Einde van producten in kooi.

2 punten, 1. Ik de praktijk vind je überhaupt weinig boxen met de theoretische maximale burstlading --> risico afkeur op decibel grens. 2. Iedereen hier zou moeten weten dat de kooiloze bakken die presteren als gekooide bakken echt niet voldoen aan de <5% regel van het ADR. Hoe? Nogmaals, technisch product sheet met <5%, toegelaten op basis van Default lijst. Niet er tussenuit gepikt door het ILT (doorstaan van o.a decibel limiet, niet getest op % burst). Etc. Etc.

Laatst bewerkt:
Dichterbij de bron komen we niet, vanaf 1:37:15 zegt Jeffrey van hvlv dat zoals het er nu bij ligt er geen uitloop jaar komt, afwachten dus
Hoe zit het dan met compounds die je al uit de kooi hebt gehaald, die mogen dus niet meer verkocht worden? dat slaat toch echt helemaal nergens op maar ja het hetze tegen vuurwerk laait weer op, traditie staat onder zeer zware druk dus niks verbaasd me meer

Het gaat niet zozeer om de verkoop, maar het vervoer van haven-importeur-winkelier.

Laatst bewerkt:
Het gaat niet zozeer om de verkoop, maar het vervoer van haven-importeur-winkelier.
Weet niet of je nu doelt op het filmpje of gewoon over het kooiverbod? Het mogelijke kooiverbod heeft juist alles te maken met verkoop (opslag). Overigens ook vreemd, omdat het ADR daar helemaal niet voor bedoeld is. Het is echter eerder regel dan uitzondering dat het ADR wordt gebruikt als leidraad voor opslag.

Laatst bewerkt:
Dus voor alle duidelijkheid; zoals het er nu voorstaat mag ook het vuurwerk dat nu al in de bunkers van Nederlandse vuurwerkwinkels ligt, ook niet verkocht worden. Mijn plaatselijke vuurwerkwinkel heeft alweer verschillende gekooide producten online staan, dus voor ik daar wat bestel wil ik wel graag weten of het bij voorbaat al een kooi/kansloos verhaal wordt.

• Like
Waarderingen: l166
Als je bij een vuurwerkverkooppunt werkt, dan ben je blij dat de kooien eraf zijn.
Ook voor de jongens in de bunker was dit een verademing.

Veel liefhebbers zeggen, dat de kwaliteit minder is zonder kooi.
Ik heb een paar showtjes en filmpjes stand alone voorbij zien komen, maar dit valt reuze mee.
Bij Lesli is alles kooiloos.
Ik heb met de jaarwisseling alleen compounds, een paar fonteinen en 1 cake van Lesli geschoten.
Ik heb er erg van genoten en ook het publiek, meer dan 30 man.
Je kan ook meerdere tegelijk schieten.

Dus voor alle duidelijkheid; zoals het er nu voorstaat mag ook het vuurwerk dat nu al in de bunkers van Nederlandse vuurwerkwinkels ligt, ook niet verkocht worden. Mijn plaatselijke vuurwerkwinkel heeft alweer verschillende gekooide producten online staan, dus voor ik daar wat bestel wil ik wel graag weten of het bij voorbaat al een kooi/kansloos verhaal wordt.
Dat is dus de onduidelijkheid. ALS besloten wordt dat kooien ver oden worden en er GEEN uitloopjaar is, dan mogen de nu nog aanwezige gekooide producten in bunkers niet uitgeleverd worden.

Er zal vooralsnog ook nog geen duidelijkheid komen. Je neemt dus een gok als je nu al bestelt. Maar ook de kans dat iets moois mislooot als je het niet doet.

Dat is dus de onduidelijkheid. ALS besloten wordt dat kooien ver oden worden en er GEEN uitloopjaar is, dan mogen de nu nog aanwezige gekooide producten in bunkers niet uitgeleverd worden.

Er zal vooralsnog ook nog geen duidelijkheid komen. Je neemt dus een gok als je nu al bestelt. Maar ook de kans dat iets moois mislooot als je het niet doet.
En als alle huidige kooi voorraad van de online freak zaken nou alvast ontkooid wordt en tot de verkoop in de uitpakbunker wordt bewaard?

Als je bij een vuurwerkverkooppunt werkt, dan ben je blij dat de kooien eraf zijn.
Ook voor de jongens in de bunker was dit een verademing.

Veel liefhebbers zeggen, dat de kwaliteit minder is zonder kooi.
Ik heb een paar showtjes en filmpjes stand alone voorbij zien komen, maar dit valt reuze mee.
Bij Lesli is alles kooiloos.
Ik heb met de jaarwisseling alleen compounds, een paar fonteinen en 1 cake van Lesli geschoten.
Ik heb er erg van genoten en ook het publiek, meer dan 30 man.
Je kan ook meerdere tegelijk schieten.
De kwaliteit hoort in theorie lager te zijn, zie mijn reactie hierboven.

De gok is niet zo groot, want als het NIET verkocht mag worden krijg je je centen weer terug, toch?

Dan is de vraag of er 1.3g aan de consument uitgereikt mag worden, die dat dus met die adr classificatie nog moet vervoeren naar huis, wat in principe nooit heeft gemogen.
Dit kan sowieso een lastige discussie worden want veel artikelen worden altijd al los uitgeleverd. Je kan je sowieso dan gaan afvragen voor een winkelier wat het verschil is tussen een uitpakbunker en een bulk bunker want alles is kooiloos? En wat gebeurt er met de bekende pyropack? Ook ineens niet meer?

De kooi conclusie was ook dat het meer gevaar opleverde met kooi dan zonder dus… dan zou je zeggen dat het juist zonder kooi uitgeleverd moet worden haha maarja ,we zullen moeten afwachten. In het verleden is het ook zo gegaan met de binkies van Marijnvuurwerk.

De maatregelen is al raar dus de uiteindelijke regel zal nog aparter zijn.

Deze maatregel en het al dan niet schrappen ervan toont maar weer eens aan hoe bizar het allemaal geregeld en vastgelegd is.
Niemand in politiek Den Haag die hier iets van snapt of ooit gesnapt heeft vlgs mij...
Ben dan ook heel benieuwd hoe ze hierin duidelijke wijzigingen gaan willen aanbrengen.

En als alle huidige kooi voorraad van de online freak zaken nou alvast ontkooid wordt en tot de verkoop in de uitpakbunker wordt bewaard?

Ja die vraag had ik dus ook al gesteld, mij lijkt het wanneer je alle compounds nu ontkooid dat dit toch geen probleem moet opleveren? Het ging toch specifiek ook voor de opslag van kooi artikelen ?

Mannen, kooi verwijderen in de opslag betekent per definitie opslaan van 1.3G. Dat daar allicht de laatste 3 dagen wat soepeler mee wordt omgegaan, betekent niet dat het toegestaan is.

Back
Bovenaan