Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

Weet iemand een goede HD zakformaat camera?

Het liefst waarmee je kan filmen en fotograferen.
En ook nog goed beeld s'avonds geeft.

Heb al naar de Camileo serie van Toshiba gekeken, voldoet aan alle eigenschappen behalve dat het beeld slecht is als het een beetje donker of helemaal donker is.

Weet iemand een goede HD zakformaat camera?

Het liefst waarmee je kan filmen en fotograferen.
En ook nog goed beeld s'avonds geeft.

Heb al naar de Camileo serie van Toshiba gekeken, voldoet aan alle eigenschappen behalve dat het beeld slecht is als het een beetje donker of helemaal donker is.

Over het algemeen zijn alle pocket camcorders slecht in het filmen bij weinig licht.
Simpelweg omdat de sensor te klein is en dan krijg je veel digitale ruis.

Zelf heb ik een Casio Exilim ex-fc100, die filmt ook in 720P, k moet zeggen dat ie in het donker vrij goed filmt, weinig digitale ruis....maar helaas lijken de kleuren niet zo fel over te komen.

Over het algemeen zijn alle pocket camcorders slecht in het filmen bij weinig licht.
Simpelweg omdat de sensor te klein is en dan krijg je veel digitale ruis.

Zelf heb ik een Casio Exilim ex-fc100, die filmt ook in 720P, k moet zeggen dat ie in het donker vrij goed filmt, weinig digitale ruis....maar helaas lijken de kleuren niet zo fel over te komen.

Ok, nog andere tips voor een videocamera/fotocamera voor weinig geld?

Wat mij opvalt is dat bij mijn camera de kleuren allemaal goed helder zijn, maar bv. gewoon het crackling van Stars over Paris bestaat uit allerlei kleuren, terwijl het normaal natuurlijk wit/goudachtig is. Weet iemand of dit met een instelling te veranderen is, of is dit gewoon zo bij niet hele dure camera's?

Ik zie dat de meeste serieuse hobbisten een dikke Canon Full HD cam hebben in hun "arsenaal".

Moet toch echter wel zeggen dat ik dit zeer opmerkelijk vindt, aangezien de meesten hier in wolken waren van Panasonic's 3CCD camera's welke nu inmiddels al een volwaardige 3CMOS Full HD vervanger hebben.

Zit daar misschien wat achter?

Ik heb een vraag aan de mensen op het forum hier die verstand hebben van fotografie.

Ik zoek een goede externe flitser voor mijn Canon EOS 500D, want ik neem aan dat je daar ook keus in hebt.
Enkel heb ik er zelf weinig of geen verstand van, ik gebruik de DSLR voornamelijk om close up of product fotos te maken.

Welke raden jullie mij aan voor mijn gebruik?

Alvast heel erg bedankt:wink:

Groeten,
Silberblitz

:bye:

mijn mening ik heb de 430exII flitser ok een zeer goede flister koop er alleen wel een set goede oplaadbare batterijen bij.

Helaas is mijn videocamera van de zomer gejat..

Weet iemand nou een goede vervanger, een videocamera waar je dus goed vuurwerk mee kan filmen, voor 300 a 400 a 500 euro?

Ik heb inmiddels de Canon HV40 aangeschaft. Ik hoop dat ik hier geen spijt van ga krijgen want het was toch veel geld. Heb het boekje een beetje zitten doorbladeren , met de camcorder zitten spelen, en `m direct aangesloten op mijn HD tv maar bij dat laatste valt mij op dat het beeld nou niet bepaald HD kwaliteit te noemen is. Is dat normaal wanneer het beeld vanaf de camera direct naar tv gaat zonder dat het eerst word opgenomen?

Naast dat heb ik nog wat vragen omtrent de instellingen. Welke moet ik gebruiken bij het zo mooi mogelijk filmen van vuurwerk en wat moet ik absoluut laten?

HV40 .. tsja je had beter voor de HV30 eerder kunnen gaan.

HV30 draait wellis waar op HDV (MiniDV) tapes maar het is kwalitief gezien beter dan als je SD of hardeschijf camera hebt (mijn mening).

Ahh dankje, maar dat forum ken ik al. Helaas is dat forum in het engels. Ik heb geen moeite dat te begrijpen maar ik vind het vragen en krijgen om/van hulp in mijn eigen taal toch makkelijker bij dit soort onderwerpen. :p

Ik heb namelijk ook nog hulp nodig bij het vinden van een goede microfoon voor niet al te veel geld. Mijn budget is zo goed als op. Nou zag ik dat Gerwin een mooi setje heeft bij zijn HV30. Een groothoek lens 'Raynox 6600 HD' en een 'Canon DM-50 Microfoon'. Nou is die groothoek lens qua prijs nog wel te doen, maar ik vind die microfoon toch wel prijzig voor mezelf momenteel. Is een externe mic een must bij het filmen de 31ste, of kan de standaard ingebouwde mic ook prima omgaan met de harde knallen? Als een externe mic toch enorm word aangeraden, zijn er goedkope (kwalitatieve) alternatieven en wat zijn de ervaringen met desnoods tweedehands microfoons?

Ja, een heleboel vragen allemaal.

Ah bedankt! Die Rode videomic is qua prijs voor mij nog wel goed te doen ja. Deze mic was dus ook aangesloten tijdens het filmen van vuurwerk(shows) die je op je site hebt staan?

Voor de kenners, zit er veel verschil in tussen deze en die 3 keer zo dure mic van canon?

Als ik jou was, zou ik eerst eens zonder microfoon testen of je tevreden bent met die kwaliteit. Met zo'n microfoon heb je wel minder omgevingsgeluiden die je dan opneemt. Met oud en nieuw bijvoorbeeld film ik absoluut niet met externe microfoon puur vanwege de omgevingsgeluiden.

Back
Bovenaan