UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Onderwerp staat straks op het Programma.

Kanaal 502 op televisie.
Verrek dank je wel ik zat al op ned 1 2 en 3 te kijken

Ik heb net stukje meegekregen nog van rotterdamse gemeenteraad, die meneer van PVV was snoeihard tegen Aboutaleb. Hij zei letterlijk: dit gaat uit de klauwen lopen en ik spreek u in het nieuwe jaar in de raad hierover

Verrek dank je wel ik zat al op ned 1 2 en 3 te kijken

Ik heb net stukje meegekregen nog van rotterdamse gemeenteraad, die meneer van PVV was snoeihard tegen Aboutaleb. Hij zei letterlijk: dit gaat uit de klauwen lopen en ik spreek u in het nieuwe jaar in de raad hierover
Haha wilde er net over schrijven. Ik genoot wel even van dat moment :)
Maurice Meuwissen kan straks in januari zeggen: ik zei toch?

Maargoed, er zal net als voorgaande jaren 1000 hulpverleners op de been zijn die rekening moeten houden met de Coronamaatregelen. Eerder in de vergadering werd er gesproken aan een zwaar te kort aan politie-agenten in Nederland. Ik meen dat er gesproken werd over 1 wijkagent per 3000 inwoners.

Ik heb ook sterk het gevoel dat het uit de klauwen gaat lopen in Rotterdam met Oud & Nieuw....

Wat de uitslag ook wordt, de kaarten komen straks op tafel!

Verbod heeft al gefaald en het is pas half december. Wij liefhebbers hebben alle partijen geïnformeerd met JUISTE informatie.

Laat de botte bijl maar door de kamer gaan.

De EU comissie laat lang op zich wachten. Daarbij de aangespannen zaak van de SVNC, zouden er soms al (positieve) zaken spelen in de achterkamertjes?

Het kan alleen maar postief uitpakken vandaag, Spannend!

Ik ben het zeker wel eens met enkele punten, maar de vraag is wel hoe had het dan gemoeten ? Dan weet je ook pas achteraf hoe de uitkomst was geweest. Het blijft moeilijk, en wanneer doe je het goed ? Waarschijnlijk nooit en dat is voor oppositiepartijen wel lekker ....

In het begin was het giswerk. Na de eerste golf was al vrij duidelijk dat het virus zich op een bepaalde manier verspreid. Vele wetenschappers, virologen, etc. waren het daar al over eens en zelfs het WHO leek langzaam maar zeker aan/toe te geven dat de eerste aanpak minder effectief of zelfs contra effectief zou kunnen zijn.

Het RIVM heeft 1.5m gehanteerd, terwijl het advies vanuit de WHO 1m was. Dit was een advies uit giswerk en naslagwerk uit een onderzoeksrapport uit de jaren 30. Dit onderzoek gaf ook aan dat de meeste besmettingen en de meeste heftige kwamen doormiddel van aerosol besmetting. Logisch ook, want in dat onderzoek is aangegeven dat microscopische druppeltjes veel makkelijk en veel verder in de longen kunnen dringen, dan de grote druppels, tevens is dit aangetoond door multibesmettingen, gezien een enkeling ruim 30 man heeft besmet tijdens een feestje. Die heeft ze echt niet allemaal in het gezicht gehoest of geniest.

Deze info is door het RIVM en het kabinet heel lang ontkend, nog steeds eigenlijk, dus is de aanpak heel algemeen geweest. Vele sectoren moesten dicht en er werd het volk heel veel beperkingen opgelegd, terwijl deze geen enkele onderbouwing genoten, zowel niet in de cijfers als op wetenschappelijke basis.

Duidelijk is dat mensen antistoffen ontwikkelen na een besmetting. Gezondere mensen en/of mensen met milde tot geen klachten ontwikkelden minder meetbare antistoffen, maar uit eerdere onderzoeken blijkt dat dit weinig zegt, gezien het immuunsysteem wel geleerd heeft en indien nodig wel voldoende antistoffen aan kan maken.
Na de eerste golf was ook duidelijk welke leeftijden en mensen tot een kwetsbare categorie horen. In plaats van deze mensen een beperking op te leggen in doen en laten, leggen ze een enorme groep, enorme beperkingen op. Dus waar je met minder beperkingen een kleinere groep kunt/kon beschermen, hebben ze er bewust voor gekozen, ondanks alle info, waarschuwwingen etc, om de gehele maatschappij zwaar te belasten en steeds meer beperkingen op te leggen, want "het gaat niet goed". Het aantal positieve uitslagen is niet van belang, want het liefst is die gigantisch hoog, zolang de zorg niet overbelast raakt. Deze is echter wel overbelast, want de groep die de zorg belast heeft door het op de gehele maatschappij te gooien, veel te weinig beperkingen gekregen, waardoor deze nog steeds (makkelijk) besmet kan raken, plus dat er wel miljarden aan steun wordt uitgekeerd, maar een paar miljoen (tijdelijk) in de zorg investeren is een no-go voor het kabinet. Hoezo prioriteiten. Bij een "crisis" moet je juist fouten erkennen, omschakelen en een andere aanpak kiezen. Nu is hun eigen ego belangrijker, vooral voor de verkiezingen en blijven ze op de tour door gaan. Dat het in andere landen ook zo gebeurt hebben wij geen boodschap aan, want geen enkel land lijkt het fatsoenlijk onder controle te hebben. Het is dus ook een kwestie van accepteren dat je niet alles in de hand hebt en het virus een natuurlijk fenomeen is en we daar eenmaal mee te dealen hebben. We doen er alles aan om maar ouder en ouder te worden. De maatschappij staat daar al behoorlijk van onder druk, want pensioenen worden steeds minder, want men wordt ouder en er wordt veel meer zorg gevraagd, dus stijgen de zorgkosten en dus verzekeringen gigantisch.

Mijn opa en oma zijn nog relatief gezond en vitaal, mijn opa heeft ondanks wat restklachten corona "verslagen", zonder ernstig ziek te zijn en zorg nodig te hebben. Er zijn ook mensen die bij het minste verkoudheidje ernstig ziek worden, maar moeten we die dan massaal gaan redden tegen alle kosten (zowel in geld, als in maatschappelijke belasting)?

Maargoed, dit is wel erg off-topic.

Wat betreft de motie, stel het verbod gaat van tafel, is het van belang dat de branche echt in gaat zetten op het maatschappelijke beeld en via welke weg dan ook, het publieke beeld van vuurwerk moet gaan sturen in de positieve zin en vooral op het gebied van wat legaal en illegaal is, waar men last van heeft/overlast door ervaart en waar men van geniet. Spotjes met een knallende cobra met de tekst: "hier ervaart u net als wij overlast en hinder van". Daarna een beeld van legaal siervuurwerk, eventueel met een shot van genietende kinderen, papa's en mama's en opa's en oma's met als tekst: "hier genieten wij, net als miljoenen andere Nederlanders van". Spotjes dus altijd afsluiten met iets positiefs, want dat blijft hangen. Men ziet siervuurwerk en associeerd dat met genieten. Zo werkt dat bij de mens.

Nr. 794 MOTIE VAN DE LEDEN VAN HAGA EN BAUDET
Voorgesteld 9 december 2020

De Kamer,

gehoord de beraadslaging,

constaterende dat het kabinet heeft besloten dat er dit jaar, in verband met corona, geen consumentenvuurwerk mag worden verkocht en/of mag worden afgestoken;

overwegende dat dit algehele vuurwerkverbod niet alleen consumenten raakt, maar ook talloze ondernemers die het nu tijdens de coronacrisis toch al zwaar hebben;

overwegende dat het vuurwerkprobleem voornamelijk een handhavingsprobleem is;

verzoekt de regering, de verkoop en/of het afsteken van consumentenvuurwerk dit jaar gewoon binnen de geldende regels toe te staan en niet over te gaan tot een algeheel vuurwerkverbod,

en gaat over tot de orde van de dag.

Van Haga
Baudet

Deze is ontraden gisteren is het debat helaas.

De motie op stuk nr. 794 over het vuurwerkverbod. Met verwijzing naar eerdere besluitvorming en het belang van de belasting van de zorg: ontraden.

Bron: https://www.tweedekamer.nl/download...t coronavirus (ongecorrigeerd stenogram).docx

Naar ruttes mening, ontraden.

De voorzitter:
Ik geef de minister-president het woord.
Minister Rutte:
Voorzitter. De motie op stuk nr. 774 over het heropenen van de horeca. Met verwijzing naar het debat en het OMT-advies: ontraden.

De motie-Stoffer/Marijnissen op stuk nr. 788. Met verwijzing naar het debat: oordeel Kamer.

De motie op stuk nr. 794 over het vuurwerkverbod. Met verwijzing naar eerdere besluitvorming en het belang van de belasting van de zorg: ontraden.

Dat het Kabinet de Kamer adviseert de motie niet aan te nemen. Meer eigenlijk niet.

Er kan in de Kamer alsnog over gestemd worden maar het is natuurlijk wel een duidelijk signaal aan de fracties van de eigen coalitiepartijen dat het kabinet hier niet op zit te wachten. In de praktijk is er dan bijzonder weinig kans dat het alsnog aangenomen wordt.

Dit houd dacht ik in dat Rutte zijn mening is dat er tegen gestemd moet worden.

Maar, de nl politiek is niet mijn hobby?!

Gezien het feit dat ik nog niets over het kort geding heb gehoord ga ik er vanuit dat het slecht nieuws is?

Misschien is het maar goed dat het verboden blijft. Kunnen ze zien wat voor schade ze aanrichten met hun slappe regels. 1 januari gaan er een aantal mensen problemen krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan