UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
En achter de voordeur mogen zo grondwettelijk niks bepalen als ik me niet vergis.
Klopt in zekere zin. Daarom is dat ook steeds advies geweest. Maar in Nederland is het wel zo dat je gewoon een wet kan aannemen die een grondrecht inperkt. De rechter mag n.l. niet toetsen aan de grondwet.

Zelfde als met die mondkapjes plicht dat is nog steeds niet rond geloof ik.
Hoorde toen dat het nog zeker 2 weken zou duren voordat het juridisch rond was maar dat zeggen ze er niet bij.
Zelfde als advies niet reizen.
Ik ben gewoon naar duitsland en antwerpen gereden hele jaar rond zonder problemen.
We worden gewoon voor de gek gehouden op vele fronten.⁴

Mondkapjesplicht is volgens mij opgenomen in die speciale coronawet, daarom ging de plicht ook pas op 1 december in, samen met de wet.
Achter je voordeur mogen ze alleen ingrijpen als je overlast veroorzaakt of de publieke gezondheid in gevaar komt...

bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderw...o min mogelijk bezoek,12 jaar tellen niet mee.

Maar ja, daar staat weer niet dat het een advies is. Om gek van te worden!

En achter de voordeur mogen zo grondwettelijk niks bepalen als ik me niet vergis.

Jawel hoor, want je mag ook niet moorden achter de voordeur etc ;-)

Maar wat betreft het aantal personen, mogen ze volgens mij i.d.d. niet wettelijk bepalen en betreft het een dringend advies. Ze mogen dus niet zomaar controleren of er niet te veel mensen in huis zijn.

Ze kunnen het echter wel over een andere boeg gooien. Als ze een melding krijgen, gooien ze het op overlast. Dan mogen ze wel ingrijpen en dat gebeurde zeker veel in het begin veel. Dus oppassen voor klikgrage buurtjes

Oké, even over die avondklok.

Ik snap niet zo goed waarom iedereen daar nu nog zó veel weerstand tegen heeft. Begrijp me niet verkeerd; de hele situatie is mega-kut, en een avondklok is natuurlijk een nachtmerrie voor ons als liefhebbers. Maar nu er toch al een verbod is, maakt het geen zak uit toch?

Een avondklok wordt natuurlijk gehandhaafd op het moment dat je met groepen in een centrum komt, groot/illegaal vuurwerk afsteekt, gaat rellen, openbaar dronken bent met z'n allen, etc. In de praktijk zullen wij daar toch geen hinder van ondervinden?

Voor mij geldt in elk geval; ik zal of in de tuin, maar ook gewoon voor de deur mijn cat. 1 afsteken, en geen haan die ernaar kraait. Doen ze dat wel, hebben ze pech. Mocht er onverhoopt politie komen, weet ik nu al bijna 100% zeker dat die de auto niet stoppen voor mij en mijn kinderen met een fonteintje. Doen ze dat wel, eindigt het in een gesprekje als volwassen mensen.

Het énige dat lastig is, is visite; als je 2 mensen over de vloer mag, moeten die wel naar huis kunnen/mogen. Verder zie ik het probleem niet zo.

De kikkers in de pan krijgen het nu wel erg warm.

Het gaat van kwaad naar erger en nog erger.

Oké, even over die avondklok.

Ik snap niet zo goed waarom iedereen daar nu nog zó veel weerstand tegen heeft. Begrijp me niet verkeerd; de hele situatie is mega-kut, en een avondklok is natuurlijk een nachtmerrie voor ons als liefhebbers. Maar nu er toch al een verbod is, maakt het geen zak uit toch?

Een avondklok wordt natuurlijk gehandhaafd op het moment dat je met groepen in een centrum komt, groot/illegaal vuurwerk afsteekt, gaat rellen, openbaar dronken bent met z'n allen, etc. In de praktijk zullen wij daar toch geen hinder van ondervinden?

Voor mij geldt in elk geval; ik zal of in de tuin, maar ook gewoon voor de deur mijn cat. 1 afsteken, en geen haan die ernaar kraait. Doen ze dat wel, hebben ze pech. Mocht er onverhoopt politie komen, weet ik nu al bijna 100% zeker dat die de auto niet stoppen voor mij en mijn kinderen met een fonteintje. Doen ze dat wel, eindigt het in een gesprekje als volwassen mensen.

Het énige dat lastig is, is visite; als je 2 mensen over de vloer mag, moeten die wel naar huis kunnen/mogen. Verder zie ik het probleem niet zo.

Probleem zie ik ook niet zo, die visite kan ook de ochtend erna naar huis.

Maar ik denk niet dat je er vanaf komt met een gesprek 'als volwassen mensen', mocht oom agent toevallig voorbij rijden. Zeker wanneer er ook kinderen bij betrokken zijn schijnt het voor de dienders een sport te zijn even goed uit te leggen hoe fout papa wel niet bezig is.

Waarop baseer je jouw inschatting van bijna 100%? Weinig buren? Platte land?

Wanneer hier een ratellintje afgaat staan de strontfabriekeigenaren (sorry forumleden met wél goed getrainde honden) al met hun telefoon achter de gordijnen, passerende agenten komen vaak ook even checken of het allemaal wel legaal is.

Bij een evetuele avondklok zul je zeker in de randstad met al die opgefokte onderbetaalde eenstrepertjes echt op je hoede moeten zijn.

Een avondklok zullen we naar mijn mening niks mee opschieten. Iedere agent kent zijn pappenheimers en weet precies wie de raddraaiers zijn. Lijkt me dat als er dubbele bezetting is die avond dat de agenten hun handen vrij hebben om deze figuren in de gaten te houden en excessen in de kiem smoren. Maja als ze ook nog achter ieder knalletje aan moeten rijden hebben de raddraaiers vrij spel.

NOS:

Mogen winkels afhaalsystemen aanbieden, vergelijkbaar met de horeca?

Nee, niet allemaal. Naast de horeca mogen alleen doe-het-zelfzaken een afhaalmogelijkheid aanbieden. Het zogeheten 'click-and-collect'-systeem waardoor mensen online kunnen bestellen en het aan de deur van een winkel kunnen ophalen, is niet toegestaan.

Volgens de overheid omdat de maatregelen bedoeld zijn om de contactmomenten en het aantal bewegingen van mensen te beperken. Ook langs de winkel gaan om spullen te retourneren is de komende weken niet mogelijk.

Dus allemaal naar Huizen:D

Wederom een groot aantal berichten moeten verwijderen hier. Elkaar beschuldigen van gekkies, complottheorieën,met de vingers naar elkaar wijzen hebben we hier totaal niet nodig. Lijkt me dat daar genoeg andere fora voor zijn.

CAT1 vuurwerk mag juridisch gezien niet meer verkocht worden Door winkeliers:
Artikel 2.3.4
Het is verboden consumentenvuurwerk aan een particulier bedrijfsmatig ter beschikking te stellen op een andere plaats dan een verkoopruimte die voldoet aan de in bijlage 1 gestelde voorschriften en de door het bevoegd gezag overeenkomstig artikel 2.2.3 gestelde maatwerkvoorschriften.

Artikel 2.3.5
Het is verboden consumentenvuurwerk te verkopen of anderszins ter beschikking te stellen aan particulieren jonger dan:
Voor zover het betreft categorie F1: 12 jaar;
Voor zover het betreft categorie F2: 16 jaar;
Voor zover het betreft categorie F3: 18 jaar.

Artikel 2.3.7
De artikelen 1.2.4, 1.2.5, 2.3.2, 2.3.3, 2.3.5a en 2.3.6 gelden niet ten aanzien van fop- en schertsvuurwerk. (Artikel 2.3.4 is dus wel geldig…)

Het komt er in feite op neer dat vuurwerk (zelf) bezorgen niet is toegestaan, CAT1 valt hier ook onder. Een pick-up point mag ook niet, daar een winkelier het enkel ter beschikking mogen stellen in een verkoopruimte die goedgekeurd is.

CAT1 vuurwerk mag juridisch gezien niet meer verkocht worden Door winkeliers:

Het komt er in feite op neer dat vuurwerk (zelf) bezorgen niet is toegestaan, CAT1 valt hier ook onder. Een pick-up point mag ook niet, daar een winkelier het enkel ter beschikking mogen stellen in een verkoopruimte die goedgekeurd is.

En toch hebben we het over een grijs gebied, zeker qua handhaving.

Stel: Je gooit je webshop open, en laat thuisbezorgen in blokken van halve dagen. Bijvoorbeeld tussen 13:00 en 17:00 uur. Zodra je in een bpaalde wijk/buurt/dorp een aantal bestellingen hebt gooi je de Cat. 1 in je auto/busje en gaat een ritje maken.

Zodra je aangehouden wordt, heb je cat. 1 in je auto. So What?

1.1 De voorschriften van deze bijlage zijn niet van toepassing op fop- en schertsvuurwerk, mits binnen de inrichting niet meer dan 200 kg fop- en schertsvuurwerk aanwezig is.

Echter staat dit in de bijlage die geldt voor artikel 2.3.4 daar zit misschien nog wel ruimte in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan