Vuurwerkcrew.nl - Nieuwe software en template

Ik mis de chat/shoutbox enorm. De sfeer, gezelligheid en het vluchtige kletsen moet echt terug komen! Ik begrijp dat die voor nu mislukt is, maar lopen er nog nieuwe initiatieven of opties?

idem... Sfeer zakt een beetje weg. Af ten toe even wat ouwehoeren is toch wel lekker..

Goed om te horen dat de chat terugkomt. Deed er zelf niet veel mee maar las met regelmaat mee. Zorgt tevens voor bedrijvigheid.

Hallo allemaal, de chat heb ik nog geen update over. Ik ben met Mike (mattenfreak) in overleg wat de beste weg vooruit is voor het forum qua software, ik heb hier wat opties voor.

Wel heb ik de site nu gemaxt qua breedte. Dus op mobiel groeit hij mee, maar op desktop zie je dat hij niet meer oneindig breed is. Laat maar weten hoe dit voelt :)

Hallo allemaal, de chat heb ik nog geen update over. Ik ben met Mike (mattenfreak) in overleg wat de beste weg vooruit is voor het forum qua software, ik heb hier wat opties voor.

Wel heb ik de site nu gemaxt qua breedte. Dus op mobiel groeit hij mee, maar op desktop zie je dat hij niet meer oneindig breed is. Laat maar weten hoe dit voelt :)

Is anders discord niet een optie?

Ik krijg op de desktop onder Forums onderin nu deze 2 balken die niks toevoegen?...

image.png

Voelt beter en ziet er ook veel beter uit!

Naar aanleiding van de nieuwe software heb ik een klein verzoekje: is het mogelijk om net als vroeger te zorgen dat als je op “laatste bericht” klikt, je naar het laatste bericht dat je zelf hebt gelezen i.p.v. het laatste bericht in de post verwezen wordt? Dit was op de oude site wel het geval namelijk.

Zo erg fijn de update welke er voor zorgt dat ik op mijn 4K scherm niet helemaal van links naar rechts hoef te lezen.

Is het mogelijk om de mappenstructuur bij abonnementen te herstellen? Ik had namelijk mapjes als, shortlist, interessant, nieuw, gekocht 2020, gekocht 2021, gekocht 2022 en nu is het 1 grote map geworden.

Hallo allemaal,
Even een wat grotere update van mijn kant. De korte versie is namelijk dat de chat niet gaat lukken... in dit forumpakket. Dit forum draait op vbulletin en ook al was de afgelopen mega update een succes qua veiligheid van de site, blijkt het toch dat het qua mogelijkheden niet per se beter is geworden.
Is dit zuur? Jazeker. Is dit erg? Nee niet meteen.
In de afgelopen 2 week heb ik onderzoek gedaan naar welke software in de forummarkt momenteel het beste is en de meeste toekomstperspectief biedt op het gebied van mogelijkheden (denk aan chat, snelheid, etc). Daarbij ben ik terecht gekomen op Xenforo en heb ik deze week een testmigratie gedaan achter de schermen en het lijkt heel vlekkeloos te kunnen. Het werkt snel, duidelijk en belangrijker... de chat werkt ook!

In overleg hebben we dan ook besloten voor het eind van augustus nog te migreren waarbij we het forum weer een tijdje (ik gok 2 dagen) niet beschikbaar maken. Waarom eind augustus? Simpel, vakanties en zo.

Omdat dit toch wel weer een mooie spannende stap is, hebben we besloten niet met minder meer genoeg te nemen. Die chat komt er dus ook gelijk in bij de migratie. We hopen op julli begrip, steun en hulp. Bij vragen weten jullie mij te vinden.

Groet,
Barry

Sterk werk! Wat fijn om te horen dat de chat doorslaggevend blijkt te zijn. En wat een gez@€&k zeg! Goed dat er mensen met kennis zijn die ook nog eens een mooie oplossing aandragen.
Bedankt!

Back
Bovenaan