Nederlands Vuurwerkmuseum

Hi, ik kan je uit betrouwbare bron vertellen dat ze zeker nog actief bezig zijn met vuurwerk.

Ik wil eigenlijk niet zo vroeg in het jaar al lopen rondvragen en zo, maar ik ben wel benieuwd of er weer eens zo'n VuurWerkMuseum meet plaats gaat vinden, met allerlei oud vuurwerk, tentoongesteld voor liefhebbers?

Zo hier zou ik ook voor in zijn. Laatste keer was bij lesli,maar dat is ookal weer een tal jaar terug.
Gewoon een leuke meeting met de oude garde! Was altijd zo leuk en gezellig.

Zo hier zou ik ook voor in zijn. Laatste keer was bij lesli,maar dat is ookal weer een tal jaar terug.
Gewoon een leuke meeting met de oude garde! Was altijd zo leuk en gezellig.
Ja inderdaad Lesli.

Lijkt mij ook leuk een nieuwe meeting, count me in.

Met veel plezier bekijk ik en velen met mij de Vuurwerkmuseum dvd's elk jaar weer. Het hoort echt bij de voorpret. Jullie hebben als geen ander de sfeer van het ophalen, jullie liefde voor kwalitatief hoogwaardig vuurwerk, grijslont en het plezier onderling perfect op beeld weten vast te leggen. Echt prachtige items komen er voorbij.

Zoals het er nu naar uitziet kunnen we voor de laatste keer legaal inkopen en legaal afsteken in NL. Zou het niet fantastisch zijn als het museum dit jaar weer wat beelden maakt van het afhalen en het afsteken met o&n? En dan niet als titel: we moeten een mat. Maar iets van: de Museum mannen knallen nog één keer of iets dergelijks. Ik denk dat veel liefhebbers met plezier dit soort beelden zouden bekijken.

Hoe staan jullie hierin?
@roelwijngaarden
@ufo
@Cameo

Met veel plezier bekijk ik en velen met mij de Vuurwerkmuseum dvd's elk jaar weer. Het hoort echt bij de voorpret. Jullie hebben als geen ander de sfeer van het ophalen, jullie liefde voor kwalitatief hoogwaardig vuurwerk, grijslont en het plezier onderling perfect op beeld weten vast te leggen. Echt prachtige items komen er voorbij.

Zoals het er nu naar uitziet kunnen we voor de laatste keer legaal inkopen en legaal afsteken in NL. Zou het niet fantastisch zijn als het museum dit jaar weer wat beelden maakt van het afhalen en het afsteken met o&n? En dan niet als titel: we moeten een mat. Maar iets van: de Museum mannen knallen nog één keer of iets dergelijks. Ik denk dat veel liefhebbers met plezier dit soort beelden zouden bekijken.

Hoe staan jullie hierin?
@roelwijngaarden[/

[/QUOTE]
De vraag is doorgegeven en we gaan erover nadenken. Omdat de regelgeving in de laatste jaren nogal veranderd is kan je alleen nog met cat1 overdag stoken en dat kan en zal de uitwerking op de dvd, mocht die er komen, zeker beïnvloeden.

Tsja, wat pyrofan#1 vraagt horen we vaker, en eigenlijk is het antwoord ook het zelfde. Op dit moment is er niet een behoefte om daar invulling aan te geven, dwz bij een aantal museum dude's. Er wordt nog steeds gefilmt tussen zes en twee alleen blijft dat nu prive. Er zijn een x tal zaken die meespelen:
- Overdag sessies zoals UFO al aangeeft zijn niet meer zo interressant; toen hadden we zeg maar de complete matten en rollen collectie van Original en 1001 andere artikelen die we de revue lieten passeren. Dat is allemaal een stuk rustiger (cat1) geworden.
- De sfeer rond vuurwerk is grimmiger geworden en dan met name bij handhavende partijen; daar worden een aantal museum dude's toch wat terug houdender door. Zelfbouw rollen, shell's, sowiezo BE vuurwerk en een paar Xplods (kent iemand die nog?); alles stond op video; toen 'mwwa, moet kunnen', nu denken we daar anders over.
- De geestelijk vader van de DVD's is Nick (Cameo), en die heeft op dit moment andere prioriteiten. Maar, wat niet is kan natuurlijk komen.
- Youtubers hebben min of meer de rol van de 'DVD' (jaren 90 medium) overgenomen, het is gemoderniseert zeg maar. Of het aangeboden materiaal ook leuker is is een 2e natuurlijk. (Zo moet ik - en niemand eigenlijk :d - er niet aan denken om 90% van de video m'n eigen hoofd in beeld te hebben..

Dus alles bij elkaar genomen: op dit moemnt geen animo maar dat kan veranderen.
Grtz, roel.

Ik wil eigenlijk niet zo vroeg in het jaar al lopen rondvragen en zo, maar ik ben wel benieuwd of er weer eens zo'n VuurWerkMuseum meet plaats gaat vinden, met allerlei oud vuurwerk, tentoongesteld voor liefhebbers?

Nog steeds een actuele wens. Zelf niet geweest bij de meeting die bij Lesli werd gehouden, maar wel foto's en beelden gezien.
Dat was smullen (de artikelen dan :D).

Fijne jaarwisseling heren! Dat het nieuwe jaar jullie goed gezind mag zijn. Hopelijk gaat ook alles goed met Cameo. Ik genoot altijd wel van zijn posts over zijn videospul + computer en alles wat erbij kwam kijken om VWM DVD's te produceren.

Back
Bovenaan