Vroegâh, toen...

Vroegah toen mensen keihard riepen dat ze een ruggengraat hadden,maar dat die na wat aanbiedingen ergens ,ineens geheel verdwenen was :p

Laatst bewerkt:
Vroegah, toen je pas wist wat er verkrijgbaar was als de folder op de mat lag in december. Hierna die folder wekenlang doorspitten om te kijken wat je kon halen met het beschikbare budget van net niks. Geen filmpjes, geen meningen van producten op een forum en geen ideal betalingen. De aanvinklijst op de achterkant was op sommige plekken vaal van het gummen en weer opnieuw invullen. Je kocht een product puur op basis van de uitstraling. Onze vuurwerkdealer uit het dorp had alleen GBV. Kan me nog wel aantal voor die tijd hele dure cakes herinneren, 1500CC een mooie 19sh cake met een Harley davidson erop, de champion, quattro fonteinen. Poah wat een tijden. Later kwam hier ook proline bij een dorp verder en de welkoop kwam met lesli, nog een dorp verder kwam vuurwerktotaal. Die hadden destijds zulk mooi vuurwerk dat we bij die winkel zijn blijven hangen tot zo'n 6/7 jaar geleden. Al hun toppers wel geschoten, waaronder; extreme salute ass., massive, capitol, double goldbox, etc. En nu, nu is de markt heel anders. Ik geniet er nu het hele jaar van en je schiet tov toendertijd hele vuurwerkshows tegelijk. Compound na compound, terwijl je vroeger blij was met een paar dikke cakes. Zo is het wel veel luxer en uitgebreider geworden, maar om nu te zeggen beter..? Vroegah!? Toen was geluk nog heel gewoon!!!

Vroegâh, toen je met je maatjes vanaf klokslag 10:00 uur en Nike-knapzakje klaarstond om de hele buurt onveilig te maken met rotjes, vlinders, nitraten, grondbloemen en ladingen levensgevaarlijke babypijl fluit en knetter. Om pas uren later thuis even komen aan te vullen, snel eten en weer weg tot het avondeten. Dat heeft de overheid per 2014 helaas al verpest. Daarna bleef de wel vlam voluit branden, maar dan sierlijker en kunstzinniger. De overdagsfeer was echter definitief verdwenen in de toenmalige zin, nu hoor je enkel nog behoorlijke beukers zo nu en dan.

• Like
Waarderingen: GMP
Vroeger, toen je gewoon de hele dag (ook voor 10 uur) ophalen 31 december vuurwerk mocht afsteken.

Vroeger, toen ik samen met mijn vader vuurwerk op ging halen als klein mannetje.

Vroeger, toen je bij thuiskomst ging uitstallen op tafel en er eindeloos naar kon blijven kijken.

Vroeger, toen je de kleine knalmatjes uit elkaar ging halen zodat je heel veel muggenscheetjes had. Daarmee begon je de dagen voor oud en nieuw al met afsteken.

Vroeger, toen er meer dan 40 aansteeklonten door heen gingen met het afsteken van al dat kleine vuurwerk.

Vroeger, toen iedereen genoot van het vuurwerk om 0:00 uur en iedereen in de straat wat afstak.

Vroeger, toen Romeinse kaarsen, astronauten en baby pijltjes normaal waren.

Vroeger, toen ik op de middelbare school zat belde ik of één van mijn kameraden vanaf 1 december vanaf school naar vuurwerk Busscher of de bestellijsten er al waren.

Vroeger, toen het ophalen en weer terugbrengen van een bestellijst een uitje was.

Vroeger, toen was azijn zeldzaam. Vroeger was men niet verbitterd. Vroeger dacht ik altijd als mensen zeiden "Vroeger was alles beter" dat ze niet mee konden gaan in de maatschappij en samenleving. Blijkbaar kan ik volgens mijn eigen idee niet meer mee...

Genieten ga ik dit jaar! En waar en hoe ik het volgende jaar ga vieren weet ik nog niet. In elk geval niet in het land van de misgunners en azijnpissers...

Pyro for life!

Vroeger toen je nog met strontspetters op je rug thuis kwam omdat je toch net niet snel genoeg weg was bij die hondedrol waar je een Astronaut had gestoken.

Back
Bovenaan