Oké, even over die avondklok.
Ik snap niet zo goed waarom iedereen daar nu nog zó veel weerstand tegen heeft. Begrijp me niet verkeerd; de hele situatie is mega-kut, en een avondklok is natuurlijk een nachtmerrie voor ons als liefhebbers. Maar nu er toch al een verbod is, maakt het geen zak uit toch?
Een avondklok wordt natuurlijk gehandhaafd op het moment dat je met groepen in een centrum komt, groot/illegaal vuurwerk afsteekt, gaat rellen, openbaar dronken bent met z'n allen, etc. In de praktijk zullen wij daar toch geen hinder van ondervinden?
Voor mij geldt in elk geval; ik zal of in de tuin, maar ook gewoon voor de deur mijn cat. 1 afsteken, en geen haan die ernaar kraait. Doen ze dat wel, hebben ze pech. Mocht er onverhoopt politie komen, weet ik nu al bijna 100% zeker dat die de auto niet stoppen voor mij en mijn kinderen met een fonteintje. Doen ze dat wel, eindigt het in een gesprekje als volwassen mensen.
Het énige dat lastig is, is visite; als je 2 mensen over de vloer mag, moeten die wel naar huis kunnen/mogen. Verder zie ik het probleem niet zo.