Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Godsakke, wat een gedoe altijd weer he. Het was perfect weer voorspeld, en nu alweer dikke wind opeens. En dit jaar sta ik op een open veld, dus kan niet teveel wind gebruiken. wordt weer een week nagelbijten.

Godsakke, wat een gedoe altijd weer he. Het was perfect weer voorspeld, en nu alweer dikke wind opeens. En dit jaar sta ik op een open veld, dus kan niet teveel wind gebruiken. wordt weer een week nagelbijten.
wat moet je dan ook op een open veld met oud en nieuw :bonk:

Tot nu toe voor Noorden gewoon hetzelfde als vorig jaar. Zonde in veel opzichten. Ten eerste voor de echte liefhebbers. Tuurlijk de die hards stoken gewoon door. En voor de verkopers is het zonde want mensen passen hun koopgedrag daar zeker op aan.

Al met al hebben we wederom wel weer pech. Ik hoop dat het maar tussen 18:00-02:00 wat rustiger stookweer is. Laat alles maar dan voor die tijd vallen of waaien.

Ik snap niet zo goed waarom iedereen zo negatief is eigenlijk. Wat Jorginho schetst is toch zo slecht niet? Grofweg 4bft langs de kust, 3/4 elders, laat op de avond neemt de wind vaak nog ietsje af, dus best een goede kans op 3bft landinwaarts. Wat de wind betreft gewoon echt stukken beter dan vorig jaar. (vooralsnog)
Wat de regen doet is altijd maar afwachten, voor hetzelfde geld trekt het regengebied overdag voorbij, of komt het pas na 12 uur voorbij, die timing is nu toch nog niet te bepalen.
Ik ben nogsteeds positief. 😊

Ik snap niet zo goed waarom iedereen zo negatief is eigenlijk. Wat Jorginho schetst is toch zo slecht niet? Grofweg 4bft langs de kust, 3/4 elders, laat op de avond neemt de wind vaak nog ietsje af, dus best een goede kans op 3bft landinwaarts. Wat de wind betreft gewoon echt stukken beter dan vorig jaar. (vooralsnog)
Wat de regen doet is altijd maar afwachten, voor hetzelfde geld trekt het regengebied overdag voorbij, of komt het pas na 12 uur voorbij, die timing is nu toch nog niet te bepalen.
Ik ben nogsteeds positief. 😊
meeste regen kan ook s'nachts vallen of s'ochtends vallen of s'middags en dat het dan rustiger en droger verloopt

Spannende tijden voor ons, maar heel eerlijk je kan nu natuurlijk niet zeggen dat het om 00:00 uur windstil is en dat de meeste wind in de vooravond is. Je kan nu uberhaupt niks zeggen dan alleen maar gissen.

De nieuwe EC oper is om snel te vergeten. Scherpe lijn precies over het midden van Nederland. Zit je erboven heb je relatief weinig wind maar veel regen, zit je eronder heb je relatief weinig regen maar veel wind . Het "geluk" is dat de oper de meeste neerslag geeft van het gehele ensemble en ook qua wind een uitschieter is in negatieve zin.

De gemiddelden en mediaan is meer van hetzelfde zoals we afgelopen runs hebben gezien (heb niet alle regio's bekeken, alleen even naar west gekeken). Volgens mij is de operationele run al een aantal runs op rij een negatieve uitspringer. Ik weet niet of we daar een conclusie aan moeten of kunnen hangen. Gezien de spreiding in de pluim kan het nog alle kanten op. Want de spreiding is zowel qua wind als neerslag flink aanwezig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan