Happy newyear, vrienden van het kruit!
Vandaag dus chinees nieuwjaar mogen meemaken, toen we met de bus aan kwamen rijden vanmiddag werden er al diverse rollen afgestoken en waren veel hoeken al gevuld met mooie rode snippers.
Eenmaal helemaal aangekomen zijn we een rondje door de stad gaan lopen waar zo hier en daar rollen werden afgestoken en vanuit de hotelkamer op 16 hoog zag je op veel plekken rookwolken van rollen boven de huizen uit komen, er ging geen moment voorbij of er klonk ergens wel een rol.
Wat later in de middag richting een haventje gereden met de taxi en natuurlijk onderweg overal weer rollen en rode plekken op de straat.
Tegen de avond een uurtje naar het strand gegaan om te kijken hoe de chineze bevolking flink los ging met grote blokken, cakes en shells. Verder ging het de hele avond door in de hele stad met blokken etc.. prachtig gezicht vanaf 16 hoog haha!
Op het strand verkochten ze verder ook nog vuurwerk, dus gerwin had een 2´´ shellkitje met fluit tail op de kop getikt voor omgerekend zo´n 2euro. Geen geld dus en het was prima spul, daarna ook nog een cake voor een habbekrats.
Na het eten zijn Fred en Ruud van de witte tenten samen met ray van de fabriek naar een verkooppunt van de fabriek gereden met een vrachtwagentje, even later kwamen ze terug met een behoorlijke berg vuurwerk.
Dit hebben we met een paar man opgesteld op een groot veld en hebben dit afgestoken, het ging zo´n 15min goed los met blokken tot 3´´.. wat een klappen kwamen daar vanaf zeg!
Hierna werden diverse rollen afgerold en afgestoken, een mooi rood tapijt was het gevolg haha.. wát een geweld!
Nadat het vuurwerk op was zijn gerwin,fred en ik een stuk de stad in gelopen waar menig 3´´ blok de lucht in ging. Maar het was rustiger als wat we verwacht hadden en rond een uurtje of 1 was het zowat gedaan op zo hier en daar een rolletje na.
Ik ga nu mn bed in, even lekker naar de piep in mn oren luisteren. Ik ga morgen foto´s online zetten voor jullie, de laptop werkt niet echt mee.. denk dat de geesten hem in zn greep hebben. Morgen dus maar wat rollen stoken om die te verjagen haha!