Hulp nodig bij het maken van je show/project?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waar ik wel benieuwd naar ben... hoe beginnen jullie je showtjes? Zijn dat fonteintjes, een tailbak, een fluitcake of direct een dikke compound? Zoek wat inspiratie haha Ik zit nu te denken aan een paar white strobe 90 sec voor de verandering.

De laatste jaren eig begonnen met fluit, tails en de bengalfeuers, nu is wat anders.
Ben persoonlijk van mening dat een fluitbak of tails het mooiste begin is van een show. Je moet altijd een beetje opbouwen, dus om dan gelijk te gaan rammen is zonde.

Ja, ben ik het ook zeker mee eens. Heb ook 2 tailcakes (Dragon Tails) in de bestelling en Fire Festivals. Of misschien toch een fontein... haha lastig..

Ik begin door de aandacht te trekken. Vorige jaren met TheScream van Wolff, of Wicked Whistle van VWTotaal.

Dit jaar gaat de dubbele mega mine van Broekhoff het bal openen.

Daarna vaak rustig met een Fire Festival of ander sierlijk product

90 sec white strobe kan ook best wel irritant zijn.
Ik wil starten met 5x verschillende kleuren Bengaals vuur —> 3 stage whistle - Redwire —> Rainbow/Something Different - Wolff —> Break Even - Hello Fireworks

Nice om die verschillende keuzes te lezen! Thanks! Ja misschien moet ik toch niet kiezen voor die white strobe... Bengaals vuur is inderdaad ook een goeie! Heb nog wat Bengal Feuer liggen. Mooie!

@Koala ook hele vette producten om mee te starten! Zon dubbele megamine is wel een dik product om mee af te trappen.

Nice om die verschillende keuzes te lezen! Thanks! Ja misschien moet ik toch niet kiezen voor die white strobe... Bengaals vuur is inderdaad ook een goeie! Heb nog wat Bengal Feuer liggen. Mooie!

@Koala ook hele vette producten om mee te starten! Zon dubbele megamine is wel een dik product om mee af te trappen.
Wat ook misschien wel een vette start is: 3x hollenfeuer.
Eerst paars 3x, dan rood+blauw 3x en dan groen+geel 3x. Gevolgd door 2x mega mine. Je zou ze dan zo kunnen *aansteken* dan ze allemaal achter elkaar aan gaan (ff op een stuk hout lijmen ofzo)
Wellicht wat knettertonnen tussendoor en dat moet een mooie start zijn.

Iemand een video of ervaring om aantal rotp met las fallas te schieten? Hoor veel dat de fluit wegvalt als ik dit met Cairo zal doen. Of is dat ong hetzelfde🙈

De crackling van de Cairo is veel constanter qua herrie, als je salute cakes zoals de las fallas schiet kun je daar prima fluit bij doen zoals ROTP

Schiet jouw eigen mascleta aerial
Wie kent het Spaanse fenomeen niet? Welke producten zou je gebruiken als je zelf een Spaans showtje zou schieten? Uiteraard met veel knalcakes en zo veel mogelijk herrie! Ideeën worden verzameld ter inspiratie. Voorkeur gaat uit naar China Red producten, maar laat je er zeker niet door beperken!

Wie kent het Spaanse fenomeen niet? Welke producten zou je gebruiken als je zelf een Spaans showtje zou schieten? Uiteraard met veel knalcakes en zo veel mogelijk herrie! Ideeën worden verzameld ter inspiratie. Voorkeur gaat uit naar China Red producten, maar laat je er zeker niet door beperken!
Knalcakes inderdaad! Maar ook veel fluitcakes lijkt me erg geschikt, niet alleen ROTP of Special 4. Maar ook van die (ouderwetste) Missiles bakken.
Mocht je in bezit zijn van lont of knetterlint is het ook leuk om een zooitje GBV-weco Corsair thunder cakes aan elkaar door te lonten met korte pauzes ertussen van een paar seconde. Dan krijg je van die salvo knallen.

Misschien niet geheel mascleta stijl, maar zou ook wat spinner cakes erbij doen icm de knalcakes en fluit, geeft toch een typisch geluid af en ziet er gewoon indrukwekkend uit denk ik. Zeker die van de pyroshow lijn.

Ik zou om 0000 uur lekker veel herrie willen, welke cakes / boxen geven 1.5 minuut lekker veel lawaai? Ik doel echt op chaos zoals meerdere Cairo Cracklings samen of zoals jaren geleden de Secret Salutes.

De wensen zijn:
1.5 minuut;
Chaos
Prijs, niet meer dan 180 euro, goedkoper is wenselijk.

Ik zou om 0000 uur lekker veel herrie willen, welke cakes / boxen geven 1.5 minuut lekker veel lawaai? Ik doel echt op chaos zoals meerdere Cairo Cracklings samen of zoals jaren geleden de Secret Salutes.

De wensen zijn:
1.5 minuut;
Chaos
Een karton crackling fountains/stromboli/knetterton of vergelijkbaar.

Of

ca 10-12 snow crystal cafferata

Met cakes wordt het een vrij moeizame klus met die wensen.

• Like
Waarderingen: Mav

De wensen zijn:
1.5 minuut;
Chaos
Zou dan kiezen voor een meervoud aan de popcorn fountain van Vulcan. Chaos gegarandeerd. Alleen dan niet in de lucht, wel in de straat.

• Like

Werk met laagjes en met geluiden!

Laagjes:
- Dikke crackling fonteinen voor de grond, crackling cake erboven
- Siercakes met daar boven fluiters zoals ROTP of fluit-naar-boeket cakes
- 20mm pruttelcake met daarboven 30mm dikke boeketten is ook tof
- Zet cakes in Vshape, of juist vanaf 2 posities kruislings.

Geluiden
- Een dikke tail cake om te steppen en als rust moment kan goed werken. Fire Festival bijvoorbeeld
- Check Something Different eens, gave stille compound
- Hummingbird zijn toffe hummers voor erbij
- Check de Knettertonnen / Mad Riot voor 2 minuten knetter chaos

De wensen zijn:
1.5 minuut;
Chaos

Haal jezelf 3 of 4 stuks van dezelfde 20mm compound en schiet die met 5 meter er tussen! Dat geeft hele dikke chaos!

Suggesties:
- Pyro League - Wolff
- Katan special boxen
- Stunt aanbiedingen van importeurs en verkopers.

Voor cakes in meervoud, check:
- King Crackling - Wolff
- Cairo Crackling variant van China red (naam even kwijt). Met korting mooi geprijsd!
- Elk 19sh 30mm assortiment, per 2 of 3 tegelijk en dan na elkaar. Klapt er ook goed op!
- Delta Echo - Katan

• Like
Normaal gesproken heb ik niet zoveel vuurwerk als dit jaar en steek ik alles gewoon los af. Ik wil nu wel een finaleshow doen. Ik heb daarvoor de volgende cakes: fire festival, tycoon, tds 400, las fallas en 2x Cairo crackling. In welke volgorde zouden jullie deze doen? Ik heb de transbomber ook maar was van plan om die met de rest los te schieten. Of zal ik die tegelijk doen met de tds 400?

Normaal gesproken heb ik niet zoveel vuurwerk als dit jaar en steek ik alles gewoon los af. Ik wil nu wel een finaleshow doen. Ik heb daarvoor de volgende cakes: fire festival, tycoon, tds 400, las fallas en 2x Cairo crackling. In welke volgorde zouden jullie deze doen? Ik heb de transbomber ook maar was van plan om die met de rest los te schieten. Of zal ik die tegelijk doen met de tds 400?
Sowieso beginnen met fire festival, daarna zou ik TDS doen, tycoon, las fallas geëindigd met 2x CC
(Mocht je TB willen toevoegen, tussen fallas en CC doen)

Sowieso beginnen met fire festival, daarna zou ik TDS doen, tycoon, las fallas geëindigd met 2x CC
(Mocht je TB willen toevoegen, tussen fallas en CC doen)
Mooie volgorde zo, zou voor precies hetzelfde gaan enkel de las fallas x los schieten. Heb zelf de Tycoon vorig jaar geschoten en dan valt 1x las Fallas erachteraan in t niet. Of er nog 3 bijbestellen 😄

Als het om 1 Las Fallas gaat zou ik die voor of na de Fire Festival schieten. Na de TDS en Tycoon valt die een beetje weg denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan