VVD is om: Kamermeerderheid gloort voor algeheel vuurwerkverbod

ALS ALS ALS... laat ze nou maar eerst de officiële stemming doen in de tweedekamer.. tenenkrommend wat een verspreiding van desinformatie in de media.. en wat vinden ze het belangrijk zeg dat vuurwerkverbod.

Je zou bijna denken dat ze geen belangrijkere onderwerpen hebben.

Mijn verwachting:
Naast de VVD stemt NSC donderdag avond ook voor een verbod, wel ook met "harde" voorwaarden. (Dat lees en hoor je nu overal al wel een beetje)
Denk dat het CDA en daarna de VVD een beetje het eerste en tweede schaapje is geweest dat over de dam is gegaan. Het is eenvoudiger om dat soort partijen dan te volgen en daarachter te schuilen.
Deze 3 voorwaarden moeten wel eerst worden bewezen, als je de reactie van de VVD leest.
De VVD wil dat de kamer de voorwaarden kan toetsen alvorens het instemt met een verbod.
Mijn inziens is een beoordeling op die effectieve handhaving pas zichtbaar over een paar jaarwisselingen. Een plan is leuk maar is deze ook praktisch uitvoerbaar? Hoe kan een een agent op het moment supreme iemand pakken die iets aansteekt? Agent heeft er concreet pak m beet 5 seconden voor. Aansteker bij lontje, dat moment. Onmogelijk lijkt me.
Daarnaast vraag ik me af of Nederland Brussel niet over zich heen krijgt bij zo'n verbod. Als een Europeaan in Nederland vuurwerk wil kopen, en dit is verboden, in hoeverre is de vrije handel in eu landen dan nog intakt?

Daarna moet de overheid ook eerst nog in overleg met de branche i.v.m. het financiële plaatje. Op de achtergrond moet dat plan van verenigingen ook nog helemaal worden uitgewerkt.
Dat zal een tijdje duren en die wet moet daarna nog worden getoetst op haalbaarheid als ik me niet vergis. De kans lijkt me dan redelijk groot dat er vraagtekens bij de handhaafbaarheid worden geplaatst.

GL/PvdD zal donderdag en daarna de druk fors opvoeren dat die door de VVD gestelde voorwaarden wat worden ingeperkt of verlicht, zodat er sneller aan kan worden voldaan.
"Alles in het belang van de hulpverleners" - maar dat is een bullshit zin, want de meeste handhavers en brandweermensen op straat vinden siervuurwerk mooi en vinden een verbod daarop betutteling.

Als de VVD de rug recht houdt, kan het nog wel een poosje duren zou je denken. De insteek van hun is zo op het oog ook wel vrij duidelijk: als ze per definitie voorstander waren van een snelle invoering had er zeker iets in die context gestaan in het persbericht. Maar er word enkel gesuggereerd dat pas bij het voldoen aan de voorwaarden zij in gaan stemmen en dat alles nog even moet blijken - en dat nog niet bekend is bij welke jaarwisseling dat gaat zijn..

Tenslotte wil ik ook nog wel iets zeggen over de kritiek die sommige hebben op de vuurwerkbranche. Die is niet terecht. Achter de schermen word er hard gewerkt door iedereen om voor alles te strijden wat er te strijden valt. Stel je zelf eens voor dat bijvoorbeeld de gemeente voornemens is om jouw wijk op te kopen om er appartementen neer te zetten. Je krijgt dus te maken met een vorm van uitkoop. Het eerste en enige wat jij doet, is zorg dragen dat jij er zelf het beste uit komt met zo veel mogelijk centjes. Dat is een volkomen logische insteek. Áls de overheid dit besluit, dan moet je als branche klaar staan met dat "tegenbod" en dat doen ze goed. Je bent als branche niets, willen ze van je af dan word je aan de kant gedrukt.
nobel laatste alineaatje hoor, maar je moet ook eerlijk zijn, jaren wilde jullie vanuit katan geen onderdeel zijn van de branche en bleven maar manieren zoeken om handel dat verboden werd, of een afspraak over was om niet te importeren, WEL in te voeren.. afgelopen jaar nog met de variant op de thunderkings. enz.
en nu janken dat we klagen.
laat ik het zo zeggen, bij dit verbod mag HELLO of KATAN, zichzelf trots in de spiegel aankijken. want nu kunnen jullie lekker verder met je showtjes.. en bedankt.

Die kwamen als een volledige verrassing... Deze vraaggesprekken worden uitgebreid voorbereid en doorgenomen. Hij had daarbij zijn inbreng kunnen uitbreiden. Ook aan tafel nog waar er ietwat on the fly gesproken wordt (beetje).
totale Bullshit wat je zegt. er worden handjes geschud, gevraagd wat je wil drinken en een producer neemt globaal door wat ze laten zien. meer voorbereiding is er niet. is op de dag zelf pas gevraagd hoorde ik, dus meer zat er niet in. dat de NPO duidelijk links is, weet iedereen, dat alle lastige vragen afgevuurd worden ook. en inbreng daar houden ze niet van. ik vond het van lef getuigen dat hij daar ging zitten.

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar dat klopt absoluut niet hoor. Staan op 80% van de standpunten lijnrecht tegenover elkaar. Dus daar zou ik mij niet zo druk over maken als ik jou was.

Daarnaast is ook dit nog allemaal Politiek-spel. Er is duidelijk een 1-2-3'tje tussen de Staatsecretaris-VVD-BPN gaande. Maar ik snap dat niet iedereen dat zomaar inziet en argwanend is...

Ik kijk uit naar het debat!
Komt er gewoon dit jaar al hoor!

Bijlagen

• IMG_2818.jpeg
    IMG_2818.jpeg
    556,5 KB · Weergaven: 14
Over het bewijzen wie het lontje aansteekt wil ik wel iets zeggen.
Er komen namelijk steeds meer camera's te hangen, is het niet door de overheid dan wel door mensen zelf bv met deurbellen.

Het controlesysteem wordt langzaam maar slim opgetuigd!!
dat in combinatie met de sleepwet(de overheid met dick schoof van de NCTV aan het roer trekt alle internetverkeer met het grootste gemak binne, en kijken elke min van de dag mee op je camera's als ze willen) zien ze alles.
Niet alleen deurbellen, sommige mensen hebben meer camera's dan een bank of gevangenis.
mag alleen op eigen terrein/ bezittingen gericht zijn. maar dat is niet zo.

Foto van 4 dagen geleden, @HVLV maar blijven zeggen voorzichtig positief te zijn 😂😂😂😂 je kan van mijlenver aan zien komen dat dit zou komen en het dit jaar in gaat!!

Bijlagen

• IMG_2819.png
    IMG_2819.png
    348,1 KB · Weergaven: 50
Komt er gewoon dit jaar al hoor!
Als de betreffende minister stelt 1.5 jaar nodig te hebben om het verbod voor te bereiden dan lijkt me dat meer leidend dan een 'informele consensus' gerapporteerd door (s)links.
Een wet als deze is niet 1-2-3 door beide kamers heen en op Europees niveau goedgekeurd.

in Almere wordt al 2 jaar de opzetjes gegeven tot een verbod, overal explosie meldingen, echt niet normaal hoeveel. Dat de stad nog overeind staat zeg.
Vooral de krant die er een push op had.
Vorig jaar tijdens een boottocht werd ik tegen gehouden in de gracht door een boot eigenaar: Hij had 112 gebeld omdat er om de hoek een koffer lag op de steiger en er wel een bom in kon zitten. IK vroeg hem of dit serieus het eerste was waar hij aan kon denken en welke films hij had gekeken. Maar de explosie verhalen doen degelijk hun werk. Propaganda gelukt.
In scholen in Flevoland bommeldingen en daardoor EOD honden die de kluisjes vd kinderen nagingen, ze werden gefouilleerd.
Weer breeduit in de kranten.

Ik (en anderen) zag dit al 20 jaar aankomen en heb gepoogd er wat aan te doen. HVLV ook.

En jij?
Heb hier zelf genoeg aan proberen te doen. Mailen, bellen en persoonlijke gesprekken hier in DH. Iedereen hier heeft iets geprobeerd op zijn manier. En jij?

Maar als je communiceert nog positief te zijn schept dat verwachtingen bij bepaalde mensen. En daar ging mijn punt over.

Heb hier zelf genoeg aan proberen te doen. Mailen, bellen en persoonlijke gesprekken hier in DH. Iedereen hier heeft iets geprobeerd op zijn manier. En jij?

Maar als je communiceert nog positief te zijn schept dat verwachtingen bij bepaalde mensen. En daar ging mijn punt over.
Volgens mij is er nog steeds geen debat geweest en is het dus nog steeds niet definitief...al seinen inmiddels wel op rood.
En als hun op dat moment redenen hadden postief te zijn is dat hun goed recht toch? Ik zie niet in waarom een partij die zich keihard inzet zo een reactie verdiend...

In dat geval, dank voor je bijdragen.

Ik ben zelf minstens 10 jaar nauw betrokken geweest bij vuurwerktraditie.nl, BCN en lokale initiatieven op persoonlijk conto.

En hoop houden mag, doen vele mensen in de meest verschrikkelijke situaties, ook erger dan een vuurwerkverbod. Zelfs tegen beter weten in.

Back
Bovenaan