UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij is er maar een oplossing. Allemaal de politiek in om mensen op andere gedachten te brengen. Ik geloof namelijk niet dat de politiek mijn stem op dit moment vertegenwoordigd.

Greetzz

Euhh... heb ik iets gemist? Even los van het feit dat het al zo was dat het niet een Burgemeester is die dat kan doen, die heeft alleen maar een publieke functie, het is een Gemeenteraad waar B&W onderdeel vanuit maakt die lokale wetgeving maken. Maar maak ik uit jouw reactie nou op dat volgens jou een Gemeente niet meer de complete Gemeente vuurwerkvrij kan maken? Heb je dat zwart op wit voor mij?
Daarvoor is een sterkere bron dan "horen zeggen" inderdaad wel voor nodig aangezien de rechter in Rotterdam vorig jaar heeft bepaald dat dat wel mag. Dus waar is die verandering in wettelijke bepaling te zien?

Euhh... heb ik iets gemist? Even los van het feit dat het al zo was dat het niet een Burgemeester is die dat kan doen, die heeft alleen maar een publieke functie, het is een Gemeenteraad waar B&W onderdeel vanuit maakt die lokale wetgeving maken. Maar maak ik uit jouw reactie nou op dat volgens jou een Gemeente niet meer de complete Gemeente vuurwerkvrij kan maken? Heb je dat zwart op wit voor mij?

Niet vergeten dat Amsterdam vorig jaar af zag van een totaalverbod vanwege juridische onzekerheden. Wellicht zijn die er nog steeds? Is het niet zo dat vorig jaar naar buiten kwam dat aanvechten van een boete in geval van afsteken bij een gemeentelijk verbod wel eens succesvol zou kunnen zijn?

Er heerst grote twijfel of dit wel waar is.

Begint steeds meer op een offensief voor aandacht te lijken. Wat wederom is gelukt.

Tot nu toe steekt zn toneelstukje en media strategie goed inelkaar.

Best knap dat 2 mannetjes op deze schaal iedereen op lopen naaien.
Je gelooft nog dat het enkel hun 2 zijn? Ik denk dat het gewoon helemaal opzet van DPG is.

Niet vergeten dat Amsterdam vorig jaar af zag van een totaalverbod vanwege juridische onzekerheden. Wellicht zijn die er nog steeds? Is het niet zo dat vorig jaar naar buiten kwam dat aanvechten van een boete in geval van afsteken bij een gemeentelijk verbod wel eens succesvol zou kunnen zijn?

Helaas zijn alle juridische hordes waar A'dam destijds op doelde van tafel geveegd tijdens het kort geding tegen Rotterdam dat daarna gediend heeft. Op alle ingebrachte punten is die zaak verloren. Ik ga er vanuit dat firekwakkers iets anders bedoelt?

Het zou mij niet verbazen als het die kant op gaat. Door afzonderlijk gemeente te laten bepalen of er een verbod komt of niet is schuiven met problemen maar ze niet oplossen. Dat ziet de overheid ook wel.
Ik lees af en toe tussen de regels door en hoor kleine geluidjes dat het die kant op gaat en mocht er een (gedeeltelijk) verbod komen dat die dan landelijk geregeld wordt.
Want ging die rechtszaak in R’dam niet over een verkoop verbod? (Weet het niet zeker).

Je gelooft nog dat het enkel hun 2 zijn? Ik denk dat het gewoon helemaal opzet van DPG is.

Of het zijn goedbedoelde maar veel te naïeve en slecht gecommuniceerde ideeën en gaat DPG er in ieder geval mee aan de haal. Daar komen we misschien toch nooit achter.
Maar het is op z'n minst opvallend dat juist nu de vuurwerkwereld de noodzaak ziet om zich samen te spannen, dit initiatief door DPG Media wordt ingezet om verdeeldheid te zaaien, onrust te creëren en nu ook de vuurwerkliefhebber te stigmatiseren.
Ik vind dat de hvlv m'n standpunt over het artikel prima verwoordt. En daar laat ik het bij.

Het bericht van Firewakkers wekt bij mij opnieuw nieuwsgierigheid op. Maar misschien is het verstandig om dat soort zaken hier niet te delen voordat er een "officiële" uitrol o.i.d. van komt. We weten wie er meelezen en die moet je niet wijzer maken dan dat ze zijn, toch?
Maar nu de aap al een stukje uit de mouw is, kan ik me misschien wel vinden in het oudejaarsvuurwerk als vervangende naam voor het huidige consumentenvuurwerk. Dat geeft mogelijkheid tot nieuwe beeldvorming. Daar heb je dan wel media voor nodig.

Van consumentenvuurwerk naar oudjaarsvuurwerk is denk ik geen slecht idee.
Geeft beter de mogelijk om je te distantiëren van relschoppers en “tokkies”.
Met oudjaarsvuurwerk sluit je het oude jaar feestelijk af en begin je het nieuwe jaar feestelijk.
Dit jaar werd, in ieder geval in mijn straat, dat oudjaarsvuurwerk toch wel gewaardeerd en mooi gevonden. “Het hoort er toch eigenlijk gewoon bij!” Maar alles wat daarvoor wordt afgestoken is geen oudjaarsvuurwerk.

Precies dit! De BPN richt zich ook op de politiek en daar is al genoeg uit voortgekomen. Volgens mijn informatie hoeven we ons de komende jaren (hoeveel laat ik even achterwege) hooguit druk te maken over vuurwerkvrije zones. Een burgemeester kan niet meer de gehele gemeente vuurwerkvrij maken, dus goed nieuws voor de steden waar met een verbod wordt geschermd. Daarbij moet het imago van vuurwerk op de schop. Een begin hiermee moet worden gemaakt door consumentenvuurwerk te veranderen naar oudjaarsvuurwerk. Nogmaals, alle vertrouwen in mijn bron, mijn naam is Piet uit Groningen en inhoudelijk ga ik er verder niet op in.

Waar kan ik dat terugvinden.

Rotterdam, Amsterdam en enkele andere gemeenten zijn dus ineens niet meer totaal vuurwerk vrij?

Heb helaas nog geen contact kunnen leggen. Er wordt van de andere kant af niet gereageerd. Geef het nog even en anders probeer ik het morgen nog even weer

Die meneer Onrust van de Vuurwerkbond..
Wat een vreemde kerel is dat zeg.

Over de rug van vuurwerkliefhebbers geld willen verdienen en stug volhouden dat dit helemaal niet de intentie is. Ja sure.
Ben er zo klaar mee.

Media gaat er weer vol in. Propaganda totdat ze hun zin hebben. En het gaat ze helaas lukken ook. Gatver

Laatst bewerkt:
Gelukkig zal sjonnie gewoon blijven verkopen van uit zijn garagebox. Stil zal het nooit worden met oud en nieuw.

Die meneer Onrust van de Vuurwerkbond..
Wat een achterlijke mongool is dat zeg.

Over de rug van vuurwerkliefhebbers geld willen verdienen en stug volhouden dat dit helemaal niet de intentie is. Ja sure.
Ben er zo klaar mee.

Media gaat er weer vol in. Propaganda totdat ze hun zin hebben. En het gaat ze helaas lukken ook. Gatver
Nee joh @Ttt laat maar gaan.
FF de mindset weer de goede kant op!:wink:

Nu we weten dat iedereen mee leest we worden neergezet als tokkies is het mischien beter om gewoon respectvol te blijven over en tegen iedereen.

Dus woorden als mongool, debiel en weet ik allemaal om dat gewoon niet te doen.

In ieder geval ik zou dat graag willen zien. Maar dat is natuurlijk mijn mening

Mischien ben ik niet de grootste fanaat maar ik hou van het vuurwerk maar ik ben ook voor de vrijheid van Nederland dat iedereen zijn mening mag geven ook al is die mening niet mijn mening.

Ik ben dit eigenlijk wel met je eens.

Alles om vuurwerk en de vuurwerkafstekers in een negatief daglicht te stellen.

Ze doen het echter wel goed. Ook ik respecteer ieder zijn mening. Vrijheid van meningsuiting is het grootste goed.

Die woorden waren op dat moment oprecht mijn gevoel en daarbij ook mijn mening. Maar ik begrijp ook dat dit averechts werkt.

Ik denk dat ik er gewoon helemaal mee stop. We staan al 10-0 achter en ik vind het lastig om positief te blijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan