Vroegâh, toen...

Vroeger...

Toen je vanaf half november dagelijks bij de plaatselijke winkels ging kijken of er al foldertjes waren

Toen je eigen filmpjes op een videoband zo'n beetje het enige beeldmateriaal door het jaar heen was, in de tijd voordat internet, youtube e.d. kwam.

Toen je savonds de hond ging uitlaten en dan een tijd bleef hangen bij die ene winkel. Want die had een tv voor zijn winkelraam staan met productfilmpjes (wegens punt hierboven)

Toen je als klein ventje ladycrackers uit elkaar ging peuteren en ze 1 voor 1 ging afsteken

Toen je 3 (of 4 dagen) de hele dag buiten was

Toen je in december altijd de jaarlijkse cijfersdip op school had

Toen er in huis nog oubollige kerstversiering hing, zoals in home alone 1. Bijv papieren kerstklokken

Toen het nog een eeuwigheid duurde, voordat je richting oud en nieuw ging

Toen het gevoel overweldigend was, als het dan eindelijk zo ver was (denk aan mister bean die wakker wordt op 1e kerstdag)

Toen je stipt 1 minuut nadat de eerste winkels open waren, je de eerste babyfluitpijltjes en rotjes al hoorde. Dit geluid hield dan tot oud en nieuw aan.

Toen niemand zich nog aan bovengenoemde stoorde.

Toen er nog veel meer dingen waren waar je met weemoed aan terug denkt, omdat dit allemaal verleden tijd is.

Nu...

Je ondanks alle mooie producten die we nu hebben qua cakes, de 500 grammen, de compounds. En de overvloed aan onlinefimpjes, fora, vuurwerkwebsites etc...... je stiekem nog wel eens terug verlangt naar die tijd van toen

Laatst bewerkt:
Vroeger...

Toen je vanaf half november dagelijks bij de plaatselijke winkels ging kijken of er al foldertjes waren

Toen je eigen filmpjes op een videoband zo'n beetje het enige beeldmateriaal door het jaar heen was, in de tijd voordat internet, youtube e.d. kwam.

Toen je savonds de hond ging uitlaten en dan een tijd bleef hangen bij die ene winkel. Want die had een tv voor zijn winkelraam staan met productfilmpjes (wegens punt hierboven)

Toen je als klein ventje ladycrackers uit elkaar ging peuteren en ze 1 voor 1 ging afsteken

Toen je 3 (of 4 dagen) de hele dag buiten was

Toen je in december altijd de jaarlijkse cijfersdip op school had

Toen er in huis nog oubollige kerstversiering hing, zoals in home alone 1. Bijv papieren kerstklokken

Toen het nog een eeuwigheid duurde, voordat je richting oud en nieuw ging

Toen het gevoel overweldigend was, als het dan eindelijk zo ver was

Toen je stipt 1 minuut nadat de eerste winkels open waren, je de eerste babyfluitpijltjes en rotjes al hoorde. Dit geluid hield dan tot oud en nieuw aan.

Toen niemand zich nog aan bovengenoemde stoorde.

Toen er nog veel meer dingen waren waar je met weemoed aan terug denkt, omdat dit allemaal verleden tijd is.

Nu...

Je ondanks alle mooie producten die we nu hebben qua cakes, de 500 grammen, de compounds. En de overvloed aan onlinefimpjes, fora, vuurwerkwebsites etc...... je stiekem nog wel eens terug verlangt naar die tijd van toen
Haha, heel veel dingen heel herkenbaar!

Vroegâh: Toen je nog geen drempels had, alleen kuilen.
Vroegâh: Toen ik 16 was, voor het eerst zelf op de brommer, richting de plaatselijke vuurwerkwinkel mocht gaan.
Vroegâh: Toen je nog illegaal een doos strijkers en/of meterpakket kocht op school.
Vroegâh: Toen je vader al begin december met een meterpakket thuis kwam via zijn werk, waar je de hele maand december niet van af kon blijven.
Vroegâh: Toen je 500x de vuurwerkfolder van de plaatselijke vuurwerkwinkel door nam, en veel type-ex nodig had voor de uiteindelijke bestelling.
Vroegâh: Toen je op ouderjaarsdag stiekem de parachutejes uit het meterpakket al af stak, om ze daarna weer mee terug te nemen naar binnen.
Vroegâh: Toen je als kleine jongen opeens in de zomer, in Baarle-Nassau terecht kwam bij speelgoedwinkel, de Speelboom. En er een vuurwerk afdeling is achterin de winkel met zoveel mooie spulletjes.
Vroegâh: Toen je met je vrienden voor het eerst zelf illegaal vuurwerk ging kopen in Baarle-Nassau.
Vroegâh: Toen ik mijn eerste honderdduizend klapper via via had gescoord en mijn ouders die niet in huis wouden hebben liggen.
Vroegâh: Toen ik eindelijk de freakactie's had ontdekt hier op vuurwerkcrew.
Vroegâh: Toen ik tussen het stoken op oudejaarsavond even moest opwarmen bij de kachel bij een temperatuur van -20 graden Celsius. Dat was de jaarwisseling van 1996/1997, toen hadden we de laatste elfstedentocht.
Vroegâh: Toen niemand nog gehoord had van een vuurwerk vrije zone, laat staan vuurwerkverbod.
Vroegâh: Toen er nog een winkel was, Halfords genaamd. Een winkel die auto en fietsonderdelen verkocht, maar in de maand december in het teken van vuurwerk stond.
Vroegâh: Toen ik voor het eerst zelf vuurwerk mocht afsteken op oudejaarsavond, en daarna mijn tasje vol rotjes, babypijlen, jumping jacks, zevenklappers, wondertollen en fonteinen in de fik vloog.
Vroegâh: Toen we bij ons in het dorp na de jaarwisseling, nog een kerstboom verbranding hadden, en je de gevonden rotjes met heel klein lontje in het vuur gooide.
Vroegâh: Toen de politie kwam vragen, na het afsteken van de doorgelonte cakebox Cruel traction, of ik wilde stoppen met stoken na klachten uit de buurt.
Vroegâh: Toen je een Chain thunder 500 van Bonbridge aan de lantaarnpaal had vastgeplakt, en de jaarwisseling daarna nog steeds zwarte plekken op diezelfde lantaarnpaal zag.
Vroegâh: Toen iedereen uit de omliggende straten opeens in de straat stond, toen ik 3 watervallen van Loots vuurwerk aan elkaar had geknoopt en opgehangen had tussen 2 lantaarnpalen.
Vroegâh: Toen er aan mij gevraagd werd, of er gebruik gemaakt mog worden van van mijn pvc pijp voor een lawinepijl.
Vroegâh: Toen mijn broer en ik allebei een honderdduizend klapper hadden, en de rook richting de overburen trok, waardoor ze niets meer van het vuurwerk konden zien.
Vroegâh: Ja was het nog maar Vroegâh..... Toen was alles beter! En ik ben heel blij dat ik heb het meegemaakt. Tegenwoordig is het allemaal anti vuurwerk....

Was van de week bij Zena de bunker en ik betrapte mezelf op iets wat ik vroeger ook deed.

Vroeger keek ik naar meerderheden zo goedkoop mogelijk en wou de producten hebben die ik echt wou. Dus het krantje van de vuurwerkboer kraste ik veel, wil dit, nee toch maar dit. Bij Zena de bunker was het oldschool krassen zoals ik dat met folders vroeger ook deed. Wat ik als kind deed doe ik blijkbaar nog steeds.

Back
Bovenaan