[Demo] Huisman Vuurwerkdemo - 19 december 2024

Added to Calendar: 19-12-24

Deze ga ik meepakken, ben er nog nooit geweest maar ben die dag in de buurt. Zin in!

Hopen op slecht weer dan want dat is de reservedatum. Dat doe ik ook want dan ben ik er ook bij! De 19e kan ik helaas niet :(
Ik kan toch! Ik rij vanuit Wehl. Mocht er iemand een taxi nodig hebben of samen willen rijden dan laat maar weten. Met z'n 2 is altijd gezelliger dan alleen!

Helaas weer een demo die best een eind rijden is, lijkt alsof er bijna geen demos meer omgeving brabant zijn.

Lijkt donderdagavond toch best prima weer te worden. neerslag gebied trekt in de ochtend/middag over, avond zogoed als droog, misschien wat losse buien. Maargoed dat kan zo weer verschuiven natuurlijk.

Even een vraagje aan de freaks of Gizmo: De afgelopen edities begon de demo stipt om 19:30 of iets later? Ivm hoe laat ik aanwezig kan zijn.

DEMO-UPDATE
Eerst het goede nieuws: morgen en overmorgen komen eer meerdere leveringen binnen waar o.a. Demo-artikelen bij zouden moeten zitten. Dan kunnen we daarna controleren of ook echte alle Demo-artikelen binnen zijn en kunnen we de Schietlijst publiceren.

Dan het wat spannendere nieuws: de weersvoorspellingen schieten nog alle kanten op. Motregen is vervelend maar nog wel te doen, harde regen en grote hoeveelheden neerslag zijn vervelend en harde wind zou echt een probleem zijn. Voor donderdagavond veranderen de voorspellingen zo haast met de minuut en lopen ze ook nogal uiteen per weerdienst.

We hebben een reservedatum achter de hand in de vorm van a.s. zaterdag 21-12. We hopen erop dat het gewoon a.s. donderdag door kan gaan, dat is voor alles en iedereen het makkelijkst. Zonder tegenbericht zal dat ook zo zijn. Woensdag en donderdag vindt overleg plaats. Mocht daarbij besloten worden om onze demo te verplaatsen naar zaterdag, dan zullen we dat direct communiceren via onze Socials, Website, Nieuwsbrief en op de Fora.

Fingers crossed!!

Ik gun iedereen de demo op donderdag. Maar uitstel tot zaterdag...
ben ik weer terug in het land :angel:

En anders ga ik de filmpjes 's avonds vast de filmpjes hier zien. Veel plezier allemaal.

DEMO-UPDATE
Zojuist overleg gehad. De lichten staan op dit moment op oranje. Dus niet op rood, maar helaas ook nog niet op groen.

Er ligt een front boven NL en wat dat front gaat doen is allesbepalend. Als het maar iets zakt, wat in sommige weermodellen wordt voorspeld, dan waait het te hard. De controlerende diensten hebben zich daarom ook al gemeld.

Morgenochtend volgt een volgend belangrijk overlegmoment.

DEMO-UPDATE
Zojuist overleg gehad. De lichten staan op dit moment op oranje. Dus niet op rood, maar helaas ook nog niet op groen.

Er ligt een front boven NL en wat dat front gaat doen is allesbepalend. Als het maar iets zakt, wat in sommige weermodellen wordt voorspeld, dan waait het te hard. De controlerende diensten hebben zich daarom ook al gemeld.

Morgenochtend volgt een volgend belangrijk overlegmoment.

Wat is de criteria om het af te blazen? lijkt toch mee te vallen? max 4bft als ik het zo bekijk en zo te zien afnemend
1734521538957.png

Wat is de criteria om het af te blazen? lijkt toch mee te vallen? max 4bft als ik het zo bekijk en zo te zien afnemend
Dat is voor ieder Vuurwerkevenement hetzelfde: BFT4 is toegestaan, windvlagen van 5 kan al een probleem zijn. In sommige weermodellen wordt er op dit moment zelfs uitgegaan van BFT6 voor morgenavond. Dat is helemaal een no-go. Daarom is het besluitmoment doorgeschoven naar morgenochtend.

Maar voordat hier in dit topic een nieuw weer-topic ontstaat ;): laten we ons hier vooral focussen op de Demo zelf.

Heel tof dat dit georganiseerd wordt. Dankjewel voor de tip dat het altijd op een donderdag gepland staat. Voor volgend jaar alvast rekening mee houden😉 Donderdag kan ik helaas niet vanwege werk. Mocht het door de weersomstandigheden verplaatst worden naar zaterdag ben ik er zeker bij. Maar ik gun het uiteraard Huisman en iedereen die zich er voor in heeft gezet dat het morgen is! Ik wens iedereen alvast een hele mooie avond als het morgen door gaat😃

Back
Bovenaan