitzoeken.

Erg zonde van de winkel allemaal, want dit gaat duidelijk niet de goede kant op. Enige wat in mijn ogen nog de winkel kan redden is iemand die vuurwerkliefhebber is en verstand heeft van de zaken. Plus wat ook een goede zet zou zijn is klantvriendelijkheid met beetje korting of gratis dingen af en toe. Kan je nu al op een briefje geven dat dat de zaak erg goed zou doen.

wie heeft deze jongens dan aangenomen? of zijn ze geinfiltreerd.
het woord maffia is al gevallen.... toch duiken er filmpjes/artikelen
op met nieuwe benamingen die uit de bonbridge stal komen, maar nooit
in de showroom hebben gestaan bij alpeco.
damm wat maken ze het je lastig als je vroeger altijd met kvk maar kon uitzoeken.

Had begrepen dat Bonbridge producten ook met omlabelingen en in andere varianten op de markt zijn gekomen. Dan kom je volgens mij uit bij:

l_product314.jpg

Een goedkopere omlabeling van de 19s bonbridge blue peony/star.

Had begrepen dat Bonbridge producten ook met omlabelingen en in andere varianten op de markt zijn gekomen. Dan kom je volgens mij uit bij:

image

Een goedkopere omlabeling van de 19s bonbridge blue peony/star.

Deze staan al enkele jaren bij Edruco ( Ertbrandt ) in de winkel, het zusterbedrijfje van Alpeco aan de overkant.

Back
Bovenaan