VVD is om: Kamermeerderheid gloort voor algeheel vuurwerkverbod

Nou, Leo heeft de handdoek ook al in de ring geworpen. Legt geen moment tegenargumenten neer. Is alleen nog ff op het geld uit. Nu bij Nieuwsuur.
Is precies wat ik net dacht te gaan typen, zegt naar mijn idee wel heel veel over de branche ook, zou je zien dat als dit het laaste jaar wordt de prijzen ook nog effe worden opgekrikt voor de consument/liefhebbers, diep triest eerlijk gezegd

Die kwamen als een volledige verrassing... Deze vraaggesprekken worden uitgebreid voorbereid en doorgenomen. Hij had daarbij zijn inbreng kunnen uitbreiden. Ook aan tafel nog waar er ietwat on the fly gesproken wordt (beetje).
Lesli toch? En misschien is het idee erachter we noemen een heel hoog bedrag als schik reactie voor het kabinet, maar dan kan je nog steeds wel je branche, de traditie én je klanten vertegenwoordigden met wat tegengas en echte fijten

Laatst bewerkt:
Helpt het commentaar leveren (constant) op de branche, de personen daarbinnen en de activiteiten daar dan wel bij, lekker veilig achter een scherm en een toetsenbord?

Begrijp me goed, ik snap de emotie en de machteloosheid, maar cònstant commentaar leveren en alleen maar roepen dat ze geen goed werk leveren is ook wel een beetje onzinnig.

Ze zijn binnen de branche en BPN geen Alladins met een magisch lampje.

Helpt het commentaar leveren (constant) op de branche, de personen daarbinnen en de activiteiten daar dan wel bij, lekker veilig achter een scherm en een toetsenbord?

Begrijp me goed, ik snap de emotie en de machteloosheid, maar cònstant commentaar leveren en alleen maar roepen dat ze geen goed werk leveren is ook wel een beetje onzinnig.

Voor een branche die 895 miljoen euro schadevergoeding eist is het wellicht verstandig om ook nog even te investeren in een woordvoerder die wat beter beslagen ten ijs komt…
Dus als antwoord op jouw vraag. Helpt het? Ja, mits ze zouden luisteren naar het commentaar. Het is gratis feedback die al jaren hetzelfde is. Doe er dan wat mee.

Ach wat moet je hier nou op zeggen, de grote importeurs redden zich uiteindelijk wel gaan zich gewoon op het buitenland richten maar vergeet niet dat er heel veel mkb bedrijven zijn die er van moeten leven met daarbij personeel etc etc en die worden hier naar mijn idee na jaren lang zakendoen met ze wel aardig in de kou gezet

Hoezeer ik jullie reacties ook begrijp, en ik zelf dingen soms ook best anders zou doen; we wilden allemaal dat de branche zich uit zou spreken, en dat doen ze nu ook. En dat heeft gewerkt, want het staat bovenaan teletekst pagina 101 (ja, ik kijk nog steeds teletekst).

Hier wordt echt wel over nagedacht. De VVD heeft 3 voorwaarden opgeworpen waarvan 1 voor 1 kan worden aangetoond dat hier niet aan voldaan kan worden. Om te beginnen door aan te geven en te onderbouwen dat 150 miljoen geen 'eerlijke en nette' compensatie is. Dat daagt de VVD uit om hier stelling in te nemen en (als ze nog een ondernemerspartij zijn) de kant van de ondernemer te kiezen. En daarmee ook die van de liefhebber.

Zo geldt dat ook voor de voorwaarden voor strikte handhaving en een uitzondering voor verenigingen. Het zou me dan ook niet verbazen als je hier de komende dagen ook vanuit branche, winkeliers en/of liefhebbers statements over voorbij gaat zien komen.

Hoezeer ik jullie reacties ook begrijp, en ik zelf dingen soms ook best anders zou doen; we wilden allemaal dat de branche zich uit zou spreken, en dat doen ze nu ook. En dat heeft gewerkt, want het staat bovenaan teletekst pagina 101 (ja, ik kijk nog steeds teletekst).

Hier wordt echt wel over nagedacht. De VVD heeft 3 voorwaarden opgeworpen waarvan 1 voor 1 kan worden aangetoond dat hier niet aan voldaan kan worden. Om te beginnen door aan te geven en te onderbouwen dat 150 miljoen geen 'eerlijke en nette' compensatie is. Dat daagt de VVD uit om hier stelling in te nemen en (als ze nog een ondernemerspartij zijn) de kant van de ondernemer te kiezen. En daarmee ook die van de liefhebber.

Zo geldt dat ook voor de voorwaarden voor strikte handhaving en een uitzondering voor verenigingen. Het zou me dan ook niet verbazen als je hier de komende dagen ook vanuit branche, winkeliers en/of liefhebbers statements over voorbij gaat zien komen.

Wat gizmo75 al aangaf in de topic van de compensatie, dit kan best nog eens een proces van vele jaren worden, we gaan het zien.

Ga er eerlijk gezegd ook vanuit en hoop dat met de "harde" én naar mijn idee onmogelijk haalbare eisen van de vvd ze daarmee ook gewoon een escape voor zichzelf hebben gecreëerd om alsnog gewoon hun grootste deel van de kiezers uiteindelijk te kunnen tevreden stellen met daarbij het mkb, blijft politiek dus kan ook een ruilmiddel zijn waar ze straks van links weer iets voor terug willen 🤮

De grote en denk meest belangrijke vraag omtrent die 3 eisen is:
- Wil de VVD eerst resultaat op deze 3 punten alvorens de stem voor

- of stemt het voor in de "hoop" dat de punten uitgewerkt worden.

In de eerste situatie gaat het nog jaren duren voor een verbod er is. (Worden de eerstvolgende jaarwisselingen geëvalueerd)
Als je het persberichtje leest klinkt het alsof de politie zich nu moet bewijzen - laat maar zien dat je actief kan handhaven.
Ook is dat wel een beetje een win-win in deze schrijnende situatie. Win voor de VVD omdat ze toezeggen ook een verbod te steunen en daarmee de roep horen, en win voor de liefhebbers omdat er nog een paar jaar aan vastgeknoopt kan worden.

In het tweede scenario kan het snel voorbij zijn.

Ben heel benieuwd in welk kannetje de VVD gaat gieten.

De grote en denk meest belangrijke vraag omtrent die 3 eisen is:
- Wil de VVD eerst resultaat op deze 3 punten alvorens de stem voor

- of stemt het voor in de "hoop" dat de punten uitgewerkt worden.

In de eerste situatie gaat het nog jaren duren voor een verbod er is. (Worden de eerstvolgende jaarwisselingen geëvalueerd)
Als je het persberichtje leest klinkt het alsof de politie zich nu moet bewijzen - laat maar zien dat je actief kan handhaven.
Ook is dat wel een beetje een win-win in deze schrijnende situatie. Win voor de VVD omdat ze toezeggen ook een verbod te steunen en daarmee de roep horen, en win voor de liefhebbers omdat er nog een paar jaar aan vastgeknoopt kan worden.

In het tweede scenario kan het snel voorbij zijn.

Ben heel benieuwd in welk kannetje de VVD gaat gieten.
Om te beginnen mag de politie zich keihard bewijzen. VVD wil het uitgewerkt hebben hoe is de handhaving in elke gemeente(ook waar een gemeentelijk verbod gold) krijgen ze wel een flink takenpakket erbij, succes politie.

Eigenlijk bij nader inzien vind ik het wel slim van de VVD om 3 eisen te stellen voor ze overstag gaan. Zoals buurtverenigingen is al kansloos en de branche eist 895 miljoen euro i.p.v 150 miljoen. Ook willen ze de buurtverenigingen/ontheffingen vast in de wet dat er wat mogelijk is. Het is een lastig pakket aan het worden en voor winkeliers/liefhebbers een hoofdpijn.

In coronajaren moet ik wel zeggen hebben de boa's en politie flink uitgelachen met wat wil je doen dan grijns. Geen 1 bekeuring gehad want wie stak het aan?

Maar verder wel eens ik ben zeer benieuwd in welk kannetje de VVD gaat gieten.

Voor een branche die 895 miljoen euro schadevergoeding eist is het wellicht verstandig om ook nog even te investeren in een woordvoerder die wat beter beslagen ten ijs komt…
Dus als antwoord op jouw vraag. Helpt het? Ja, mits ze zouden luisteren naar het commentaar. Het is gratis feedback die al jaren hetzelfde is. Doe er dan wat mee.
Beter beslagen ten ijs. Hoe denk jij dat te kunnen vaststellen dan?

Volgens mij deed hij keurig het verhaal en onderbouwde het zonder emotie, wat goed is. De presentator liet zich wel wat van de gekleurde kant zien en duwde zowat persoonlijk het verbod erdoor.

Je kunt gaan moddervechten daar maar daar wint de branche helemaal niks mee op dit moment.

Ze mogen ook wel goodwill tonen naar de afnemers jarenlang dan echt enkel naar hun eigen portemonnee. Zo zit jij in je comments ook continu op enkel de stoel van de branche en het geld, en niet van de consument en het vuurwerk zelf laat staan de liefhebber. Ik snap de wel van alle partijen, men verdedigt de belang die het belangrijkste zijn voor diegenen, maar het is natuurlijk niet het hele plaatje en voor een nieuwjaarsgevoel door het jaar heen zou onderlinge meellevendheid alleen al een mooi broederlijk signaal zijn.

Ik lees van weinig freaks die de grote bedrijven en kleine ondernemers een gulle uitkoop níet gunnen. Ik lees en hoor geen geluiden uit de hogere lagen in de branche dat die te doen hebben met de liefhebbers of traditie, laat staan hen nog hun product gunnen. Zaken doen, zonder hart, niks meer. Dat is het gevormde beeld.

Back
Bovenaan