Het hele jaar fysieke verkoop zou de sfeer verlagen.

titanium

VWC Moderator
Forumleiding
Laten we eerlijk zijn, we hebben er allemaal denk ik vaak genoeg over nagedacht...wat zou het ideaal zijn als je gewoon het hele jaar door even de winkel in kan wippen om een doosje mee te nemen. Net zoals het in Belgie bijv gaat.

Maar zou dit niet ten koste gaan van de sfeer, juist de opbouw naar die 3 dagen van afhalen ed maakt het zo speciaal toch?
Zou je dit willen inruilen om dan het hele jaar te kunnen inslaan of toch liever die laatste 3 dagen?

Ik denk dat het een hele hoop problemen zou wegnemen.

Gewoon jaarrond verkoop van siervuurwerk, met daarbij de verplichting om je buurt op de hoogte te stellen als je gedurende het jaar iets afsteekt. Ik ben altijd al voor geweest.

Ben er van overtuigd dat de haters dan ook eindelijk eens gaan zien dat de problematiek rondom de jaarwisseling niet zozeer het vuurwerk betreft.

Qua sfeer, cq spanning beter gezegd, zal het dan wel inleveren inderdaad. Die paar dagen zijn toch een leuke culminatie van een heel jaar speuren en afwachten, oplopend naar die paar uurtjes. Het online bestellen heeft de lol toch al naar het hele jaar verspreid? Vroeger had je maar een maandje foldertjes onderkwijlen.

De stelling meldt niets over het ook mogen afsteken dan het hele jaar, enkel inkopen. Zonder die verruiming zouden te veel mensen de verleiding niet kunnen weerstaan. Het imago zou verslechteren, in dit overbevolkte zeiklandje. Zelfs al zou het mogen, dan zou de club zeikerds het niet kunnen accepteren. "De buurt op de hoogte stellen", succes met alle discussies, klachten, en anonieme tipgevers! Natuurlijk zien wij het probleem niet en zouden het hele jaar wel willen stoken. Maar zou dat 00u moment en die 8 uurtjes dan nog net zo speciaal zijn...? Andere discussie.

Dus zolang ganse jaar stoken niet mag en geaccepteerd wordt, denk ik dat de lol en spanning van de drie dwaze dagen juist heel erg leuk is. En financieel kun je de schade nu toch al mooi spreiden door online bestellingen.

Zou voor mij niks zijn. Juist de beleving er naar toe is zo leuk, dat komt volledig te vervallen dan. Lekker houden zo als het nu is :applause:

Ik zie een hoop voordelen.

- het kan de prijs drukken
- geen gezeik meer of iets op tijd binnen is
- intensiteit van 'ervaren overlast' wordt verspreid
- Vuurwerk mogelijk voor meerdere gelegenheden (verjaardag, jubilea).
- Dr Faber krijgt minstens een zenuwtoeval.
- Spreiding van kosten.

Maar het heeft ook nadelen.
- veel verkooppunten niet geschikt voor hele jaar verkoop.
- ervaren overlast qua intensiteit weliswaar minder, qua frequentie meer.
- het speciale gaat eraf
- Tis niet goed voor m'n portemonnee

Laat het maar gewoon zo blijven zoals het is. Daar geniet ik het meest van. Voorpret is anders weg. En die is heel erg belangrijk in deze hobby.

Nee blijft voor mij hetzelfde. Alleen de stress voor de 1e afhaaldag gaat weg. Tripjes naar de zuiderburen vind ik ook leuk en is hetzelfde principe

Ik zie een hoop voordelen.

- het kan de prijs drukken
- geen gezeik meer of iets op tijd binnen is
Voor beide overgelaten items telt wel,in china produceert men een bepaalde periode van het jaar niks.
En er zijn fabrieken gesloten,dus de capaciteit om t hele jaar door te leveren is er denk ik ook niet/niet meer.

Voor beide overgelaten items telt wel,in china produceert men een bepaalde periode van het jaar niks.
En er zijn fabrieken gesloten,dus de capaciteit om t hele jaar door te leveren is er denk ik ook niet/niet meer.
Dat hoeft ook niet, maar als het dus de laatste week (nat) arriveert of zelfs pas in januari, dan hoef je dat dus niet een heel jaar op te slaan.

Maar goed, de stelling in het topic is toch zuiver hypothetisch, want dit gaat (in NL) nooit gebeuren.

Voor mij gewoon lekker zo laten. Het toewerken naar die 3 dagen met natuurlijk de voorpret van het zorgvuldig samenstellen van de collectie door filmpjes te kijken en dit forum af te struinen maakt het speciaal. voor mij zou dit de magie en sfeer van de laatste dagen van het jaar toch een beetje weghalen

Nog een nadeel trouwens: IL&T kan het hele jaar door testen...
Dat kunnen ze nu volgens mij ook al,er is volgens best een hoop wat laat arriveert en een O&N niet meer geleverd kan worden optijd,omdat t o.a. nog getest moet worden.
Het gaat om zoveel nieuwe producten per jaar van zoveel producenten/fabrikanten,dat je er volgens mij best een jaar mee kan vullen,afhankelijk van hoe groot de groep is daar ,die kan en mag testen ;)
Ik denk dat het een hele hoop problemen zou wegnemen.

Gewoon jaarrond verkoop van siervuurwerk, met daarbij de verplichting om je buurt op de hoogte te stellen als je gedurende het jaar iets afsteekt. Ik ben altijd al voor geweest.

Ben er van overtuigd dat de haters dan ook eindelijk eens gaan zien dat de problematiek rondom de jaarwisseling niet zozeer het vuurwerk betreft.

Buiten het feit om dat afsteken nooit gedoogd gaat worden 365 dagen per jaar,is er mijn inziens nog iets anders aan de hand.
Verkoop 365 dagen per jaar word hier automatisch gezien als een heel jaar door, potentiele bom opslagen bij mensen thuis,en de mogelijkheid voor idioten om 365 dagen per jaar dingen te kunnen slopen of mensen met vuurwerk te bestoken.

JA ik weet t,het ene slaat voor normale mensen nergens op,en het andere is helaas wel een reëel iets,waardoor een kleine groep er voor zal zorgen dat zoiets hier nooit zal worden toegestaan.
Jammer maar waar,vrees ik.

Bovendien,heeft het zoals het nu is,ook wel wat,anders zou t ook maar een gewoon iets worden omdat je het een heel jaar zou kunnen hebben.

Laatst bewerkt:
Bovendien,heeft het zoals het nu is,ook wel wat,anders zou t ook maar een gewoon iets worden omdat je het een heel jaar zou kunnen hebben.
Precies. Het wordt een gewoon iets. Precies mijn punt. Juist door het een normaal iets wordt zal men zich realiseren dat het reguliere vuurwerk niet het probleem rondom de jaarwisseling is. Dat er altijd een klein groepje haters zou blijven, tja...

Dat past goed bij de verhufterde, asociale en egoistische samenleving die Nederland nu eenmaal is.

Het zou voor mij de sfeer wel verlagen denk ik! het opbouwen naar de eerste verkoopdag heeft toch wel iets magisch vind ik.

Back
Bovenaan