Wat eet en/of maak jij graag tijden de feestdagen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kerstavond doe ik met de chef altijd kleine hapjes onder de kerstboom. -letterlijk-
Naast de kado's een berg dekens en knus knabbelen van de traiteur en de visboer.

20231225_175423.jpg

1e Kerstavond samen dineren met soms een alleenstaande vriendin of buuf. Standaard maak ik altijd 'rabbit stifado'. Een griekse stoofschotel met konijn. Paar goeie griekse wijntjes erbij en standaard als toetje een kersen tiramisu met kirsberry likeur.

20231225_175408.jpg

2e Kerstdag snaaien we de koelkast leeg met de restjes van de afgelopen dagen.

Met oud en nieuw doen we eigenlijk sinds corona zo'n menu met kleine hapjes die je dan zelf moet afmaken en opwarmen. Vanaf 6 uur elk uur een gang met een drankje erbij.

NIeuwjaarsdag helemaal verrot op de bank de laatste oliebollen naar binnen gooien en salades, asperines en leftovers naar binnenwerken.

Kerstavond met een vast groepje gourmetten bij ons thuis, 1e kerstdag met de schoonfamilie (steeds bij iemand anders) en tweede kerstdag bij mijn vader met mijn broertjes en zusje en hun kids meestal dan chinees wordt er gehaald.

gourmetten, ook al word ik soms ongeduldig. 1 klein pannetje per persoon waar elke 10 minuten één kut stukje vlees op past zorgt ervoor dat ik 5 sneetjes stokbrood met smeersel op heb voordat mijn 2e stukje vlees klaar is

1e kerstdag gourmetten 2de kerstdag ga ik altijd samen met moeders koken voor het gezin en aanhang dus meestal rollade met een soepje erbij en voor de oude garde een konijnen bout en als toetje een stroopwafel cake met vanille roomijs en een karamel sausje hahah :p . en oudjaar lekker de frituur aan met hapjes en snacks en later op de avond oliebollekes

gourmetten, ook al word ik soms ongeduldig. 1 klein pannetje per persoon waar elke 10 minuten één kut stukje vlees op past zorgt ervoor dat ik 5 sneetjes stokbrood met smeersel op heb voordat mijn 2e stukje vlees klaar is
daarom zijn wij ook van die pannetjes afgestapt. Pannetjes gebruiken voor de groente onderin, en die hele bakplaat pleuren we vol met vlees :)

Ik wil sowieso 1x gegourmet hebben met kerst anders is het voor mij simpelweg geen kerst haha.
Sinds een jaar of wat doen we de andere kerstdag met mijn schoonfamilie het zo dat ieder huishouden dat komt 2 gerechtjes meenemen, de een neemt voorgerechtje en dessert mee de ander weer hoofdgerecht en dessert. Wel in samenspraak zodat je niet met 8 desserts zit zeg maar haha. Dit werkt wel redelijk leuk opzich.

Wel vind ik '1 ding' eten heel erg saai met de feestdagen. Ik heb het liefste keuze uit meerdere dingen zodat je lekker een beetje kan 'snaaien'
Ook kan ik er niet goed tegen wanneer men een stamppot of chinees buffet doet, vind beide superlekker maar vind dat toch geen enkele vorm van 'luxe' oid uitstralen

O&N zijn meestal hapjes hapjes hapjes en wellicht een soepje erbij maar geen grote maaltijden, enkel klein gesnaai en je zelf volproppen met oliebollen.

Wij doen het zonder pannetjes en met z’n 2en. We zitten meestal binnen een half uur al ram vol 😂

Vraagje over dat gourmetten. Jullie toevallig ervaring met zon gourmetsetje met afzuiging? Is dat wat?

de 31e gaat de bbq aan en waarschijnlijk gaat er een lekkere steak en verder kijken we wel wat er nog meer te eten is.

Ja en dan heb je het halve stokbrood op en dan zit je na 2 stukjes vlees met een sausje vol,staat de rest van t vlees daar te staan :frusty: 😂

Laatst bewerkt:
Haha zo herkenbaar. Maar wij hebben aantal jaren geleden zon lange gourmet plaat gekocht, dat werkt echt ideaal en geen gedoe meer met pannetjes.

Hier twee van deze staan:

1000055903.jpg

Ideaal! Vaak met een persoon of 10 en dan is er plek zat voor iedereen.

kerstavond, 1e of 2e kerstdag
1 dag van de grill. 1 dag Indische rijsttafel wat mijn vader klaarmaakt en andere dag en andere dag een beetje leftovers

Kerst avond uitgebreid eten, wat kleinere hapjes a la tapas.

1e kerstdag gourmet, 2e kerstdag bij schoonfamilie vaak met een visschotel assortiment.

O&N overdag oliebollen bakken, stiekem wat kane ervan en savonds wat kleiners aangezien er de hele avond meer dan genoeg te eten is. En om 01:00 uur een kleine "stookpauze" voor de zelfgemaakte remping balletjes met sate saus van die ouwe heer!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan