UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Overigens zie ik het ook nog wel gebeuren dat ze vanuit de overheid het er technisch niet doorheen krijgen, en het 3 dagen van te voren laten weten. "Er geldt geen officieel verbod, maar doen een beroep op de bevolking". Of een andere truc in die richting.

Na wat Grapperhaus geflikt heeft is de geloofwaardigheid van het beroep op de bevolking doen totaal weg...

Vraag anders in groningen eens of ze al centjes van de overheid hebben, of de zorgtoeslag'frauders' boodschappen hebben met kerst. De overheid is de grootste wanbetaler die er is.

Advertentie in de landelijke kranten, weekbladen etc. En zoals wij ook (zouden moeten) doen, er het beste van maken.

Na wat Grapperhaus geflikt heeft is de geloofwaardigheid van het beroep op de bevolking doen totaal weg...
Let maar op, die grappenhaus treedt in Januari af, het gaat zon ongelooflijke onbeheersbare puinzooi worden. Die man had al lang af moeten treden, dat ze hem nog carte blanche geven is mij een compleet raadsel. Ik denk dat niemand zijn vingers hier aan wil branden, GroenLinks hoor of zie je ook niet meer, die houdt zich niet mooi buiten dit spel.

Gedaan! zie onderstaand:

Geachte Europese Commissie,

Verhaal....

Met vriendelijke groet

Mooie brief. Hopen dat dit iets doet.

Persoonlijk denk ik, voor de mensen die de Commissie nog aan willen gaan schrijven, hou het op feiten en cijfers. Probeer vooral de argumentatie van het kabinet onderuit te halen, zoals dat op het moment van de notificatie al duidelijk was dat het aantal besmettingen, opnames en overlijdens al (flink) aan het dalen zijn. Dat er inderdaad verdragen geschonden gaan worden en er geen aanleiding is voor het verbod en al helemaal niet om de spoedprocedure te gebruiken.
Neem mee in het verhaal dat het aantal ongelukken in verhouding heel laag is en vrijwel geen (extra) druk op de zorg zal leveren.

Neem Duitsland eventueel mee in het verhaal, dat zij een hogere besmettingsgraad hebben, maar het op een heel andere manier oplossen en dat hun aanpak juist doeltreffender zal werken. Haal daarom aan dat zij de jaarwisseling met hun aanpak nog onder controle houden om het volk mogelijkheden te bieden binnen het legale circuit en dat Nederland met hun aanpak juist de controle volledig kwijt zal zijn, wanneer er binnen het legale circuit geen mogelijkheden meer zijn en dus alles volledig illegaal zal zijn en men daarom mogelijk geen onderscheid meer zal maken tussen normaal goedgekeurd vuurwerk of zwaar/illegaal vuurwerk.

Resume op belangrijke punten:
- Geen noodzaak, al helemaal niet voor spoedprocedure. Geef aan dat er mogelijk misbruik van de spoedprocedure wordt gemaakt.
- Schenden van verdragen en EU wetgeving, zoals vrij verkeer van goederen, vrije markt, noem maar op.
- "Onderuit" halen van de cijfers over ongelukken en de druk op de zorg, welke er niet (extra) is zonder verbod.
- De aanpak van landen om ons heen, in dit geval Duitsland, gezien zij een aanpak hebben die controleerbaar en uitvoerbaar zijn.
- Haal aan dat de EU een tijdje geleden aangegeven/verzocht heeft dat het niet de bedoeling is dat lidstaten onnodig beperkingen aan het volk oplegd onder de noemer corona en Nederland hiermee het verzoek willens en wetens in de wind slaat.

Er zullen mogelijk nog wel meer goede punten zijn, maar in mijn ogen zijn dit de belangrijkste, waarmee je mogelijk het meeste succes mee boekt. Er wordt op politiek niveau een spelltje gespeelt, dan moeten we dat ook op dat niveau mee spelen, helaas werken betogen die op basis van emotie worden geschreven minder goed bij politici.

Let maar op, die grappenhaus treedt in Januari af, het gaat zon ongelooflijke onbeheersbare puinzooi worden. Die man had al lang af moeten treden, dat ze hem nog carte blanche geven is mij een compleet raadsel. Ik denk dat niemand zijn vingers hier aan wil branden, GroenLinks hoor of zie je ook niet meer, die houdt zich niet mooi buiten dit spel.

Ja, GroenLinks en PvdD zijn angstvallig stil de afgelopen weken...

Formeel kan alleen een marktpartij of belanghebbende reageren bij de notificatieprocedure en, zover ik weet, alleen wanneer er geen sprake is van de (toegekende!) spoedprocedure.

Wat je wel kunt doen is Europe Direct mailen of bellen. Dat kan allemaal fijn in je eigen taal en hoe meer daar aanwaait, hoe meer daar een belletje gaat rinkelen lijkt me. Je zou ook kunnen kijken of je de Commissie kan aanschrijven, vergelijkbaar met de mails naar de Tweede Kamer - dat moet dan uiteraard wel in het Engels.
https://europa.eu/european-union/contact_nl

Geachte heer/mevrouw,

Graag wil ik u bedanken voor het lezen van dit bericht. Ik heb kennis genomen van de notificatie: 2020/721/NL. Daarin wordt aangegeven dat Nederland het vuurwerkbesluit op een drietal punten wil wijzigen. Mijn vraag is of er wordt voldaan aan de eisen. Ik weet niet of jullie dit zien als een manier van regeren dus het besluit goedkeuren, maar er is wel een fout gemaakt bij de redenatie en dat is het volgende:

"12. Grounds for the Emergency
In 2019 moesten 385 slachtoffers bij de 84 spoedeisende-hulpposten van ziekenhuizen worden geholpen en meldden zich 900 slachtoffers bij 118 huisartsenposten. "

Vanaf 1 december 2020 is het bezit van en afsteken van vuurpijlen en knalvuurwerk in Nederland verboden. Die cijfers zijn niet genormaliseerd in de prognose. Dus de verwachting o.b.v. die cijfers acht ik ongeldig. Het aantal gevallen dat door knalvuurwerk op de SEH is opgenomen was vorig jaar 46%. Daarnaast zijn 11% van de letsels veroorzaakt door vuurpijlen (bron: Registratie vuurwerkongevallen 2019-2020, VeiligheidNL).

Bovendien leidt een vervoersverbod praktisch gezien tot een invoerverbod. Immers, verkregen vuurwerk andere landen die tevens legaal zijn in Nederland mag niet ingevoerd worden.

Het verbod brengt een sterk averechts effect met zich mee. Er worden nu al rellen gepleegd c.q. branden gesticht en de politie heeft onvoldoende capaciteit om dit te handhaven. Ik houd mijn hart vast voor 31 december.

"9. Brief Statement of Grounds
Ten derde geeft de mogelijkheid van het afsteken van vuurwerk tijdens de jaarwisseling aanleiding tot het massaal naar buiten gaan waardoor grote concentraties mensen op straat kunnen ontstaan die niet de voorgeschreven onderlinge afstand (kunnen) bewaren zodat het COVID-19 virus zich kan verspreiden."

Er is geen causaal verband tussen het vuurwerkverbod en het overdragen van het COVID-19 virus. Mensen kunnen alsnog met elkaar samenzweren in het centrum. Een mooie oplossing is door aan te geven dat geen vuurwerk afgestoken mag worden op pleinen etc. Daarmee bereik je het effect en is wat betreft handhaving haalbaar. Ik heb vernomen dat Duitsland e.e.a. op die manier heeft ingezet.

Ik weet niet of u zich gaat bemoeien met de manier waarop het virus COVID-19 bestreden gaat worden, maar moge duidelijk zijn dat een vuurwerkverbod daar niet aan gaat bijdragen.

Mijn vraag concreet: In hoeverre kan de EU zich bemoeien met de wetgeving om het virus COVID-19 te bestrijden met in acht neming de genoemde feiten (die deels onjuist zijn)? Dus kan de EU o.b.v. een onjuist feitenonderzoek en onjuist toekomstverwachting (in dit geval de averechtse werking van het vuurwerkverbod) het besluit, figuurlijk gezegd, 'in de prullenbak gooien'?
---

Hopen dat het ergens toe leidt. Eens dat het er niet rooskleurig uit gaat zien na het intrekken/afkeuren van het verbod. Maar goed, dat gaat sowieso gebeuren. Het gaat mij meer om het onrecht dat gedaan wordt tegen de liefhebbers, freaks of de gewone man die een vuurwerkje wil afsteken zonder 3x over z'n schouder te kijken of irritante buren die als agent gaan optreden. Ik gun die mensen op z'n minst een jaarwisseling met goed vuurwerk.

Kan er een nieuwe brief worden vorm gegeven in het engels? Liefst in nieuw topic.

Dan gaan we erna kijken hoe vaak we dat 'bezwaar' zo vaak mogelijk in brussel krijgen. Desnoods stuur ik me postduiven erheen.

Overigens zie ik het ook nog wel gebeuren dat ze vanuit de overheid het er technisch niet doorheen krijgen, en het 3 dagen van te voren laten weten. "Er geldt geen officieel verbod, maar doen een beroep op de bevolking". Of een andere truc in die richting.

Ergens zit bij mij die vrees ook, ze schaven de boel met Brussel heel erg dun en het zou me niks verbazen als ze op een belachelijk korte termijn laten weten dat ze nul op het rekest hebben gekregen. Dan is iedereen dubbel de klos, want half Nederland gaat naar België en Duitsland omdat er hier niks te krijgen valt (logistiek natuurlijk ondoenlijk) en de compensatie staat dan ook meteen op losse schroeven... maar omzet zal er amper zijn.

Kan er een nieuwe brief worden vorm gegeven in het engels? Liefst in nieuw topic.

Dan gaan we erna kijken hoe vaak we dat 'bezwaar' zo vaak mogelijk in brussel krijgen. Desnoods stuur ik me postduiven erheen.

Ik wil vanavond wel even kijken of ik wat kan doen. Desnoods pak je mijn mail uit het 'Vuurwerkverbod - Wat mag er?' topic en verbouw je die een beetje.

Het zou fijn zijn als we samen een brief maken met alle onderbouwing en bronnen. Zo vergeten we niks.

Als ik het goed begrijp mag je als burger gewoon contacten in eigen taal?

Via Europe Direct kun je in je eigen taal contact opnemen, als je de Commissie direct mailt is Engels de voertaal, lijkt me.

Die vinden het prima dat al die andere items de voorpagina halen zodat hun eigen problemen en issues niet boven komen drijven.

Groenlinks is druk bezig met Kauthar goed in het nieuws te krijgen... ik hoop echt dat er partijen zijn die het Groen links en Partij van de Dieren kwalijk nemen dat ze gemanipuleerd hebben en hun er ook op aan gaan vallen. Met de verkiezingen op komst is dit een uitgelezen kans.

Ergens zit bij mij die vrees ook, ze schaven de boel met Brussel heel erg dun en het zou me niks verbazen als ze op een belachelijk korte termijn laten weten dat ze nul op het rekest hebben gekregen. Dan is iedereen dubbel de klos, want half Nederland gaat naar België en Duitsland omdat er hier niks te krijgen valt (logistiek natuurlijk ondoenlijk) en de compensatie staat dan ook meteen op losse schroeven... maar omzet zal er amper zijn.

En dan roepen; Zie je, altijd gezeik met dat vuurwerk. Per direct verboden, geen of nauwelijks compensatie, en 11 maanden om het uit te voeren.

Laten we het in het nl en engels doen.

Je kan het beste zowieso het in het Engels doen als je contact opneemt met de Europese Commissie. Anders komt je brief bij leden die in partijen zitten die juist het vuurwerkverbod erdoor heen drukken.

Niet dat het veel uitmaakt want bij Europese Commissie worden ook hele vieze politieke spelletjes gespeeld waar gelobbyd word en dan rapporten (die in opdracht van de commisie zelf gemaakt zijn) weggestopt worden omdat de rapporten niet in hun plaatje passen.

Het intresseerd de politiek al geen donder wat burgers in Nederland te melden hebben, het intresseerd ze in Brussel nog veel minder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan