UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja wanneer ben je journalist?
Als je met wat knip en plak werk iets op het digitale prikbord plakt.
Of als je gedegen onderzoek doet, aan hoor weder hoor doet en waarheidsvinding hoog in het vaandel hebt staan.
Die digitale media heb ik niet zo veel vertrouwen in maar voor de meeste Nederlanders is het de waarheid.

IK zit nu naar een vlog van Ruben Koet te zien, en die beweerd dat politie ook gemachtigd wordt om de woning door te zoeken als je wordt betrapt op afsteken?

Dat is niet veroorzaakt door geciviliseerde taalgebruik maar door:
- Onverantwoord gedrag met vuurwerk
- illegaal vuurwerk
- het afsteken buiten de toegestane tijden

Daardoor gaan mensen je "haten" en uit onmacht gaan ze dan dingen verbieden die niet helpen.

Allemaal zaken waar door politie e.d. op gehandhaafd dient te worden. Verder ga je heel kundig in op een retorische comment en mis of negeer je het punt vervolgens volledig.

Misschien gewoon een keer de forumregels lezen :idea: die hebben ook betrekking op mensen die geen lid zijn van het forum.

Hier impliceer je dat ik de forumregels niet gelezen heb, wat een totaal ongefundeerde beschuldiging is. Fijn dat je laat weten dat algemeen geaccepteerde normen en waarden ook gelden voor niet-leden van VWC! Dat wist ik nog niet.
Misschien kunnen we een kampvuur maken, kumbaya zingen en hopen dat de tegenstanders zich vanaf nu ook aan deze normen en waarden gaan houden.

Helaas merk ik steevast dat de verbodsgekkies zelf vaak de meest verschrikkelijke mensen zijn.

Holy shit. Daar word ook geen lullig spul gestookt. Het is te hopen dat het er hier ook zo aan toe zal gaan. Heerlijk!!!

Ja man ik keek nog ff door en kwam steeds verder in de vuurwerkwereld van hawaii, worden gewoon shells, salute blokken etc etc gestookt daar, terwijl dat daar een zwaar misdrijf is waar gevangenisstraffen op staan enzo :tongue2: Boeit die mensen blijkbaar weinig, gaaf om te zien :angel:

Ja man ik keek nog ff door en kwam steeds verder in de vuurwerkwereld van hawaii, worden gewoon shells, salute blokken etc etc gestookt daar, terwijl dat daar een zwaar misdrijf is waar gevangenisstraffen op staan enzo :tongue2: Boeit die mensen blijkbaar weinig, gaaf om te zien :angel:

De kracht van massaal protest. Laten we hopen dat het 31-12 na middernacht ook in NL flink los gaat. Al hoeven we daarbij dus kennelijk niet op reiger Ruben Koet te rekenen.

Laatst bewerkt:
De kracht van massaal protest. Laten we hopen dat het 31-12 na middernacht ook in NL flink los gaat. Al hoeven we daarbij dus niet op reiger Ruben Koet te rekenen.

Dat hoeft niet per definitie zo te zijn. Met al het juridische gezeik van afgelopen jaar in zijn achterhoofd is wellicht zelfs Ruben Koet verstandiger geworden.
Hij weet dat justitie meekijkt, dus het zou zeer onverstandig zijn nu al aan te kondigen een overtreding te begaan op 31 december. Dan beter zand in de ogen strooien, zeggen dat je A doet op plek B, en vervolgens op 31 december C doen op plek D.

Dat hoeft niet per definitie zo te zijn. Met al het juridische gezeik van afgelopen jaar in zijn achterhoofd is wellicht zelfs Ruben Koet verstandiger geworden.
Hij weet dat justitie meekijkt, dus het zou zeer onverstandig zijn nu al aan te kondigen een overtreding te begaan op 31 december. Dan beter zand in de ogen strooien, zeggen dat je A doet op plek B, en vervolgens op 31 december C doen op plek D.

Dat zou kunnen, maar dan had hij beter kunnen zwijgen. Op z'n minst heeft hij nu bij velen de suggestie gewekt dat hij a la koningin Wilhelmina in 1940 de wijk neemt naar het buitenland. Niet echt bemoedigend dus.

Hij bedoelt dat hier veelal mensen op het forum zitten die niet voor illegaal vuurwerk zijn. Daarmee denkt hij nu gelijk te hebben en daar schermt hij dan mee.
Als we allemaal deden wat dhr Koet verteld, dan was er nu niks aan de hand ... :D:D

Koet en verstandig? En justitie kijkt mee. Klopt maar bij deze gozer hadden ze minimaal al 5 jaar achter elkaar in kunnen grijpen. Alle filmpjes van illegaal vuurwerk wat hij afsteekt en plaatst. Films van collecties in zijn schuur die dik de 25kg over gaan. Nee justitie klopt niet zomaar bij koetje aan. Dan hadden ze dat al veel eerder moeten doen. Helemaal nu het gezeik met verboden en de irritaties omtrend illegaal vuurwerk zo aan de gang is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan