Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor wat het waard is. Nieuwe run.

Depressie passeert nederland in de nacht t/m middag van 31 december. Trekt daarachter een windstil gebied mee in de avond richting Nederland.
Heel Nederland ineens windstil om 12 uur. In de loop van 1 januari middag trekt de wind weer aan :bonk:

Beetje motregen en lichte regen over het zuiden die gedurende de nacht naar het noorden trekt.

1734993914895.png

1734993983816.png

Depressie passeert nederland in de nacht t/m middag van 31 december. Trekt daarachter een windstil gebied mee in de avond richting Nederland.
Heel Nederland ineens windstil om 12 uur. In de loop van 1 januari middag trekt de wind weer aan :bonk:

Beetje motregen en lichte regen over het zuiden die gedurende de nacht naar het noorden trekt.

Bekijk bijlage 1805713

Bekijk bijlage 1805714
Dit zou toch helemaal top zijn zeg. Al heb ik zo het hele dikke donkerbruine vermoeden dat dit nog vaak gaat veranderen😅

Laten we maar hopen dat de ergste wind inderdaad 31 december gedurende overdag voorbij waait. Of in scenario 2 dat de wind pas 1 januari de kop op steekt.
Wordt weer een gevalletje timing dit.

Dat RTL stellig schrijft dat het gaat regenen lijkt echt puur om de vuurwerkverkoop negatief te beïnvloeden lijkt wel. Want het kan echt nog alle kanten op.

Bekijk bijlage 1805713

Bekijk bijlage 1805714

Deze moeten we vasthouden!

Haha, wat een spanning en sensatie dit topic. Het gaat alle kanten op, helaas wel richting de verkeerde kant. Ik heb nog steeds hoop dat het meevalt, dat heeft het de afgelopen 2 edities ook gedaan hier. Duimen!

Lijkt in meeste modellen wel zo, alleen ecmwf oper schiet uit

Ik hou mijn hart vast... alweer. Maar als ik het positief benader; er lijkt geen enkele aanleiding om weer te verwachten waardoor we écht niet kunnen afsteken, toch? Het wordt zoeken naar droge momenten, de effecten zullen niet optimaal zijn... maar storm of dikke mist lijken geen optie. Of heb ik het mis?

Ik ga er nu gewoon vanuit dat alle ellende een uur of 12 opschuift naar voor of naar achter,en dat we vanaf 18.00 uur he-le-maal los kunnen gaan.

Volgend jaar dit topic pas open vanaf de 29e? Dan lezen we ook niet eerst dat het allemaal goed lijkt en ver olgens weer minder. Niets zo veranderlijk dan het weer. Allemaal even duimen dat het de 3qe (zowel overdag als s avonds als snachts) allemaal meevalt.

en anders toch maar een wetswijziging indienen dat de jaarwisseling in de zomer gevierd gaat worden.

Bekijk bijlage 1805713

Bekijk bijlage 1805714
Niks meer aan doen!

Oper van EC maar negeren, tot 80!!!mm regen op oudjaars en nieuwjaars dag. Hopelijk is dit een fixxe uitbijter in het ensemble

Ik hou mijn hart vast... alweer. Maar als ik het positief benader; er lijkt geen enkele aanleiding om weer te verwachten waardoor we écht niet kunnen afsteken, toch? Het wordt zoeken naar droge momenten, de effecten zullen niet optimaal zijn... maar storm of dikke mist lijken geen optie. Of heb ik het mis?
Neuh storm heb je niet....tenzij....het qua timing net aan uiterste NW (en Friese) kust krabbelen wordt. Die kans is er nog wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan