Het vuurwerkverbod is kut!

Geef het 1-2 jaar en de markt gaat dat gat vanzelf opvullen.

Net zoals hoe fatbikes snorfietsen hebben vervangen na de helmplicht.

Kwestie van tijd. En nu zonder regulering, want de vraag is er gewoon en waar vraag is is aanbod.

💯 (de fatbike geeft wel mooi aan hoe innovatief en stug dit landje is als je iets verbied) ;)

Twintig jaar geleden toen we nog niet zo digitaal verbonden waren als vandaag de dag was er vanaf Oktober overal vuurwerk te krijgen.
Te denken aan mega vlinders, nitraten en Zink pijlen. Met iets meer moeite had je een 3/4 inch shell...
Dat ging vaak van mond op mond of je werd als hang jongeren groepje gewoon aangesproken door iemand die verkocht. (mij letterlijk gebeurt)

Nu heb je Telegram, Snapchat, WhatsApp, etc, etc.

Dat is ook wat ik denk/weet dat er zal gaan gebeuren: er gaat alleen nog maar geknald worden in plaats van sier...

Net als vroeger terug naar kerstbomen rauzen, fikkie stoken met alles wat maar brandde en onderweg strooien met nitraten.
Er zal ook vele malen meer alcohol genuttigd gaan worden...

En daar zit ook direct een keerzijde aan want er zullen (veel) meer autobranden zijn, vernielingen zoals prullenbakken en als al het brandbare op is gaat de schutting van de straat verderop er ook aan, want er is verder geen mooi vuurwerk meer om van te genieten.

Siervuurwerk zorgde juist voor MINDER ellende, maar daar komen onze bewindslieden nog wel achter.

Zeker waar hoor het is ruk dat verbod en totaal onnodig ook. Geen aanpak raddraaiers maar gelijk een verbod dat iedereen niets meer mag.

Dit gaat zo leuk en gezellig worden er zal genoeg te zien zijn. En zelf stel ik ook een leuke mix samen van F1/F2 komt wel goed.

Wat de meeste al zeggen voorpret is weg, kan geen bestellingen meer doen, kan niet meer afhalen want dan begint het feestje pas en dat samen ga ik ook missen. Maar vul ik op met naar België rijden maar grootschalig inkopen zal niet meer zijn, kijk het eerst even allemaal aan.

Ik kan mijn gevoel over dit debiele en oneerlijke verbod nog niet goed onder woorden brengen. Ik merk dan ook dat ik het gewoon vervelend vind en er een naar gevoel van krijg als ik die count down topics zie! Wat een plezier had ik in de eerste en laatste maanden van het jaar!! Nu nog zoekende om hier mee om te gaan…….

💯 (de fatbike geeft wel mooi aan hoe innovatief en stug dit landje is als je iets verbied) ;)

Twintig jaar geleden toen we nog niet zo digitaal verbonden waren als vandaag de dag was er vanaf Oktober overal vuurwerk te krijgen.
Te denken aan mega vlinders, nitraten en Zink pijlen. Met iets meer moeite had je een 3/4 inch shell...
Dat ging vaak van mond op mond of je werd als hang jongeren groepje gewoon aangesproken door iemand die verkocht. (mij letterlijk gebeurt)

Nu heb je Telegram, Snapchat, WhatsApp, etc, etc.

Dat is ook wat ik denk/weet dat er zal gaan gebeuren: er gaat alleen nog maar geknald worden in plaats van sier...

Net als vroeger terug naar kerstbomen rauzen, fikkie stoken met alles wat maar brandde en onderweg strooien met nitraten.
Er zal ook vele malen meer alcohol genuttigd gaan worden...

En daar zit ook direct een keerzijde aan want er zullen (veel) meer autobranden zijn, vernielingen zoals prullenbakken en als al het brandbare op is gaat de schutting van de straat verderop er ook aan, want er is verder geen mooi vuurwerk meer om van te genieten.

Siervuurwerk zorgde juist voor MINDER ellende, maar daar komen onze bewindslieden nog wel achter.
Van 1 kant hoop ik vurig dat het misgaat komend oud en nieuw...zoiets als een 2e Parijs maar dan in de grote steden in nederland...aangezien dat deze steden als het hardst hebben geroepen om een verbod.

Van 1 kant hoop ik vurig dat het misgaat komend oud en nieuw...zoiets als een 2e Parijs maar dan in de grote steden in nederland...aangezien dat deze steden als het hardst hebben geroepen om een verbod.
In de grote steden gaat het altijd mis, zeker in bepaalde wijken. De ongeregeldheden tijdens het afgelopen WK-voetbal lieten dat ook weer goed zien. En idd, de burgemeesters van die steden zijn de grootste aanjagers naar het verbod geweest.

Laat het daar maar flink uit de klauwen lopen. Kijken met welke argumenten ze dan gaan komen.

Het vuurwerkverbod is kut, maar tegelijkertijd met de reden waarom deze ingevoerd is ook totaal nutteloos. Ook dit jaar gaat er weer iemand met zijn hoofd boven een buis hangen of klapt er een cobra in een hand. De jeugd die toch wil rellen gaat dat doen! Dat heeft niets met vuurwerk te maken en laat zich niet stoppen.

Ik zie veel posts over dat het keihard uit de hand moet lopen. Daar ben ik geen voorstander van. Ook een soort tegengeluid of protestactie laat ik langs me heen gaan. De echte F2 liefhebber kiest voor de kunst van vuur is wars van de nare ellende er omheen.

Op 1 januari staan de koppen in de krant over doden, schade, rellen en ziekenhuisbezoeken. Als je als politiek wil geloven dat dit er niet meer is, had je beter naar Caroline moeten luisteren. Ik hoop dat ze gelijk krijgt!

Ik wens iedereen een mooi seizoen!

Ook een mooi seizoen toegewenst. Lijkt de lokale politiek wel, eerst dingen eisen en doordrukken, en daarna pas denken (denken kunnen ze niet meer) van hoe moeten wij dat voor elkaar krijgen. Gaat echt aan alle kanten mis.
Voor mij is het O/N-gevoel wel klaar, echt het wordt met de week erger in NL en in de rest van europa.

Back
Bovenaan