Hulp nodig bij het maken van je show/project?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat je dar beter een apart topic voor kan maken,al is het niet gegarandeerd dat iemand dat zo via een toetsenbord gaat uitleggen hoe dat exact moet.
Dit ivm mogelijk verkeerd lezen en de opvolgende ongelukken die eruit voort kunnen komen.
(ik weet overigens niet of dat dat hier officieel besproken MAG worden ?? )

Ik denk dat je dar beter een apart topic voor kan maken,al is het niet gegarandeerd dat iemand dat zo via een toetsenbord gaat uitleggen hoe dat exact moet.
Dit ivm mogelijk verkeerd lezen en de opvolgende ongelukken die eruit voort kunnen komen.
(ik weet overigens niet of dat dat hier officieel besproken MAG worden ?? )
thx man zal ik doen. had even op gezocht en mag wel besproken worden
  • Wij maken onderscheid tussen doorlonten en modificeren waarbij wij het bespreken van doorlonten wel toestaan. Let op: doorlonten is in Nederland verboden, dit is dan ook volledig op eigen risico.

Aan de hand van onderstaande lijst zou ik graag een show willen bouwen. Dit is echter mijn eerste keer.

Wat ik zelf al had bedacht is:
1 show met 2x 300sh display tegelijk
1 show met 3x transbomber tegelijk, eventueel te combineren de ultimate chry (Caïro)
Wellicht te starten met de return of the Phoenix.
De shows hoeven niet bizar lang te zijn aangezien ik heel de avond wil knallen.

Iemand tips/suggesties? Ik heb ook flink wat grote waaiers in de lijst

Bericht in topic 'Lijstjes topic 2024/2025'
https://forum.vuurwerkcrew.nl/threads/lijstjes-topic-2024-2025.51803/post-1842061

Wat zou jullie volgorde zijn?

Ultimate display 300
Ultimate display 400
Full assault
Cairo crackling

Kan een display300 of 400 nog na 25mm of 30mm? Of zal dit te erg tegenvallen qua burst?

Ik persoonlijk zou zeggen dat je wel een 25 na 30 kunt schieten, zeker als ik kijk naar jou producten, daar gebeurt er meer in de lucht dan alleen de knal.
Is ook afhankelijk of je het om 12 uur doet als er veel afgestoken wordt of al eerder, dan valt de burst minder op.
Hoeveel Cairo's schiet je tegelijk? Als je er 1tje schiet zou ik er mee openen omdat dan ook het aantal schots van de 1e beperkt blijft en je daarna doorbouwt naar meer schoten.
Is natuurlijk wel mijn persoonlijke mening en misschien hebben anderen een totaal andere mening.

Ultimate display 300
Ultimate display 400
Full assault
Cairo crackling

Kan een display300 of 400 nog na 25mm of 30mm? Of zal dit te erg tegenvallen qua burst?

Hierbij ook de lijst voor 12 uur
  • Gold Conic
  • Crackling Fountain
  • Triplex Shooter
  • Ultra star
  • Sky Attack
  • Black Spot
  • Screwdriver
  • Thunder Kong
  • Electrick
  • Double Gold
  • Bommenwerper
  • Berlin
  • Barcelona
  • Crystal clear
  • Pontificaal
  • Blue Camuro
  • Barcelona
  • Pontificaal
  • Vet goed potje
  • Scorpion King
  • Angels of the night
  • Sound of Thunder
  • Professional 64
  • Special 6
  • Transbomber
  • Devils Dynamite
  • Turbo Tanker
  • Tournament Box

De lijst voor +/- 20:00 een klein beetje aangepast:
  • Gold Conic
  • Crackling Fountain
  • Happy Pearls
  • Triplex Shooter
  • Gold Mary
  • Mission Chemical
  • Blue Camuro
  • Topaz Blue
  • Vet goed potje
  • Scorpion King
  • World Fireworks
  • The underdog
  • Turbo Tanker
  • Spain Fanstyle
  • De Traditie
De volgende artikelen hebben nog geen bestemming, denk dat dit dan bewaren wordt of misschien nog wat voor als het net donker is.
  • Happy Pearls
  • Black Spot
  • Ultra star
  • Electrick
  • Double Gold
  • Bommen werper
  • Mistery Mines
  • Heroes of The night
  • Commander
  • Mighty Thunder

Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden.
Fijne dagen, Groet MerWee
Ik zat nog even te kijken naar je show, is het de bedoeling dat je gaat doorlonten of fakkelen? Heb je überhaupt ervaring met shows schieten? Ik vraag dat omdat je jezelf in de voet gaat schieten met zoveel producten, zeker als je gaat lonten. Verkijk je niet op de hoeveelheid werk, want je zit straks in de stress op de dag der dagen en dat zou echt jammer zijn. Kies een selectie van max. 10 grotere producten als je geen show ervaring hebt. Probeer meer te focussen op speelsheid: shapes, tempo-wisselingen, gelaagd schieten etc. Op naar een mooie show!

Het advies van airforce kan ik onderschrijven. Mijn ervaring is ook dat een showtje van 4-5 minuten veel meer voldoening geeft dan een langere, als je maar zorgt voor genoeg variatie qua tempo, shapes, etc. Ik zie dat je een aantal producten dubbel hebt. Die zou ik dan ook tegelijk de lucht in jagen, bv in V of in W met een ander product er tussenin wat er lekker mee matched.

Ultimate display 300
Ultimate display 400
Full assault
Cairo crackling

Cairo Crackling
Full Assault
Ultimate 400+300

Aftrappen met de cairo, sierlijke van de full assault en dan vol gas met die kleine kalibers.

Ik zat nog even te kijken naar je show, is het de bedoeling dat je gaat doorlonten of fakkelen? Heb je überhaupt ervaring met shows schieten? Ik vraag dat omdat je jezelf in de voet gaat schieten met zoveel producten, zeker als je gaat lonten. Verkijk je niet op de hoeveelheid werk, want je zit straks in de stress op de dag der dagen en dat zou echt jammer zijn. Kies een selectie van max. 10 grotere producten als je geen show ervaring hebt. Probeer meer te focussen op speelsheid: shapes, tempo-wisselingen, gelaagd schieten etc. Op naar een mooie show!
Nee ik steek alles los aan.
Ik kijk zelf ook naar de producten dus er valt elke keer een klein gat, helaas geen elektrische schietapparatuur ofzo en vind het aansteken ook wel een deel van de kik.
Doorlonten wel wat ervaring mee maar inderdaad deze aantallen is het niet te doen.

In iedergeval bedankt voor de tips en ik zal er nog eens goed naar kijken
Het advies van airforce kan ik onderschrijven. Mijn ervaring is ook dat een showtje van 4-5 minuten veel meer voldoening geeft dan een langere, als je maar zorgt voor genoeg variatie qua tempo, shapes, etc. Ik zie dat je een aantal producten dubbel hebt. Die zou ik dan ook tegelijk de lucht in jagen, bv in V of in W met een ander product er tussenin wat er lekker mee matched.

Jij ook bedankt voor de tips,
Heb een aantal dingen dubbel omdat ik op 2 of 3 plekken ga aansteken.

Ik zal er nog eens goed naar kijken.
Beide bedankt voor de hulp en fijne kerstdagen en goede jaarwisseling gewenst.

Hierbij ook de lijst voor 12 uur
  • Gold Conic
  • Crackling Fountain
  • Triplex Shooter
  • Ultra star
  • Sky Attack
  • Black Spot
  • Screwdriver
  • Thunder Kong
  • Electrick
  • Double Gold
  • Bommenwerper
  • Berlin
  • Barcelona
  • Crystal clear
  • Pontificaal
  • Blue Camuro
  • Barcelona
  • Pontificaal
  • Vet goed potje
  • Scorpion King
  • Angels of the night
  • Sound of Thunder
  • Professional 64
  • Special 6
  • Transbomber
  • Devils Dynamite
  • Turbo Tanker
  • Tournament Box

De lijst voor +/- 20:00 een klein beetje aangepast:
  • Gold Conic
  • Crackling Fountain
  • Happy Pearls
  • Triplex Shooter
  • Gold Mary
  • Mission Chemical
  • Blue Camuro
  • Topaz Blue
  • Vet goed potje
  • Scorpion King
  • World Fireworks
  • The underdog
  • Turbo Tanker
  • Spain Fanstyle
  • De Traditie
De volgende artikelen hebben nog geen bestemming, denk dat dit dan bewaren wordt of misschien nog wat voor als het net donker is.
  • Happy Pearls
  • Black Spot
  • Ultra star
  • Electrick
  • Double Gold
  • Bommen werper
  • Mistery Mines
  • Heroes of The night
  • Commander
  • Mighty Thunder

Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden.
Fijne dagen, Groet MerWee

Ha MerWee even aanvullend op de 2 goede tips van Airforce en Fompert: Check hoelang elk product duurt, tel dat bij elkaar op. Een showtje van 10 minuten zonder al teveel variatie, tempoversnelling, schietvormen, gaat al snel vervelen voor de toeschouwers. Er mag niet doorgelont worden, maar ik zou eerder kiezen om kleine setjes van 125-200 shots samen te stellen zodat je je eigen 'boxen' creëert en korte showtjes, dan alles achter elkaar af te steken.

Bedankt voor jullie reacties! Was even benieuwd hoe jullie het zouden doen. Heb nog enkele 25mm en 30mm toppers. Zal de 20mm en 25mm door elkaar knallen en dan toe naar de 30mm met harde burst.

Aan de hand van onderstaande lijst zou ik graag een show willen bouwen. Dit is echter mijn eerste keer.

Wat ik zelf al had bedacht is:
1 show met 2x 300sh display tegelijk
1 show met 3x transbomber tegelijk, eventueel te combineren de ultimate chry (Caïro)
Wellicht te starten met de return of the Phoenix.
De shows hoeven niet bizar lang te zijn aangezien ik heel de avond wil knallen.

Iemand tips/suggesties? Ik heb ook flink wat grote waaiers in de lijst

Bericht in topic 'Lijstjes topic 2024/2025'
https://forum.vuurwerkcrew.nl/threads/lijstjes-topic-2024-2025.51803/post-1842061
Sowieso zou een tip; zet die dozen of 10 meter uit elkaar of doe er een stoeptegel schuin onder zodat ze mooi heel de lucht vullen in V of W shape. Ikzelf vindt dat altijd zo'n zonde als meerdere dozen tegelijk gaan en het langs elkaar omhoog schiet, gemiste kans om nog meer spectacel te hebben.

Sowieso zou een tip; zet die dozen of 10 meter uit elkaar of doe er een stoeptegel schuin onder zodat ze mooi heel de lucht vullen in V of W shape. Ikzelf vindt dat altijd zo'n zonde als meerdere dozen tegelijk gaan en het langs elkaar omhoog schiet, gemiste kans om nog meer spectacel te hebben.
Goede tip thanx. Gaan we zeker regelen 💪

Goede tip thanx. Gaan we zeker regelen 💪
Heb de transbomber in W geschoten in 2019/2020 als start van het slotakkoord dat was echt wel dik, aanrader! Ik gebruikte geen stoeptegel maar 2 opgerolde kartonnetjes van een omdoos. Stoeptegel is wel wat veiliger denk :)

Nog beter om te investeren in wat hout en rekken te bouwen, gaan jaren mee en als je ze goed in elkaar zet super veilig.

ik zat aan volgende show te denken (per blok een aantal door

fonteinen opener
5m gold
White Caiman

crosette naar snel (eerste 3 doorgelont en laatse 2)
blockbuster
dancing crew
splitting rainbow
fire festival
400 shots

kleuren en blink (eerste drie doorgelont, 3&4 doorgelont en 5 los)
de traditie
special stars
thermal jewels
tempation willow
furious

(eerste twee door gelont, 3&4 los)
dazzling dream
blue lion king
coconot bounty
golg bomber

(eerste in W, 2/3 los en 4/5 doorgelont)
crackling cairo
crackle king
katan special 5
return of the phoenix
el titanio

te veel? volgorde anders? andere tips?

Dit wordt mijn 00.00 show. Bestaat uit 9 elementen, waarbij elk element direct volgt op het voorgaande. Staan er meerdere producten bij een element, dan gaan deze tegelijkertijd af. In totaal zou de show dan 10 minuten duren. Tijdsduur per element staat erbij (circa). Hoor graag jullie gedachten hierbij (v.w.b. bijv. tijdsduur, schietlijst, volgorde etc.).

1. Fire Festival (Wolff), 20 sec
2. Lion (China Red), 50 sec
3. Gorilla (China Red), 50 sec
4. Armageddon (Magnum), 120 sec
5. 2x Immortal Gold (Rubro), 90 sec
6. 2x Insane Crown Bomber (Broekhoff), 40 sec
7. Beast of Burden (Vuurwerkmania), 110 sec
8. 2x Total Display Show 400s (Magnum), 85 sec
9. 3x Transbomber + 6x Cairo Crackling (2x Cairo begin Transbomber en 4x eind Transbomber), 60 sec

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan