Het weer op 31 december en 1 januari.

Gelukkig zit de OPER ver boven het gemiddeld van de nieuwe GFS run. Grote spreiding en klein clustertje leden met weinig wind (windkracht 1-2) (meetpunt De bilt)

Spannend weer hoor. Best weer een verschil tussen GFS en ECMWF. GFS geeft windkracht 4 uit het noorden en sneeuwbuien. ECMWF Windkracht 2 uit het westen en droog.. Gezien de hogere kans vuurwerkmist bij windkracht 2 ga ik dan toch liever voor de windkracht 4 en neem ik de sneeuwbuien en gevoelstemperatuur op de koop toe. Ergens in het midden van die 2 modellen mag natuurlijk ook 😆

De Nederlandse grensplaats 's-Heerenberg mag ook meegenomen worden ;) aanstaande maandag wordt het weer een file richting Emmerik vanaf de snelweg, blijft een mooi gezicht al die gele platen richting Duitsland
Haha wat heerlijk, flink aantal freaks hier in de Achterhoek! Gezien de chaos sla ik Duitsland meestal over, maar volgend jaar hebben we waarschijnlijk geen andere optie meer. Dan is het ergens toch wel lekker dat we zo dichtbij zitten he.. 😝

VOnd het vorig jaar nogal meevallen hoor. Maar grote verschillen of je nu in Oostkapelle (vlakbij zee) of Middelburg zat. Ik zat toen in Middelburg en erg slecht was het niet. Jaar ervoor motregen en veel wind. Jaar daarvoor de meeste wind. Maar we zaten die keren niet in Middelburg. Waar zat jij?
Eiland tholen

Voorspelling ChatGPT

Weersverwachting oud en nieuw – per regio (31 december, avond en nacht)

Noord
In het noorden wordt het zacht en vochtig. De temperatuur ligt rond de 4 tot 6 graden. Het is grijs en bewolkt en meestal droog, al kan af en toe wat lichte regen of motregen voorkomen.
De wind is zwak tot matig (meestal 2–3 Bft, aan zee soms 4 Bft). Door de combinatie van vochtige lucht en beperkte wind kan rook niet goed wegtrekken. Mist is geen zekerheid, maar lokaal mogelijk.

West
In het westen is de invloed van zee het grootst. Het is hier vaak iets zachter, rond de 5 tot 7 graden. Veel bewolking en een vochtig weerbeeld.
De wind is hier iets sterker dan landinwaarts, meestal 3 tot 4 Bft, lokaal aan de kust iets meer. Daardoor is de kans op mist kleiner, maar rook kan in stedelijke gebieden toch tijdelijk blijven hangen. Neerslagkans is klein, vooral motregen.

Oost
Het oosten is iets gevoeliger voor afkoeling, maar ook hier blijft het waarschijnlijk boven nul. Temperaturen rond de 3 tot 5 graden.
De wind is zwak (1–2 Bft), vooral in de avond en nacht. Hierdoor is de kans het grootst dat rook lang blijft hangen. Bij weinig wind en vochtige lucht kan nevel of lichte mist ontstaan, vooral later in de nacht.

Zuid
In het zuiden is het zacht, met temperaturen rond de 5 tot 7 graden. Veel bewolking en meestal droog.
De wind is zwak tot matig (2–3 Bft). Mist is hier minder waarschijnlijk, maar ook hier kan rook tijdelijk blijven hangen, vooral bij rustige momenten.

Samenvatting voor heel Nederland
Oud en nieuw verloopt waarschijnlijk zacht, rustig en somber. Geen winterweer en geen storm, maar door vochtige lucht en weinig wind zijn de omstandigheden voor vuurwerk eerder matig dan goed, vooral in het oosten en noorden.

• Like
Waarderingen: BENZ
het weer met de kerst is echt geweldig en dat tot de 30e, daarna zie ik dat de kou is weg getrokken en de kans op neerslag de 31e en de 1e behoorlijk groot is ( voor Zoetermeer ) . Het is als of de duivel er mee speelt zeg pfffff

het weer met de kerst is echt geweldig en dat tot de 30e, daarna zie ik dat de kou is weg getrokken en de kans op neerslag de 31e en de 1e behoorlijk groot is ( voor Zoetermeer ) . Het is als of de duivel er mee speelt zeg pfffff
Er staat met de kerstdagen best veel wind hoor, ik vind het niet geweldig dan.
Dat druppeltje dat bij de meeste laarten staat is echt heel weinig, vaak nog geen mm per 6 uur....

Back
Bovenaan