GroenLinks/PvdA en Partij voor de Dieren proberen opnieuw vuurwerk wettelijk te verbieden

De discussie is nog nooit op inhoud/feiten gevoerd, enkel op onderbuikgevoelens, oneliner roeptoeteren en stemmingmakerij. Waarom?

1) het is succesvol, veel mensen (ontvangers) vinden het moeilijk om zelf na te denken.

2) zouden ze de discussie wèl voeren op feiten/inhoud, gaan ze op alle fronten nat.
Dan moet men toegeven dat
- decennia aan overheidsbeleid (of het gebrek daaraan) gefaald heeft.
- het politie-apparaat volkomen disfunctioneel en incompetent is.
- het OM het niet heel veel beter doet.
- er feitelijk wetteloosheid geldt op oud en nieuw, maar ook tijdens andere evenementen.
- de maatschappij kansloos ontwricht is.

Moet ik doorgaan?
Dit is dan ook de enige reden waarom ik nog hoop heb. Kom maar door met die feitelijke discussie. Een vergrootglas op al die zogenaamde feiten.
Toon maar aan dat die cijfertjes kloppen.
Want veel van die cijfers worden weerlegd door mensen met kennis! @HVLV

Een landelijke stemming zou het naar mijn idee een stuk eerlijker maken.
Mij bekruipt het gevoel dat het over en uit is met de traditie.
Ik hoop dat m,n gevoel onjuist is.
Ik ben bang dat als mensen naar een stembureau moeten om op dit onderwerp te stemmen, de mensen voor een verbod eerder de moeite zullen nemen om te gaan dan de mensen tegen.

Mijn hoop is op de VVD gevestigd.

Als ik de BPN was zou ik zsm een commercial gaan maken waarin het volk wordt geïnformeerd over wat er thans precies is toegestaan, wat het werkelijke probleem is en waarom een verbod op siervuurwerk daarvoor geen oplossing is. De kennishiaat bij velen, inc media en politici werkt sterk in ons nadeel.

Lol, als het wetsvoorstel straks is aangenomen moet het ondertekend worden door de verantwoordelijke ministers. In dit geval komt er dus een VVD handtekening (J&V) en PVV (I&W) onder het verbod te staan.

Een landelijke stemming zou het naar mijn idee een stuk eerlijker maken.
Mij bekruipt het gevoel dat het over en uit is met de traditie.
Ik hoop dat m,n gevoel onjuist is.
Met een landelijke stemming tikken we hem ook af. Puur door de ontwetendheid en indoctrinatie van de Linkse Terroristen en media.

Kijk; Ik houd zelf totaal niet van Carnaval. Sterker nog ik haat het eerder dan dat ik er neutraal insta. Zon blije kutclown en zatte ballen om mij heen dagen me uit om te slaan.
Maarrrrr; Omdat ik het niets vind GUN ik de mensen int zuiden hun feestje en zou ik nooit tegen stemmen mocht er een stemming over komen want ja zeg nou zelf al die zatte ballen met drank op is Levensgevaarlijk en agressief gedrag blabla.

De vraag bij een poll mag daarom best zijn; GUNT u de liefhebbers 8 uren in het jaar Nederlands consumenten vuurwerk🙂

Laatst bewerkt:
Ik zie dit geregeld voorbij komen. Ik ga dan maar gewoon meer door het jaar heen stoken, naar het buitenland etc. Maar op een gegeven moment is de lol bij mij althans er echt wel van af en ebt dit ben ik bang langzaam weg. Ik zelf heb dan ook geen zin meer om constant om me heen te kijken en mij een halve crimineel te moeten voelen alvorens ik iets leuks wil afsteken.

In geval het verhaal over de switch bij Yesilgoz en VVD een proefballon is, om te kijken hoe zo iets valt, heeft het zeker zin om massaal te reageren.

[email protected]

Na Michon-Derkzen ook haar een mail gestuurd. Staat o.a. iets in over pogingen tot doodslag en rubberen kogels, over weg van de minste weerstand en over een aangetast rechtvaardigheidsgevoel.
Goedemiddag,

Hiermee bevestig ik u de ontvangst van onderstaande e-mail. Dank hiervoor.
Gezien de inhoud heb ik deze onder de aandacht gebracht van mijn fractiegenoot Ingrid Michon-Derkzen.

Hopende u hiermede van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,
Dilan Yeşilgöz-Zegerius

Ik snap de goede bedoelingen, maar vraag me sterk af hoe zinvol het mailen van individuele politici is. Ik zelf zou het denk ik vooral irritant vinden. Desalniettemin overweeg ik sterk Frans Weisglas te mailen komende week. Denk dat we in het anti kamp van de vvd meer kunnen bereiken.

Er wordt gezegd dat de hele politie dit wil, dit is feitelijk onjuist. Heb genoeg agenten gezien die gewoon ontzettend kunnen genieten van een prachtige compound!
Sterker nog als er een peiling zou komen met alle agenten in heel Nederland, dan durf ik er om te wedden dat ze niet voor een verbod zouden zijn. Dus grote meerderheid tegen een consumentenvuurwerk verbod!
Dit geldt voor bijna al die omhooggevallen figuren die zichzelf HEEL erg belangrijk vinden. Die praten allemaal ongevraagd voor hun beurt en het liefst namens mensen die helemaal niet gevraagd is. Vaak op beleids- of aansturingsniveau, zonder enige connectie met de mannen en vrouwen op de straat.

De pipo's van de politievakbond of woordvoerder van de KLPD hebben in hun ivoren torentjes bedacht wat de beste manier is om hun disfunctioneren te verhullen.
De voorzitter van VNG ontneemt gemeenten om zelf hun standpunt uit te dragen.
Burgemeesters vertegenwoordigen ongekozen vooral hun eigen mening. Hebben zelfs nog een plasje te doen over het landelijk beleid. Als ze ergens niet voor in de positie zijn... Heer Bruls en
Mw. Halsema voorop, want die weten zogenaamd wel wat goed is voor de burger.
Ik weet niet wie er ooit mee begonnen is, maar die zielige mensen in verpleeghuizen, die moesten toch echt (ongevraagd) een vuurwerkvrije zone. Verdorie het enig overgebleven verzetje in het jaar, nadat al het andere wegbezuinigd is. Getuige ook woordvoerders namens de verpleeghuisbranche (Actiz).
Een zekere oogarts vindt dat ie mag spreken namens alle (oog)artsen.
Een verzekeraar die denkt dat ie politiek mag bedrijven. (Deed even een Muskje nog voordat Musk het zelf deed).
2 partijen die uit bittere noodzaak samen moeten gaan, omdat ze afzonderlijk allebei geen reet meer voorstellen en zijn uitgekotst door het merendeel van het volk. Nee die gaan dan bepalen wat er moet gaan gebeuren..

En bleef het daar maar bij.

Media die er aantoonbaar gekleurde berichtgeving op na houden. Media moet nieuws meedelen, niet sturen.
Opiniepanels met sturende vraagstelling.
Onderzoeksorganen (veiligheidNL) die door een bewust gekozen onderzoeksopdracht/vraag niet zoeken naar de oorzaak van problemen, maar feitelijk verplicht wordt om een zondebok BINNEN het kader 'vuurwerk' te vinden.

Ik moet geloof ik maar stoppen, anders dan loopt het slecht af met m'n bloeddruk/hart en dat jaagt Achmea op kosten en dat kunnen we niet hebben hé..

De publieke opinie moet bespeeld worden. 3/4 van Nederland denkt dat knallers nog legaal zijn en de helft denkt dat die teringshells in de winkel te krijgen zijn.

Als legaal vuurwerk stopt breekt de pleuris uit en er is er geen één in Den Haag die daar verantwoording voor neemt.

Vuurwerk is ONZE traditie en ik pas er voor dat die door die tyfuslijers met die illegale shit word verkloot.

Dit is dan ook de enige reden waarom ik nog hoop heb. Kom maar door met die feitelijke discussie. Een vergrootglas op al die zogenaamde feiten.
Toon maar aan dat die cijfertjes kloppen.
Want veel van die cijfers worden weerlegd door mensen met kennis! @HVLV
Ik verwacht wel dat de cijfers zo zijn als ze zijn. Echter gaat het meer op de nuance en wat de cijfers daadwerkelijk betekenen. Dus de interpetatie die tot een conclusie leid waar weinig over wordt gediscussieerd.

Zo nu en en dan kom je dan in een aantal polls wat tegenstrijdige dingen tegen, zoals een meerderheid voor vuurwerkverbod maar tegelijk ook een meerderheid die vuurwerk wil blijven zien met oud en nieuw. Die komen van een koud kermis thuis als ze na een totaalverbod ineens denken dat er in ieder dorp een centrale shows komt.

Veel mensen die denken (deels onterecht) dat een verbod de overlast tegen gaat of die nog denken dat een totaalverbod gaat over die dikke knallen waarvan ze denken dat die nu mogen. Dus waar hebben ze daadwerkelijk overlast van wordt niet bij de vraag omtrent een totaalverbod gestelt.

Hetzelfde met de cijfer omtrent slachtoffers veel daarvan is in samenloop met alcohol en veel ervan zijn incidenten zonder blijvend letsel, (schoonmaken> pleister en weer naar huis.). Die worden nu altijd in een adem genoemd met mensen die handen verliezen door illegaal vuurwerk.

met verbod word het echt een zooitje met oud en nieuw Belgie en Duitsland zullen nog veel drukker worden als nu, en er komt ook heel veel meer illegaal op de markt

Ik snap de goede bedoelingen, maar vraag me sterk af hoe zinvol het mailen van individuele politici is. Ik zelf zou het denk ik vooral irritant vinden. Desalniettemin overweeg ik sterk Frans Weisglas te mailen komende week. Denk dat we in het anti kamp van de vvd meer kunnen bereiken.
Hoe zo ‘overweeg’ als je denkt dat er iets te bereiken valt bij die man? Ben je dan so wie so al niet wat aan de late kant?

Ooit gelezen dat elke mail aan een Tweede Kamerlid staat voor een x-aantal stemmers. Was een groot getal, liep in de duizenden. Kan de betreffende tekst helaas niet meer vinden. Voor mij staat in ieder geval vast dat elke mail een sterke signaalfunctie heeft.

En al zou het nutteloos zijn, en door politici als irritant worden beschouwd: ik hoef mij zelf later niet te verwijten dat ik erbij stond en er naar keek.

Overigens denk ik dat er genoeg politici rondlopen die wel degelijk gevoelig zijn voor de stem van het volk, uit electorale overwegingen.

Zo zat ik een jaar of tien geleden rond de tafel met drie gemeenteraadsleden, van lokale anti-vuurwerkpartijen. Op uitnodiging van de fractievoorzitter van GroenLinks, die ik had benaderd (per mail, jawel). Overige twee partijen: SGP en … de VVD. Inmiddels is de lokale VVD al een paar jaar tegen een vuurwerkverbod, omdat er stemmen te winnen waren. Opportunisme pur sang.

De mevrouw met wie ik destijds om de tafel zat, maakt overigens inmiddels deel uit van de Tweede Kamerfractie van de VVD …

Laatst bewerkt:
Carbid in de woonwijk zal ook wel lekker klappen denk?? Giga vreugdevuur met autobanden erop. Heerlijk
Dit ga je denk ik sowieso krijgen. Grote vreugdevuren met allemaal gedroogde kerstbomen erop. In no time staat daar de hulpverlening, hele wijk in de olie en aan de snuif of whatever ze gebruikt hebben.. Dan worden het ook gewoon rellen. Worden er stoeptegels gegooid ipv vuurwerk.

En dan zal de politiek toch verbaasd zijn.. hoe is het mogelijk met een verbod?

Back
Bovenaan