UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dit gaat inderdaad nergens meer over.. het punt is wel dat we dit voorspelde en dat al onze argumenten in de wind zijn geslagen en daar kan ik gewoon kwaad over worden.

De echte liefhebbers zullen op een gepaste manier protest voeren, op een schappelijke manier vuurwerk op de protestdagen afsteken of dit aankaarten bij de politiek.

Echter zijn er ook raddraaiers, dit was te verwachten..

Dit staat natuurlijk ver af van een vuurwerkprotest zoals wij liefhebbers voor ogen houden maar de mensen uit een gemiddelde volkswijk doen de dingen op hun eigen manier en daar zit volgens mij over het algemeen ook wel wat meer irritatie over van alles en nog wat. Dit verbaast mij totaal niet en verwacht ook niet dat dit het laatste zal zijn.

Ergens kan ik er ook niet meer wakker van liggen. Wij liefhebbers hebben vrijwel alles volgens het boekje gedaan en er zijn altijd partijen geweest die de koers bepaalde (politiek, raddraaiers, etc.).

Dit gaat inderdaad nergens meer over.. het punt is wel dat we dit voorspelde en dat al onze argumenten in de wind zijn geslagen en daar kan ik gewoon kwaad over worden.

De echte liefhebbers zullen op een gepaste manier protest voeren, op een schappelijke manier vuurwerk op de protestdagen afsteken of dit aankaarten bij de politiek.

Echter zijn er ook raddraaiers, dit was te verwachten..

Dit is gewoon een verplaatsing van geweld als de voetbalstadions dicht zijn voor hooligans.Anders moest de politie handhaven ( lees : toekijken ) bij de stadions.

Het valt mij erg op dit jaar dat er zoveel moeite gedaan wordt en zoveel tijd en geld wordt geïnvesteerd in het tegenhouden van maar liefst 8 uurtjess van het jaar

8 uur van de 8760 uur in een jaar...

alsof ze in deze tijd echt niets beters hebben om tijd in de investeren dan vuurwerk....
het lijkt wel een principe ding te worden van een klein aantal mensen die het anderen niet gunnen

Je slaat de spijker op z'n kop. Van de gekke dat een handjevol politici zoveel macht kan uitoefenen. Verspilling van tientallen miljoenen aan belasting geld en tijd dat ze veel nuttiger hadden kunnen besteden.

Wat ik mij nu wel afvraag is waarom er helemaal geen politie in de wijk was, in tegenstelling tot zaterdag. Er werd zelfs door buurtbewoners verteld dat wanneer ze de politie belde ze het antwoord kregen dat ze niet kwamen.

Wat is hier de achterliggende gedachte van? Vreemd vind ik het wel :rolleyes:
Draagvlak creëren voor superstrenge handhaving, bespelen publieke opinie door alles te associëren met vuurwerk?

Wachten tot het escaleert. En dan dubbel en dwars zo hard kunnen en mogen optreden. Achter de schermen zitten ze heus niet te wachten, die mogen straks alles en iedereen vastzetten.

Het valt mij erg op dit jaar dat er zoveel moeite gedaan wordt en zoveel tijd en geld wordt geïnvesteerd in het tegenhouden van maar liefst 8 uurtjess van het jaar

8 uur van de 8760 uur in een jaar...

alsof ze in deze tijd echt niets beters hebben om tijd in de investeren dan vuurwerk....
het lijkt wel een principe ding te worden van een klein aantal mensen die het anderen niet gunnen

Dit is een tactiek om mensen te kunnen controleren. Eerst angst aanjagen en daarna demotiveren door alles af te pakken waar mensen nog enigszins plezier aan beleefd. Daarna zijn de meeste gewillig om te doen wat men hen zegt te doen. Dit is wat je nu ziet en het gebeurd nu in een rap tempo!

Draagvlak creëren voor superstrenge handhaving, bespelen publieke opinie door alles te associëren met vuurwerk?

Juist niet. De politie heeft wel wat beters te doen dan continu op een melding van vuurwerk af te komen. Dit is hun stille protest. Draagvlak creëren voor een superstrenge handhaving is namelijk totaal overbodig. Men verwacht dit namelijk al van de politie.

Als je het op de normale manier doet word er ook niet geluisterd. Er word überhaupt niet geluisterd alles word er maar doorheen gedrukt. Dit is het resultaat en zal nog erger worden. Was te verwachten toch....

Weet iemand wat er precies morgen besproken gaat worden in de eerste kamer? Kunnen zij nog terugfluiten?
Bekijk bijlage 57695

https://www.eerstekamer.nl/nieuws/20201123/agenda_eerste_kamer_dinsdag_24

Bijzonder dat het hier gesproken gaat worden, aangezien het verbod er al door is en er gesprekken over compensatie zijn geweest.

Laten we hopen dat het om een evaluatie moment gaat en dat de negatieve evaluatie geopperd word in de tweede kamer (al ga ik hier niet van uit).

Vind onderstaande alinea nog steeds gek klinken...

De maatregel zal bovendien genotificeerd moeten worden bij de Europese Commissie. De
notificatierichtlijn kent een spoedprocedure voor de situatie dat een lidstaat vanwege een ernstige
en onvoorziene situatie in zeer korte tijd technische voorschriften moet uitwerken om deze
onmiddellijk daarop vast te stellen en in werking te doen treden. In zo’n geval geldt de standstill
van drie maanden niet, maar moet wel gewacht worden op de bevestiging van de Europese
Commissie dat deze ook van mening is dat er sprake is van spoed. Het streven is dat zo spoedig
mogelijk contact hierover met de Europese Commissie plaatsvindt. Het kabinet beraadt zich verder
op de mogelijkheden om de handhaving van het tijdelijke vuurwerkverbod te versterken.

Wat nou als de EU niet van mening is dat het een ernstige en onvoorziene situatie is?

Juist niet. De politie heeft wel wat beters te doen dan continu op een melding van vuurwerk af te komen. Dit is hun stille protest. Draagvlak creëren voor een superstrenge handhaving is namelijk totaal overbodig. Men verwacht dit namelijk al van de politie.
Maar ze hebben de mensen en middelen niet. Draagvlak om die te krijgen bedoel ik. En daarnaast meer mogelijkheden tot handhaving, zoals bezitverbod.

Vind onderstaande alinea nog steeds gek klinken...

Wat nou als de EU niet van mening is dat het een ernstige en onvoorziene situatie is?

Laten we hopen dat de EU de berichtgeving ook volgt en de e-mails van sommige freaks hier langs legt..

Maar ze hebben de mensen en middelen niet. Draagvlak om die te krijgen bedoel ik. En daarnaast meer mogelijkheden tot handhaving, zoals bezitverbod.

Bezitverbod kun je vergeten, dat is een proefballonnetje van wat opportunistische burgemeesters. Juist doordat dit vuurwerkverbod slechts tijdelijk is gaat dat niet gebeuren.

Bezit van in de basis legale goederen is erg lastig tijdelijk te verbieden. Wil hier een wet tegen gemaakt worden, dan moet dat een flink stuk zorgvuldiger dan het vuurwerkverbod 20/21. De EU zal hier ook niet zomaar mee akkoord gaan, zeker niet in een spoedprocedure.

Niet te vroeg juichen.... want het voorhanden hebben en indirect daarmee het vervoeren van vuurwerk, is een ander verhaal. Zeker bij 'voor handen hebben' geldt dat je wel met een erg goed verhaal moet komen waarom al die fonteinen en cakeboxen voor je deur staan.

Maar ja, je weet het niet meer tegenwoordig. Regering kan zomaar besluiten bezit strafbaar te stellen, terwijl ze weten dat het juridisch niet houdbaar is. Tegen de tijd dat rechtszaken en hoger beroepen behandeld zijn is het alweer lente.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan