Het weer op 31 december en 1 januari.

maxwindkm.png

Zieke wind.

Doorstaand dik 7ms tegen 8ms waar vrijwel alle modellen nu rond 6ms hadden berekend. Gfs lijkt er niet heel ver vanaf te zitten met hun negatievere prognose, maar dan gaat het rond en vlak na twaalven ook tegenvallen ipv meevallen

Mensen, volgens mij is er al duuzend keer gezegd dat de wind inderdaad wat aantrekt vandaag, maar richting de stookperiode weer (wat) wegvalt. Later vanavond en vannacht gaat het dan weer harder waaien. Geen paniek!

Mensen, volgens mij is er al duuzend keer gezegd dat de wind inderdaad wat aantrekt vandaag, maar richting de stookperiode weer (wat) wegvalt. Later vanavond en vannacht gaat het dan weer harder waaien. Geen paniek!
Ja?

GFS nu 15u
gfsnl_slpwind_2025123106-009.png

00u
gfsnl_slpwind_2025123106-018.png

Harmonie nu 15u (die dus halve tot hele bft te laag zit)
harmonienl_slpwind_2025123109-006.png

00u
harmonienl_slpwind_2025123109-015.png

Zoek de verschillen.

Ik zie om 00u minstens zelfde, zo niet slechtere windcondities als nu. 18u ziet er idd iets beter uit, halve bft maar dan is het geen jaarwisseling hè

Ben je nu boos?
Ja, eigenlijk wel. Niet op pyroklokker natuurlijk, op het weer. Teleurgesteld vooral, want dit trauma sleept al sinds de killerfog van 2019 en we hebben hier sindsdien geen geluk meer gehad, en dan laatste jaar nóg niet terwijl ik voor een kapitaal aan prachtspul heb staan dat weer gaat verwaaien of gedeeltelijk weeer naar zolder moet. Daar word ik verdrietig/boos van, ja.

Ja, eigenlijk wel. Niet op pyroklokker natuurlijk, op het weer. Teleurgesteld vooral, want dit trauma sleept al sinds de killerfog van 2019 en we hebben hier sindsdien geen geluk meer gehad, en dan laatste jaar nóg niet terwijl ik voor een kapitaal aan prachtspul heb dat weer gaat verwaaien. Daar word ik verdrietig/boos van, ja.
Ik snap het, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik énorm geniet van vuurwerk en ik een beetje meer wind (vorig jaar was echt veel wind) echt geen probleem vind.

Zelfs daar joh? Hier zit er nog een dik bft bij op! Zou tussen 19u en 23u stukje rustiger moeten worden... Vanaf tegen 00u komt windveld vooral w/nw kust weer akelig dichtbij. Wordt tikje minder vanaf eind middag/18u maar nie veel, windstoten blijven gelijk. Gewoon weer kut.

Ik haat het intens om al 7 jaar op rij, en vele jaren daarvoor, stress te hebben om het weer en niet onbekommerd te kunnen stoken. Blij dat het na volgend jaar (want er blijft zo weer over...) een eind komt aan de stress, is nie leuke stress, hoeft om mij echnie deel van de leuke pyrostress te zijn, gewoonweg spelbreker. Ik heb Lang m'n best gedaan positief te blijven maar Fuck deze shit. Het is 't 'm gewoon niet waard zo. Kan nog geen meterfonteintje op de stoep zetten joh
Ik voel je frustratie man :sad:

Ja?

GFS nu 15u
gfsnl_slpwind_2025123106-009.png

00u
gfsnl_slpwind_2025123106-018.png

Harmonie nu 15u (die dus halve tot hele bft te laag zit)
harmonienl_slpwind_2025123109-006.png

00u
harmonienl_slpwind_2025123109-015.png

Zoek de verschillen.

Ik zie om 00u minstens zelfde, zo niet slechtere windcondities als nu. 18u ziet er idd iets beter uit, halve bft maar dan is het geen jaarwisseling hè

Die kaarten is 16 uur Nederlandse tijd

Vorig jaar door de wind toch alles weggestookt, ik doe aldoor vrolijk alsof het wel meeviel maar het was natuurlijk absoluut niet optimaal. Tsunami of Gold was leuk nastaren maar je wilt er ín staan natuurlijk. Dik kans dat al het Riakeo goud binnenblijft deze keer, fuck mooi weer spelen als het dat niet is. Song Dynasty en Peking Opera 100 gaan nog wel goed vallen. Verder rambakken, dat gaat nog prima genieten worden.

Vorig jaar door de wind toch alles weggestookt, ik doe aldoor vrolijk alsof het wel meeviel maar het was natuurlijk absoluut niet optimaal. Tsunami of Gold was leuk nastaren maar je wilt er ín staan natuurlijk. Dik kans dat al het Riakeo goud binnenblijft deze keer, fuck mooi weer spelen als het dat niet is. Song Dynasty en Peking Opera 100 gaan nog wel goed vallen. Verder rambakken, dat gaat nog prima genieten worden.
Laat ik voorop stellen dat ik je volledig begrijp, echter merkte ik op een gegeven moment dat m’n frustratie de overhand nam en ik mezelf de hele dag ontnam. Ik vond dat zonde. Tegenwoordig geniet ik gewoon van alles. Vuurwerk, gezelligheid er omheen. Dan maar iets verwaaide effecten, liever genieten dan mezelf enorm chagrijnig maken.

maxwindkm.png

Zieke wind.

Doorstaand dik 7ms tegen 8ms waar vrijwel alle modellen nu rond 6ms hadden berekend. Gfs lijkt er niet heel ver vanaf te zitten met hun negatievere prognose, maar dan gaat het rond en vlak na twaalven ook tegenvallen ipv meevallen
zit precies in die 46 in het westen...

Laat ik voorop stellen dat ik je volledig begrijp, echter merkte ik op een gegeven moment dat m’n frustratie de overhand nam en ik mezelf de hele dag ontnam. Ik vond dat zonde. Tegenwoordig geniet ik gewoon van alles. Vuurwerk, gezelligheid er omheen. Dan maar iets verwaaide effecten, liever genieten dan mezelf enorm chagrijnig maken.
Goede mentaliteit. Ga ik me maar aan houden. Ik wil toch het meeste maken van de laatste keer legaal afsteken.

Back
Bovenaan